More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Statelor Unite – Avancronica – Pirelli Report.

    Au mai rămas șase curse în sezonul 2021 de Formula 1. Cum stau lucrurile înaintea Marelui Premiu al Statelor Unite din acest weekend, șase puncte îi despart pe doi dintre cei mai buni piloți ai campionatului. Doar unul dintre ei va câștiga titlul și va fi fie un sfârșit triumfător al unei ere, fie o prelungire glorioasă a uneia dintre cele mai legendare povești ale F1.

    Statelor Unite

    De ce am ales aceste pneuri:

    • După un an de absență, ca urmare a pandemiei de Covid-19, Austin revine ușor schimbat anul acesta în calendarul Formulei 1. În 2020 pista a fost parțial reasfaltată, aproximativ 40% din lungimea totală. Deși abrazivitatea noului asfalt nu a fost încă măsurată, Pirelli a confirmat aceeași nominalizare a pneurilor ca și în urmă cu doi ani la Austin pe baza datelor deja disponibile, cu trei compoziții de la mijlocul gamei: C2 ca P Zero Alb hard, C3 ca P Zero  Galben medium și C4 ca P Zero Roșu soft.
    • Aceste pneuri se potrivesc foarte bine cu cerințele variate ale faimosului circuit Texan, ce a intrat prima dată în Formula 1, în 2012. Pista are câte puțin din fiecare, cu un layout inspirat din diverse viraje ale unor alte circuite celebre.
    • Vremea în Texas, în această perioadă a anului, poate fi imprevizibilă. Selecția compozițiilor este în consecință destul de adaptabilă unei mari varietăți de temperaturi, deși cursa de anul acesta se desfășoară mai devreme în sezon decât ultima dată.

    Caracteristicile pistei:

    Statelor Unite

    • Pista a fost reasfaltată în câteva locuri: linia dreaptă start-sosire (inclusiv ieșirea de pe linia boxelor) ieșirea din Virajul 1, ieșirea din Virajul 9 spre Virajul 10, ieșirea din Virajul 11 spre Virajul 12 și Virajul 15 spre Virajul 19.
    • Unele zone de depresie din asfalt (între Virajul 2 și Virajul 3, precum și în apropiere de Virajele 4, 6, 10 și 14) au fost reparate utilizându-se un proces de „măcinare” (milling) pentru a se obține o suprafață mai dreaptă.
    • Una dintre trăsăturile mai puțin obișnuite ale COTA este Virajul 1, care este un viraj ac de păr spre stânga în urcare. Partea mai dificilă este că aici este greu de judecat punctul de frânare: în special la startul cursei. Austin este una dintre cele mai solicitante piste în privința energiilor laterale, cu câteva viraje de mare viteză, între 250 și 270km/h în primul sector și forțe laterale de până la 4,5g (în special în Virajul 6, pentru trei secunde).
    • Circuit of the Americas nu a fost utilizat recent, ceea ce înseamnă că pista va fi relativ „verde” la începutul week-end-ului. Oricum, Formula 4 și seria W sunt în meniu (în locul Formulei 2 și a Formulei 3) astfel că este de așteptat un grad ridicat de evoluție a pistei pe măsură ce mai multă gumă se va așterne pe asfalt.
    • Strategia câștigătoare în 2019 a fost cu două opriri (medium-hard-medium) adoptată de pilotul Mercedes, Valtteri Bottas, în timp ce coechipierul său Lewis Hamilton a încheiat pe locul doi cu o singură oprire medium-hard. Toate cele trei compozițiile au jucat un rol important în cursă.

    Statelor Unite

    Statelor Unite

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:

    ”Deși echipele au destul de multă experiență în Austin, anul acesta se vor confrunta cu o pistă schimbată față de 2019, ultima dată când s-a ținut cursa aici. În jur de 40% din pistă a fost reasfaltată, dar din cauza restricțiilor impuse de Covid-19 nu am putut trimite specialiștii noștri pentru a analiza asfaltul, astfel că toată lumea are semne de întrebare privind caracteristicile sale.

    Vom descoperi abia când vom ajunge acolo efectele asupra pneurilor și a performanțelor mașinilor în general. Ca de obicei, nominalizarea pneurilor s-a făcut pe baza datelor obținute înaintea cursei, compozițiile de la mijlocul gamei potrivindu-se circumstanțelor. Cum lupta pentru titlu se ascute pe măsură ce intrăm în ultimele curse al sezonului, este evident că fiecare element al strategiei va conta – așa cum a fost cazul și în Turcia.”

    Statelor Unite

    Unde să urmăriți Marele Premiu al Statelor Unite de Formula 1 în acest weekend:

    • Vineri 22.10.2021, 19:30 – 20:30, Antrenamente Libere I
      F1TV Pro, Digisport 3, Telekom Sport 3 HD, Looksport 3
    • Vineri 22.10.2021, 23:00 – 00:00, Antrenamente Libere II
      F1TV Pro, Digisport 3, Telekom Sport 3 HD, Looksport 3
    • Sambata 23.10.2021, 21:00 – 22:00, Antrenamente Libere III
      F1TV Pro, Digisport 4, Telekom Sport 3 HD, Looksport 3
    • Sambata 23.10.2021, 00:00 – 01:00, Calificări
      F1TV Pro, Digisport 2, Telekom Sport 3 HD, Looksport 3
    • Duminica 24.10.021, 22:00 – 00:00, Cursa
      F1TV Pro, Digisport 4, Telekom Sport 3 HD, Looksport

    Alte știri Pirelli:

    • Anul acesta, GT World Challenge s-a încheiat la Barcelona, cu Audi și piloții săi, Dries Vanthoor și Charles Weerts încoronați campioni. Intercontinental World Challenge a continuat la Indianapolis cu cursa de 8 Ore, care a fost câștigată de ehipajul Lamborghini, Marco Mapelli și Andrea Caldarelli.
    • Penultima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), Catalunya Rally din Spania, a avut loc weekendul trecut, Pirelli introducând noua compoziție hard pentru asfalt P Zero RA WRC HA. Acest pneu este conceput cu scopul de a se potrivi perfect noii generații de mașini hibride de anul viitor, care vor genera mai multă putere și cuplu, dar care a debutat deja de anul acesta în Spania – raliu câștigat de pilotul Hyundaim Thierry Neuville.
    • Proaspătul campion al Formulei 3, Dennis Hauger a participat pe testul de pneuri de la Barcelona pentru Formula 3, testând pneurile pentru anul viitor, norvegianul planuind să acceadă de anul viitor în Formula 2. Pneurile pentru Formula 3 de anul viitor au scopul de a face cursele mult mai interesante și să ofere un nou challnege echipelor pentru a gasi set-up-ul corect de la un an la altul.
    • Pirelli a anunțat recent un acord de furnizare a pneurilor pentru Formula 4 în Marea Britanie anul viitor, completând scara de talente care ajută tinerii piloți în drumul lor de la bază către Formula 1.

    Statelor Unite

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss