Latest Posts

Marele premiu al Spaniei – Avancronica – Pirelli Report. (+Program TV)

Vizualizări: 14622

Campionatul Mondial de Formula 1 s-a întors în Europa, iar Marele Premiu al Spaniei marchează începutul unei reveniri pe circuite mai clasice.

De acum și până la Marele Premiu al Italiei din septembrie, cu excepția unui alt loc tradițional din Canada, campionatul face din bătrânul continent casa sa. Așa cum s-a întâmplat de multe ori, cursa de pe circuitul Barcelona-Catalunya marchează începutul unei noi faze a sezonului, una în care echipele introduc evoluții bazate pe concluziile din primele curse. Scuderia Ferrari sosește în Spania după o dublă clasare pe podium la Miami. În mod firesc, după locul al treilea obținut în Florida, Carlos Sainz speră să se descurce bine acasă, în fața fanilor săi și al echipa Scuderia Ferrari, dintre care 3500 vor umple tribuna “Grada CS55”.

Spaniei

Pneurile și Pista:

  • Pirelli aduce în Spania cele mai dure compoziții din gama 2022 în cursa la care este și sponsor principal, cu C1 ca P Zero Alb HARD, C2 ca P Zero Galben MEDIUM, și C3 ca p Zero Roșu SOFT. Este o alegere destul de clară – aceeași ca și anul trecut, deși acum este o nouă familie de pneuri – dat fiind faptul că circuitul spaniol este binecunoscut, din teste și curse precedente. Acesta include faimoasele viraje 3, foarte lung, și 9 care supun pneurile unui stres fantastic.
  • Echipele au fost recent la Barcelona în februarie, în urmă cu trei luni, pentru testele din pre-sezon. Oricum, există trei diferențe principale care trebuie luate în considerare: primul, echipele s-au concentrat la teste pe compozițiile din mijlocul gamei, al doilea, vremea a fost mai rece și trei, noile mașini erau la începutul procesului de dezvoltare. Mașinile au evoluat considerabil de atunci, și va fi interesant acum de văzut exact cât de mult s-au îmbunătățit de fapt, cu ultimule upgrade-uri.
  • Cum Barcelona este un circuit îndelung întrebuințat, nu vom vedea o evoluție majoră a pistei de-a lungul weekend-ului, grație programului încărcat de curse suport. Vremea ar trebui să fie uscată și caldă, ceea ce va spori solicitarea asupra pneurilor. Pista este neschimbată comparativ cu anul trecut, când virajul 10 a fost modificat, crescând ușor lungimea turului de pistă.
  • Anul trecut, strategia câștigătoare a fost cu două opriri, abordarea tradițională la Barcelona, cu pilotul Mercedes, Lewis Hamilton triumfând după ce a plecat din Pole și a utilizat o strategie medium-medium. SOFT – MEDIUM – SOFT a fost utilizată de toți finaliștii de la P2 la P8.

Spaniei Spaniei

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Spaniei în acest weekend:

  • Vineri 20.05.2022, 15:00 – 16:00, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1
  • Vineri 20.05.2022, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1
  • Sâmbăta 21.05.2022, 14:00 – 15:00, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
  • Sâmbăta 21.05.2022, 17:00 – 18:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
  • Duminica 22.05.2022, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 1

Spaniei

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mario Isola, Director Pirelli Motorsport

  • „Este greu să spui ceva nou despre Barcelona, fiind probabil cel mai bine cunoscut circuit din calendar de către piloți, cu un layout care îl pune în topul preferințelor pentru teste. Are puțin din fiecare, cu un sector final foarte tehnic, particular în mod special când trebuie avut grijă de pneuri.
  • Drept rezultat, echipele au o bună oportunitate să urmărească progresul pe care l-au făcut mașinile de la startul sezonului, deși vremea va fi mult mai caldă decât în teste și se va rula probabil mult mai mult pe pneurile hard, care vor fi cu siguranță pneurile cheie în această cursă.
  • În trecut, Barcelona era în mod tradițional o cursă cu două opriri, astfel că va fi interesant dacă pneurile de anul acesta vor îmbia pe cineva la o strategie cu o singură oprire.”

Spaniei

  • P Zero Alb hard și P Zero Roșu soft au fost nominalizate pentru etapa a patra a sezonului de Formula 2 din Spania. Este aceeași nominalizare ca și în ultimele  curse de campionat de pe acest circuit din 2020, și una care a fost deja observată anul acesta, în prima etapă din Bahrain precum și la testele de luna trecută de la Barcelona. Fiecare pilot are cinci seturi de pneuri slick (trei hard și două soft) pentru a le utiliza în weekend-ul care include o cursă de sprint de 26 de tururi sâmbătă după-amiază și cursa de 37 de tururi de duminică dimineață, în care ambele compoziții trebuie utilizate dacă este uscat.
  • Pneul p Zero Alb hard este nominalizat pentru a treia rundă a sezonului de Formula 3. Piloții vor avea câte trei seturi din compoziția hard, plus un set de P Zero Galben medium, rămas de la runda precedentă de la Imola, pentru a fi utilizat doar în antrenamente. Pneul hard a fost de asemenea utilizat de F3 la Barcelona anul trecut, precum și în prima rundă din 2022 din Bahrain și în testele de sezon desfășurate la Jerez și Barcelona, luna trecută. Cursa de sprint va dura 20 de tururi și va avea loc sâmbătă dimineață, iar cursa propriu-zisă va avea 24 de tururi și se va desfășura duminică dimineață.

Spaniei

  • GT
    Runda inaugurală a sezonului 2022 a Intercontinental GT Challenge a început cu celebrul circuit de la Bathurst în Australia, weekendul trecut, exclusiv cu pneuri Pirelli. Jules Gounon, Luca Stolz, Kenny Habul și Martin Konrad au condus în tripla Mercedes, dintr-un total de 20 de mașini GT3, după 12 ore de cursă.
  • WRC
    Raliul Portugaliei, a patra rundă a Campionatului Mondial de Raliuri se va desfășura în Porto odată cu Marele Premiu al Spaniei, la 1150 km depărtare. Aceasta este prima etapă de macadam a campionatului, iar Pirelli va aduce noua evoluție a pneurilor Scorpion de macadam.
  • ERC
    Campionatul European de Raliuri a avut a treia rundă în Insulele Canare săptămâna trecută, Pirelli aducând noile pneuri de asfalt  P Zero RA5A pentru prima dată, având o nouă construcție care îmbunătățește performanța și fiabilitatea. Nils Solans a oferit victoria noilor pneuri cu Volkswagen Polo.
  • DE PE PISTĂ PE STRADĂ
    Pista de test pentru pneuri de iarnă a Pirelli de la Flurheden, în Suedia, are de acum o facilitate pentru testul pneurilor de vară, asigurând posibilitatea desfășurării unui program continuu de teste. Facilitățile avansate – localizate la mai puțin de 300 km de cartierul general al Raliului Suediei din Umea – sunt folosite pentru dezvoltarea celor mai noi produse de stradă pe baza lecțiilor învățate din motorsport.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media - Pirelli
Photocredit: Formula 1 Fans Romania / Pirelli
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media - Pirelli

Latest Posts

Don't Miss