Latest Posts

Marele Premiu al Turciei – Avancronica – Pirelli Report. (+ Program TV)

Vizualizări: 11224

Marele Premiu al Turciei va fi scena luptei pentru titlul mondiali din 2021 dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen, despărțiți de doar două puncte. Marele Premiu al Turciei va fi prima dintre cele șapte curse care vor încheia sezonul 2021; urmăriți Formula 1 în direct vineri, sâmbătă și duminică pe canalele și orele menționate mai jos.

Marele Premiu al Turciei

De ce am ales aceste pneuri:

  • Pentru Marele Premiu al Turciei, care a fost adăugat în calendar pentru a înlocui Singapore anul acesta, au fost nominalizate cele trei compoziții de pneuri de la mijlocul gamei: C2 ca P Zero Alb hard, C3 ca p Zero Galben medium, și C4 ca P Zero Roșu soft. Această nominalizare este cu o treaptă mai soft decât aceea făcută pentru Turcia anul trecut, cursa derulându-se în noiembrie după o absență de nouă ani din calendarul marelui circ.
  • Decizia de a se merge cu o treaptă mai soft se bazează pe datele colectate anul trecut, care au demonstrat că pista are un nivel mediu de abrazivitate și oferă o aderență scăzută, rezultând o suprafață extrem de alunecoasă care însă evoluează rapid.
  • Pista a fost în întregime reasfaltată înainte de Marele Premiu al Turciei de anul trecut. De atunci, asfaltul s-a m-ai “gumat” ușor și a fost complet spălat cu apă sub presiune. Astfel, anul acesta piloții ar putea beneficia de o mai bună aderență ca o consecință a pneurilor mai soft, a abrazivității mai mari a asfaltului și a temperaturilor cu siguranță mai mari decât anul trecut.

Caracteristicile pistei:

Marele Premiu al Turciei

  • Cel mai cunoscut viraj de pe Istanbul Park este Virajul 8, care a fost descris ca unul dintre cele mai interesante viraje din Formula 1. Este foarte lung, are 640 de metri (sau 12% din întreaga lungime a turului) și este abordat cu viteză ridicată, cu câteva apex-uri care generează forțe de până la 5g asupra mașinilor și pneurilor.
  • Drept rezultat, Turcia este un circuit solicitant pentru pneuri: cu forțe mari acționând asupra acestora. În consecință mașinile rulează cu o forță de apăsare ridicată pentru a ajuta la apăsarea pneurilor pe pistă.
  • Multe alte viraje solicită în mod substanțial pneurile: Virajul 1 este abordat într-o coborâre accentuată înainte de urcarea spre Virajul 2, iar linia dreaptă secundară are de asemenea o combinație de viraje în urcare poreclită „Faux Rouge” ca un omagiu pentru Spa. Întregul design al pistei se folosește de formele naturale de relief.
  • Anul acesta vremea reprezintă un semn de întrebare, cursa derulându-se cu mai mult de o lună în urmă față de 2020. Cum ploaia a dominat toate sesiunile anul trecut, echipele nu au avut multe date relevante – în special despre compoziția cea mai soft C4 care nu a mai fost niciodată folosită la Istanbul.
  • Strategia câștigătoare anul trecut, în Marele Premiu pe care Lewis Hamilton l-a câștigat egalând recordul de șapte titluri mondiale, a fost cu o singură oprire cu opt tururi pe Cinturato Albastru de ploaie urmat de 50 de tururi pe Cinturato Verde intermediare. Hamilton a fost doar unul dintre cei patru piloți care au oprit o singură dată, majoritatea oprind de două ori.

Formula 1

Ferrari

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:

”Turcia a fost una dintre cele mai dramatice și imprevizibile curse ale sezonului, în special datorită pistei foarte alunecoasă ca o consecință a aderenței scăzute oferită de asfaltul nou. Aderența scăzută a pistei exacerbată de ploaie, i-a luat pe mulți prin surprindere, și de aceea pentru anul acesta am optat pentru o nominalizare mai soft, deși cursa are loc cu mai bine de o lună mai devreme, ceea ce ar trebui să însemne temperaturi mai ridicate.

După nominalizarea pneurilor, pista a fost spălată cu jet de apă de înaltă presiune, ceea ce ar trebui să-i sporească abrazivitatea și să genereze o aderență mai bună, existând astfel posibilitatea să avem cu compozițiile mai soft o mai mare uzură comparativ cu anul trecut. Acest lucru îl vom afla când vom ajunge acolo, astfel că munca din antrenamentele libere va fi foarte utilă. Deoarece totul a fost nou anul trecut, am optat pentru o abordare mai conservatoare mergând cu pneuri mai dure. Optând pentru o treaptă mai soft acum vom deschide probabil posibilitatea unor noi strategii.”

Marele Premiu al Turciei

Unde să urmăriți Marele Premiu al Turciei de Formula 1 în acest weekend:

  • Vineri 08.10.2021, 11:30 – 12:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 4, Telekom Sport 1 HD
  • Vineri 08.10.2021, 15:00 – 16:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 4, Telekom Sport 1 HD
  • Sambata 09.10.2021, 12:00 – 13:00, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 4, Telekom Sport 1 HD
  • Sambata 09.10.2021, 15:00 – 16:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 1, Looksport, Telekom Sport 1 HD
  • Duminica 10.10.021, 15:00 – 17:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 2, Digi 4K, Looksport +, Telekom Sport 1 HD

Alte știri Pirelli:

  • Pe 18 octombrie pe circuitul Paul Ricard din Franța, Alpine va efectua o zi de teste cu pneurile intermediare pe 18 inch și cu cele de ploaie, test programat inițial pentru Magny-Cours.
  • Raliul Finlandei – cea mai rapidă etapă cin Campionatul Mondial – a avut loc weekendul trecut, mașinile utilizând pneurile Pirelli Scorpion de macadam în compozițiile hard și soft.
  • Ultima etapă a GT World Challenge susținut de Pirelli va avea loc în același weekend cu Turcia, la Barcelona în Spania. Audi conduce în prezent în clasamentul constructorilor mergând în runda finală cu piloții săi Dries Vanthoor și Charles Weerts, pe primele locuri.
  • Pirelli a aniversat recent 50 de ani de furnizare a pneurilor pentru emblematic Lamborghini Countach. Compania italiană a echipat mașina originală din 1971 cu P7 iar acum echipează cea mai recentă creație hibridă  2021 Countach LPI 800-4 (ediție limitată la 112 exemplare) cu pneurile special concepute P Zero și  P Zero Corsa.

Pirelli

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Pirelli
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss