Latest Posts

Marele Premiu al Spaniei, Avancronica – Pirelli (+ Program TV)

Vizualizări: 10649

Marele Premiu al Spaniei își are rădăcinile în 1913 și, după ce a avut loc în districtul Pedralbes din Barcelona și în Parcul Montjuic, în Jarama din Madrid și pe circuitul omonim din Jerez, Circuit de Barcelona-Catalunya, construit special, a devenit gazda permanentă în 1991.

Circuitul de 4,6 km reprezintă un test ferm al abilităților aerodinamice ale mașinilor și al utilizării pneurilor, cu o multitudine de viraje cu raze lungi și schimbări rapide de direcție. Echipele și piloții au, de asemenea, cunoștințe vaste despre Circuit de Barcelona-Catalunya, datorită numeroșilor ani în care acesta a fost gazda testelor de pre-sezon și, în consecință, este circuitul pe care echipa Haas F1 și-a făcut debutul public pe circuit, în februarie 2016. Este, de asemenea, circuitul pe care Max Verstappen și-a făcut debutul cu Red Bull Racing în 2016, o cursă pe care a câștigat-o și care l-a făcut cel mai tânăr câștigător de curse de F1 din istorie

Marele, Premiu, Spaniei

Pentru 2023 a existat o singură schimbare majoră în ceea ce privește configurația Circuit de Barcelona-Catalunya. Șicana incomodă de viteză redusă de la finalul turului a fost eliminată, readucând circuitul la configurația de dinainte de 2007, ceea ce înseamnă că turul se va încheia cu două viraje la dreapta de viteză medie spre mare. Acest lucru va duce la o viteză medie generală mai mare pe tur și se speră că va facilita o cursă mai bună de-a lungul liniei de boxe de la Barcelona.

Barcelona este o pistă familiară pentru toate echipele și piloții și, deși există unele modificări ale configurației circuitului pentru 2023, acestea nu fac decât să revină la o configurație anterioară, cu care toate echipele au multă experiență. Reintroducerea a două viraje de mare viteză pentru a încheia turul este destul de diferită față de configurația anterioară, cu șicana de viteză redusă; acest lucru va necesita unele schimbări în configurația mașinii și va impune cerințe diferite pentru pneuri.

Marele, Premiu, Spaniei

După un șir de circuite stradale, este util să ne întoarcem pe un circuit de referință. Fiecare pilot primește două seturi suplimentare de pneuri în acest weekend, care reprezintă o avanpremieră a noii construcții a carcasei pe care toate echipele o vor folosi începând cu Marele Premiu al Marii Britanii. Testarea acestor pneuri suplimentare înseamnă că este mult de lucru în sesiunile scurte de vineri și va trebui să alegem cu atenție care dintre celelalte elemente de testare să le integrăm în program.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Prognoza meteo anunță condiții tipice de căldură la începutul lunii iunie, dar cu un risc de ploi în timpul weekend-ului. Ar trebui să realizăm toate testele pe uscat, dar apoi ploaia ar putea începe să dicteze programul începând de sâmbătă după-amiază.

Cinci date interesante despre Marele Premiu al Spaniei:

Istorie:
Circuitul de Barcelona-Catalunya este unul dintre cele mai vechi circuite din calendarul Formulei 1, deoarece a găzduit Marele Premiu al Spaniei în fiecare an, fără întrerupere, de când a fost inaugurat în 1991.

Este un record impresionant, dar povestea spaniolă a Formulei 1 datează de mult mai mult timp: de fapt, cursa obișnuia să se desfășoare chiar în inima Barcelonei, mai întâi pe străzile cartierului Pedralbes, în anii 1950, iar mai târziu pe traseul rutier de munte Montjuïc, de o viteză înfricoșătoare. Acesta din urmă a alternat cu Jarama, în apropiere de Madrid, înainte ca evenimentul să se mute mai târziu în sud, la Jerez, în anii 1980.

Marele, Premiu, Spaniei

Tăierea Șicanei:
Circuitul nu s-a schimbat prea mult de când a fost construit, dar de-a lungul anilor au fost făcute modificări minore în încercarea de a îmbunătăți spectacolul de curse. În 2021, acul de păr din virajul 10 a fost făcut mai rapid și mai lat – inversând în mare parte o modificare făcută în 2004. Acum, șicana strânsă care a fost introdusă înainte de ultimul viraj în 2007 a fost eliminată înainte de cursa din 2023. Acest lucru înseamnă că un tur de Barcelona se va încheia din nou cu două viraje rapide și va fi la fel de rapid ca întotdeauna.

Testarea Tradițiilor:
În mod normal, echipele și piloții cunosc foarte bine circuitul de la Barcelona. Nu numai pentru că a fost o constantă în calendar, ci și pentru că este un loc preferat de testare. Cu toate acestea, deoarece testele de pre-sezon din acest an au avut loc doar în Bahrain, nimeni nu va fi condus noul traseu cu cele mai recente mașini până la antrenamentele de vineri.

Cu toate acestea, ar putea avea loc o mulțime de teste: având în vedere că weekendul de cursă de la Imola nu are loc, iar Monaco este un circuit stradal, Barcelona va oferi o oportunitate cheie pentru echipe de a introduce sau de a evalua cele mai recente îmbunătățiri tehnice.

Dură pe Pneuri:
Unul dintre lucrurile care fac din Barcelona un loc atât de bun pentru teste (în afară de vremea frumoasă) este faptul că aspectul său oferă un test complet al caracteristicilor unei mașini. În special, are o gamă largă de viraje, dar și multe viraje de mare viteză în care se poate evalua aerodinamica. Acest lucru îl face, de asemenea, un circuit solicitant pentru pneuri.

Curba foarte lungă de la dreapta din virajul 3 generează cele mai mari forțe laterale, iar virajul 9, foarte rapid, este, de asemenea, un punct de atracție. Noua configurație pentru 2023 nu va face decât să adauge la aceste forțe resimțite în timpul unui tur.

Marele, Premiu, Spaniei

Los Matadores:
În ciuda istoriei îndelungate a curselor de Formula 1 în Spania, a fost nevoie de mai mult de 50 de ani pentru ca un pilot local să câștige Marele Premiu al Spaniei, atunci când Fernando Alonso a triumfat în 2006, după ce, cu un an înainte, devenise primul campion mondial al Spaniei. Ajuns la al cincilea deceniu de viață, Fernando Alonso este încă în plină formă și rămâne unul dintre cei doi favoriți ai fanilor locali care speră să urce pe podium la Barcelona.

Celălalt este Carlos Sainz Jr.: fiul eroului spaniol original al sporturilor cu motor pe patru roți și dublu campion mondial de raliuri, Carlos Sainz Sr. – cunoscut sub numele de “El Matador”. Ambii piloți spanioli vor încerca să oprească “taurul furios” care este Max Verstappen, care a obținut o victorie senzațională în premieră în F1 pe circuit în 2016 și a revenit pe prima treaptă acolo în 2022.

Marele, Premiu, Spaniei

Date și configurația circuitului de Catalunya:

  • Primul Mare Premiu găzduit: 1991
  • Numărul de tururi: 66
  • Lungimea circuitului: 4,657 km
  • Distanța totală a cursei: 307,236 km
  • Recordul pe tur: 1:18.183 (Valtteri Bottas – 2020) (vechea configurație)

Marele, Premiu, Spaniei

Pneurile și Pista

  • Echipele vor avea la dispoziție pentru Barcelona C1 ca p Zero Alb HARD, C2 ca P Zero Galben MEDIUM, și C3 ca P Zero Roșu SOFT.
  • Pista de la Montmelo a suferit câteva modificări majore anul acesta. Ultima șicană, virajele 14 și 15, care a fost introdusă în 2007 a fost eliminată, pista revenind la configurația inițială. Alte îmbunătățiri privesc primul viraj, cu o zonă de eșapare mai mare și noi glisiere.
  • Schimbarea din ultimul sector va face pista mult mai fluidă și mai puțin severă cu pneurile în privința tracțiunii. Virajele de stânga sunt în general negociate la viteze mici, în timp ce virajele pe dreapta tind să fie luat flat-out.
  • Anul trecut, pilotul Red Bull Racing, Max Verstappen a câștigat utilizând o strategie cu trei opriri, la fel ca și majoritatea rivalilor săi, schimbând între soft și medium. Introducerea noului pneu hard, adaugă un nou factor strategic în acest mix.

Marele, Premiu, Spaniei

Marele, Premiu, Spaniei

 „Barcelona este circuitul perfect de teste”
„Tradițional, Barcelona a fost una dintre cele mai populare locații pentru teste: atât pentru mașini cât și pentru pneuri. Este un circuit complet, cu o gamă variată de viteze și viraje și de asemenea, cu o linie dreaptă foarte lungă. Drept rezultat, eficiența aerodinamică este cheia performanței. Sectorul final a fost modificat anul acesta, revenindu-se la layoutul original fără ultima șicană. Aceasta îl face un circuit mult mai cursiv și cu o viteză mai mare de intrare pe linia dreaptă”.

„Există două viraje, 3 și 9 care sunt în mod special solicitante în privința forțelor laterale exercitate asupra pneurilor. Am selectat aceleași trei tipuri de pneuri ca și pentru cursa de debut a sezonului din Bahrain, dar este important să ne amintim, când comparăm cu anul trecut, că anul acesta C1 este un pneu cu o compoziție complet nouă, special concepută pentru a reduce diferența dintre cel mai dur pneu din gamă (numit acum C0) și C2. În teorie aceasta ar trebui să ducă la o gamă mai mare de posibilități strategice, dat fiind faptul că cea mai dură compoziție disponibilă anul trecut nu a fost utilizată în cursă”.

Marele, Premiu, Spaniei

„O altă noutate este șansa pe care o au piloții de a testa în cele două sesiuni de antrenamente, cele două seturi suplimentare de pneuri hard, cu o nouă construcție, ce vor fi utilizate începând cu Marele Premiu al Marii Britanii. Dincolo de utilizarea unor noi materiale, deja omologate în urma unui program intensiv de teste, ultimele specificații sunt identice cu versiunile precedente”.

„Inițial acestea erau programate pentru 2024, dar s-a devansat introducerea lor pentru a face structura mult mai rezistentă la oboseală, pe măsură ce încărcarea generată de mașinile actuale a atins deja, după câteva curse, țintele pentru finalul sezonului. Această nouă construcție nu are niciun impact asupra parametrilor tehnici sau performanțelor pneurilor. Vom continua, de asemenea, campania de teste pentru 2024, după cursă, cu Mercedes și Ferrari rulând timp de două zile pentru dezvoltarea compozițiilor și construcțiilor pentru anul viitor”.

Marele, Premiu, Spaniei

Marele, Premiu, Spaniei

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Spaniei în acest weekend:

  • Vineri 02.06.2023, 14:30 – 15:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Vineri 02.06.2023, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Sâmbăta 03.06.2023, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 2, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 03.06.2023, 17:00 – 18:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Duminica 04.06.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Marele, Premiu, Spaniei
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss