Latest Posts

Marele Premiu al Spaniei: Verstappen câștigă în fața piloților puternici de la Mercedes.

Vizualizări: 12131

Marele Premiu al Spaniei: Max Verstappen a rămas de neatins în cursa de Formula 1 de la Barcelona. În spatele său o echipă puternică Mercedes, Sergio Perez, Carlos Sainz și Aston Martin slabă.

Max Verstappen a oferit un alt masterclass Formulei 1 în cursa de la Barcelona. Pilotul de la Red Bull Racing câștigă clar Marele Premiu al Spaniei 2023 și nu a fost sub presiune decât o singură dată, foarte scurt, la start. O performanță puternică a fost oferită de mașinile Mercedes AMG F1 ale lui Lewis Hamilton și George Russell, care au rezistat concurenței de la Scuderia Ferrari și Aston Martin Racing. Lando Norris a plecat cu mâna goală, în ciuda unei poziții bune pe grilă.

Marele, Verstappen

Câștigătorul:
Max Verstappen a respins cu îndemânare un Carlos Sainz agresiv în primul viraj și apoi și-a construit constant un avans pe tot parcursul cursei. În cele din urmă, a câștigat cu 24,090 secunde în fața numărului 2, Lewis Hamilton. Singura sa preocupare a fost o mână de încălcări ale limitelor pistei, care au dus la un avertisment. Cel mai rapid tur i-a aparținut, de asemenea, lui Max Verstappen obținând 26 de puncte astăzi.

Podium:
Lewis Hamilton a folosit ritmul și strategia pentru a-l depăși pe Carlos Sainz în lupta pentru locul doi. În cele din urmă l-a depășit pe circuit cu avantajul pneurilor. Carlos Sainz nu a avut nicio șansă în fața piloților de la Mercedes AMG F1 și a fost depășit pe pistă și de George Russell. Astfel, ambele Mercedes-uri au rămas pe podium.

Rezultatul:
Sergio Perez a revenit pe locul 4 după o calificare slabă și l-a depășit și pe Carlos Sainz. Doar Mercedes-urile au rămas în afara oricărui pericol. Lance Stroll nu a avut nicio șansă de a fi în față. Pe locul șase, el a fost însoțit în ultimele tururi de Fernando Alonso, care a găsit ritmul în finalul cursei, dar a dat dovadă de spirit de echipă pentru a se mulțumi cu locul șapte.

Marele, Verstappen

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Esteban Ocon a ținut pasul cu acest grup la început, dar la final a căzut pe locul opt în spatele lui Fernando Alonso. Guanyu Zhou a luat două puncte datorită unui start puternic, iar Pierre Gasly a completat top 10 chiar în fața lui Charles Leclerc. Yuki Tsunoda aproape că s-a apărat de Zhou Guanyu până la final, dar a fost penalizat pentru o manevră defensivă prea agresivă. Nico Hülkenberg nu a avut nicio șansă din cauza lipsei de ritm a celor de la echipa Haas F1. Locul trei pe grilă al lui Lando Norris s-a dus pe apa sâmbetei după o coliziune la start.

Clasamentul Campionatului Mondial:
În clasamentul piloților, Max Verstappen, care a stabilit și cel mai rapid tur, continuă să se distanțeze tot mai mult de Sergio Perez. Fernando Alonso, în ciuda a ceea ce a fost probabil cel mai slab weekend al anului, s-a menținut pe locul trei în campionat, în fața lui Lewis Hamilton și George Russell, care s-au impus acum în fața celor doi piloți de la Scuderia Ferrari.

Red Bull Racing rămâne bine în fruntea Campionatului Constructorilor, cu 287 de puncte. echipa Mercedes AMG F1 preia locul doi de la Aston Martin Racing, cu un dublu podium, 152 la 134. Scuderia Ferrari are în continuare 100 de puncte.

Marele, Verstappen

Vremea:
Ploaia anunțată pentru ora prânzului a fost amânată. Înainte de start, soarele încă strălucea. Cu toate acestea, norii negri au apărut. Probabilitatea oficială de ploaie a fost dată ca fiind de 40 la sută.

Înainte de start:
Peste noapte, lui Charles Leclerc i-au fost schimbate setările suspensiei și răcirea frânelor după o calificare dezastruoasă. Acest lucru a constituit o întrerupere în parcarea fermă și a presupus un start de la boxe. Logan Sargeant a pornit și el de acolo, după modificări de setup. Lando Norris a avut o mică problemă la partea din spate, reparată în timp ce se afla încă pe grilă. Doar Red Bull Racing a pornit pe pneuri medium. Toți ceilalți de pe grilă au fost pe pneuri soft. Charles Leclerc a luat pneuri hard.

Max Verstappen câștigă startul, Lando Norris îl zdruncină pe Lewis Hamilton
Max Verstappen și-a apărat agresiv pole-ul în fața unui atac al lui Carlos Sainz pe exteriorul primului viraj. În spate, Lance Stroll a profitat de o încăierare între Lewis Hamilton și Lando Norris. Lewis Hamilton, care pornise bine, a fost atins de Lando Norris, părți din aripa față zburând și rămânând blocate în suspensie. Lando Norris a fost nevoit să intre la boxe la finalul turului pentru a schimba aripa.

Marele, Verstappen

Lewis Hamilton s-a menținut pe locul patru, în spatele lui Lance Stroll, în fața lui Esteban Ocon și Fernando Alonso. George Russell a trecut prin ieșirea de urgență în primul viraj și, ca urmare, și-a asigurat și el locul șapte, în fața lui Nico Hülkenberg. Comisarii au decis că pilotul de la Mercedes AMG F1 a obținut un avantaj. Guanyu Zhou a urmat în urmă, în fața lui Sergio Perez. Yuki Tsunoda a luptat pentru a ajunge pe locul 11 în primele două tururi, în timp ce Pierre Gasly a coborât pe locul 14.

Mercedes surclasează Ferrari și Aston Martin.
Un efect puternic de undercut a dus la o oprire timpurie în zona mediană. Cu toate acestea, Red Bull Racing și Mercedes AMG F1 și-au prelungit primele stinturi în față. Acest lucru a pus presiune pe Aston Martin Racing și Scuderia Ferrari, unde posturile de comandă au decis să reacționeze la opririle de la mijlocul plutonului. Lance Stroll a intrat în turul 15, Carlos Sainz în turul 16 și Fernando Alonso în turul 20.

Piloții echipei Mercedes AMG F1 au arătat un avantaj clar de ritm la start. Lewis Hamilton a reușit în continuare să îi depășească pe Lance Stroll pe pistă, George Russell, Fernando Alonso și Esteban Ocon. Datorită primului stint lung – s-au oprit în tururile 25 și 26 – au acumulat un avantaj de pneuri față de rivalii lor direcți.

Marele, Verstappen

Lewis Hamilton l-a luat în cele din urmă pe Carlos Sainz, care încetinește pe pistă, în turul 29. George Russell l-a prins pe pilotul Scuderiei Ferrari în turul 35, după ce îl depășise deja pe Lance Stroll imediat după oprirea acestuia. Astfel, cei doi piloți de la Mercedes AMG F1 s-au stabilit pe locurile doi și trei, în spatele lui Max Verstappen, care și-a condus propria cursă și a controlat mult timp o diferență de peste zece secunde.

Aston Martin Racing a avut și mai puțin de furcă. Lance Stroll și Fernando Alonso au trecut la soft pentru al doilea stint și nu au reușit să arate un ritm bun. Au pierdut contactul cu cei doi piloți Mercedes AMG F1 și cu Carlos Sainz. Lance Stroll s-a oprit pentru a doua oară în turul 35. Fernando Alonso nu a reușit să îl învingă pe Esteban Ocon și a fost depășit de Sergio Perez în turul 31, după ce a stat mult timp în spatele lui Yuki Tsunoda, care avea o strategie diferită. După ce a ajustat pentru opririle la boxe, a revenit pe locul opt.

Strategia agresivă nu-l ajută pe Nico Hülkenberg nici la Barcelona
Reacțiile de oprire în zona mediană fuseseră declanșate de Nico Hülkenberg. Acesta pierduse rapid patru poziții din cauza ritmului slab din stintul de start și își schimbase deja pneurile în turul nouă. Acest lucru i-a făcut să câștige pentru scurt timp foarte mult timp și, într-o succesiune rapidă, i-a provocat pe Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou și Esteban Ocon să reacționeze, ceea ce a atras în cele din urmă și Aston Martin Racing și Scuderia Ferrari la boxe.

Marele, Verstappen

Pentru Nico Hülkenberg, strategia nu a fost încununată de succes, mașina sa Haas F1 pur și simplu nu a fost suficient de rapidă. Yuki Tsunoda și Zhou Guanyu l-au depășit din nou pe pistă, iar Yuki Tsunoda a rămas în fața lui chiar și după a doua oprire la boxe, pe care Nico Hülkenberg a făcut-o din nou foarte devreme. Zhou Guanyu a trecut din nou în turul 43, scoțându-l definitiv pe german din puncte, după care chiar și Haas s-a oprit pentru a treia oară.

Mercedes se luptă cu Sergio Perez pentru podium
În ultimele tururi, totul se rezuma în continuare la ultimele poziții de podium în față, în spatele lui Max Verstappen. George Russell a intrat pentru a doua sa oprire în turul 46, punând soft și acumulând presiune. Lewis Hamilton și Sergio Perez au așteptat până în turul 51, stabilizând poziția de podium a echipei Mercedes AMG F1 în fața lui Sergio Perez, care l-a făcut să se descurce rapid pe Carlos Sainz după cea de-a doua oprire, relegându-l pe Ferrari pe un solitar loc cinci.

Sergio Perez a fost chemat să mai facă un sprint intermediar la final, dar nu a mai avut suficient în tolbă. Lewis Hamilton și George Russell au asigurat primul dublu podium Mercedes din 2023, iar Sergio Perez și Carlos Sainz au completat primele cinci locuri.

Marele, Verstappen

Max Verstappen a avut ceva probleme în ultimele tururi. I s-a arătat steagul de avertizare după trei încălcări ale limitei pistei. Cu toate acestea, Max Verstappen a riscat un atac reușit în cel mai rapid tur înainte de a se înclina la rugămințile de la boxe și de a obține victoria în siguranță cu 24,090 secunde.

Fernando Alonso, cu o ultimă salvare la finalul cursei de la Barcelona
În spatele primilor cinci clasați, lucrurile au fost și mai strânse. Oprirea timpurie a lui Lance Stroll a însemnat că acesta nu a avut o șansă bună pentru sprintul final. În schimb, Fernando Alonso a găsit în cele din urmă ritmul și, datorită opririi sale mult mai târzii pe Hard, a luat în cele din urmă locul șapte de la Esteban Ocon în turul 51, în ciuda apărării furibunde a acestuia din urmă.

Fernando Alonso a redus distanța față de Lance Stroll, clasat pe locul șase, dar a asigurat politicos la boxe prin radio că nu își va asuma niciun risc și că îl va lua pe Lance Stroll în urma lui Lance Stroll până la final. Esteban Ocon a fost nevoit să își croiască drum în spate. Acolo, Yuki Tsunoda și Zhou Guanyu au luptat din greu pentru ultimele două puncte, în ciuda faptului că au avut, de asemenea, a doua oprire timpurie.

Marele, Verstappen

Yuki Tsunoda a fost nevoit să termine pe pneuri medium, în timp ce Zhou Guanyu a avut un avantaj de durabilitate pe hard. Japonezul s-a luptat cu dinții și cu unghiile și l-a împins pe Zhou Guanyu în ieșirea de urgență în timpul primului său atac în primul viraj.

Yuki Tsunoda a rămas în frunte, dar a primit cinci secunde de penalizare pentru această manevră. Acest lucru a deschis ușa pentru ca Pierre Gasly și Charles Leclerc să se dueleze pentru locul 11 din spate. Pierre Gasly a reușit să controleze Ferrari-ul până la final. Așadar, ordinea la sosire a fost Esteban Ocon-Zhou Guanyu-Pierre Gasly. Charles Leclerc a ocupat P11. Yuki Tsunoda a coborât pe P12 din cauza penalizării. Oscar Piastri, Nyck de Vries, Nico Hülkenberg, Alex Albon, Lando Norris, Kevin Magnussen, Valterri Bottas și Logan Sargeant au completat rezultatul. Nu au existat abandonuri.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Calificari, Verstappen
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss