Latest Posts

Marele Premiu al Olandei – Avancronica – Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 10081

Marele Premiu al Olandei – Avancronica: Își va continua Max Verstappen șirul de victorii în Marele Premiu de acasă, la Zandvoort?

Sezonul de Formula 1 se reia cu Marele Premiu al Olandei de la Zandvoort în acest weekend. Privind la primul eveniment de după pauza de vară, principala întrebare este în ce măsură Red Bull Racing va continua să domine în stațiunea balneară olandeză Zandvoort. În avanpremieră, Max Verstappen este din nou marele favorit pentru cursa de acasă, cu condiția ca amenințarea ploii să nu strice petrecerea olandeză.

Pauza de vară a Formulei 1 este de fapt o oprire oficială. Timp de trei săptămâni, nimeni nu are voie să efectueze lucrări care să afecteze performanțele mașinilor. Așadar, echipele nu s-au ocupat în mod activ de reparațiile mașinilor, încercând să reducă diferența imensă față de Red Bull Racing înainte de pauza de vară. Cu toate acestea, inginerii tuturor echipelor aflați în campingurile lor din sudul Franței – sau de oriunde din lume – se vor fi gândit cum să facă ceva cu privire la avansul austriecilor.

Marele, Premiu, Olandei

Zandvoort se va potrivi cu Red Bull Racing.
Este îndoielnic dacă echipele Mercedes AMG F1, Aston Martin F1, Scuderia Ferrari și McLaren F1 vor deveni brusc adversari serioși ai Red Bull Racing cu câteva ajustări minore. În avans, ați putea crede: o misiune fără speranță. Ca și în Ungaria, circuitul de la Zandvoort este sinuos și are puține linii drepte. În vecinătatea Budapestei, Max Verstappen a fost într-o clasă de sine stătătoare în urmă cu câteva săptămâni și a avut cea mai dominantă performanță a sezonului.

Ulterior, Max Verstappen a declarat că echipa Red Bull Racing i-a oferit cea mai bună mașină posibilă pentru această sarcină. Cu zeci de mii de fani ai lui Max Verstappen în tribune îmbrăcați în portocaliu, Red Bull Racing va face tot posibilul pentru a-i permite eroului local să câștige la Zandvoort, așa cum Max Verstappen a făcut peste tot în ultimele săptămâni.

Marele, Premiu, Olandei

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cum se descurcă urmăritorii?
După cum s-a indicat, Red Bull Racing – și Max Verstappen în special – este principalul pretendent la victorie – chiar dacă ar fi un Mare Premiu pe ploaie. În spatele olandezului (și, posibil, al coechipierului său Sergio Perez) așteaptă o bătălie interesantă și este imposibil de spus în avans care dintre urmăritorii direcți va fi cel mai bun dintre ceilalți.

McLaren F1 a avut o prestație bună în Ungaria, fiind aproape de a termina pe podium cu două mașini. echipa Mercedes AMG F1 a obținut pole position-ul cu Lewis Hamilton pe circuitul întortocheat și îngust de pe Hungaroring. Pe scurt, Zandvoort ar trebui să ajute ambele echipe.

Scuderia Ferrari și echipa Aston Martin F1 ar putea avea ceva mai multe probleme, dar, ca de multe ori în acest sezon: se poate schimba rapid. Rămâne un lucru: niciuna dintre ele nu poate egala Red Bull Racing, ceea ce este de așteptat să fie cazul în Olanda.

Marele, Premiu, Olandei

Cinci detalii interesante despre Marele Premiu al Olandei:

  • Construirea circuitului Zandvoort:
    Situat pe coasta olandeză a Mării Nordului, orașul Zandvoort a găzduit curse de mașini pe străzile sale încă din anii 1930. După cel de-al Doilea Război Mondial, locația permanentă folosită astăzi a fost construită printre dunele, folosindu-se de drumurile amenajate de forțele de ocupație. Designerul olandez John Hugenholtz este adesea creditat cu crearea circuitului, alături de munca sa de la Suzuka – și este ușor de înțeles de ce, având în vedere asemănările de caracter dintre cele două circuite.Dar, în timp ce John Hugenholtz a devenit director de circuit la Zandvoort (și a avut un viraj numit după el), „Bentley Boy” Sammy Davis din Anglia – câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans în 1927 – este cel care ar fi sfătuit Clubul olandez de curse de automobile cu privire la traseu.
  • Piloții de dune:
    Prima cursă în jurul circuitului Zandvoort a avut loc în 1948. Evenimentul s-a transformat în Marele Premiu al Olandei, care a devenit parte a campionatului mondial de Formula 1 în 1952, când Alberto Ascari a condus o cursă cu un loc doi-trei pentru Scuderia Ferrari. Zandvoort a fost o etapă regulată în calendar până în 1985, când operatorul circuitului a dat faliment, iar partea sudică a circuitului a fost vândută pentru a deveni un parc de vacanță. Cursele au continuat în alte categorii pe un traseu mai compact, dar părea puțin probabil ca Marele Premiu al Olandei să revină vreodată. Până în urmă cu doar câțiva ani…

Marele, Premiu, Olandei

  • Zandvoort Masters:
    În absența Formulei 1, unul dintre cele mai importante evenimente din calendarul de la Zandvoort a fost cursa anuală „Masters of Formula 3”, care a reunit unii dintre cei mai buni tineri piloți din campionatele naționale din întreaga Europă. Lewis Hamilton a fost victorios în 2005, înainte ca Valtteri Bottas să devină primul dublu câștigător în 2010. Patru ani mai târziu, a fost câștigată de o senzație olandeză în vârstă de 16 ani, pe nume Max Verstappen. În sezonul următor, Verstappen făcea deja valuri în Formula 1.Cu o „armată portocalie” de fani care îl urmau în curând la cursele din întreaga lume, o revenire a Marelui Premiu al Olandei părea până la urmă viabilă și a fost realizată în 2021: anul în care Verstappen a devenit campion mondial pentru prima dată.
  • Noi unghiuri:
    Au existat probleme considerabile care trebuiau depășite înainte ca Zandvoort să fie apt să găzduiască din nou F1: în special, spațiul limitat pentru derapaje la exteriorul virajelor și lipsa oportunităților de depășire.Soluția, sugerată de regretatul Charlie Whiting și supervizată de arhitectul italian Jarno Zaffelli, a fost introducerea unei înclinări de 18 grade la virajul 3, numit după John Hugenholtz, precum și la ultimul viraj – care, în mod corespunzător, era deja dedicat lui Arie Luyendyk, dublu câștigător al cursei Indianapolis 500, unde înclinarea este de numai nouă grade.

Marele, Premiu, Olandei

  • Primul viraj, Tarzan (se presupune că este porecla unui fermier local, care a fost de acord să își vândă terenul doar dacă un viraj ar fi fost numit după el) are un grad mai mic de înclinare, plus pietriș la exterior: caracteristici care ajută la păstrarea naturii de rollercoaster de școală veche a pistei.
  • În cadrul Wheeltracks of Legends:
    Max Verstappen a câștigat primele două curse ale erei moderne a Formulei 1 de la Zandvoort în 2021 și 2022, iar puțini vor paria împotriva faptului că va reuși o triplă în 2023. O a treia victorie în GP-ul Olandei ar egala isprăvile lui Niki Lauda (care a obținut ultima victorie a carierei sale la Zandvoort în 1985) și Jackie Stewart.Dar prietenul apropiat al lui Stewart și colegul său, Jim Clark, o legendă a curselor scoțiene, a fost cel care a stabilit reperul pe care l-au urmărit ceilalți, cu patru victorii în cinci ani, între 1963 și 1967.

Marele, Premiu, Olandei

Date și configurația circuitului Zandvoort:

  • Primul Marele Premiu F1 găzduit: 1952
  • Numărul de tururi: 72
  • Lungimea circuitului: 4,259 km
  • Distanța totală a cursei: 306,587 km
  • Recordul pe tur: 1:11.097 (Lewis Hamilton – 2021)

Marele, Premiu, Olandei

Pneurile și Pista:

  • Compoziția C1 este nominalizată pentru Marele Premiu al Olandei ca P Zero Alb hard, C2 ca P Zero Galben medium și C3 ca P Zero Roșu soft. Este aceeași nominalizare ca și în ultimii doi ani (de când Zandvoort a revenit în calendar) cu diferența că actuala compoziție C1 este mai soft decât precedenta.
  • Un total de 32 de Grand Prix-uri s-au desfășurat la Zandvoort din 1952, pista revenind în calendar în 2021 după o absență de 35 de ani. Cea mai de succes echipă aici este Ferrari cu opt victorii, în timp ce pilotul cu cele mai multe reușite (4) este Jim Clark.
  • Cei mai mulți dintre piloți au efectuat câte trei opriri anul trecut, cea mai rapidă strategie fiind cu două, dar e posibil să se oprească și doar odată cu un management atent al pneurilor. Anul trecut, oportunitatea pentru o ultimă oprire pentru soft a fost posibilă ca urmare a apariției pe final a safety car-ului (după un safety car virtual).

Marele, Premiu, Olandei

  • Depășirile sunt dificile datorită pistei înguste și a secvenței constante de viraje. Aceasta crește importanța rezultatului din calificări.
  • Circuitul de la Zandvoort a fost inaugurat în 1948 și este localizat între dunele de la Marea Nordului. Drept rezultat, nisipul este adeseori spulberat către pistă ceea ce reduce aderența oferită de pneuri: ceea ce reprezintă de asemenea un risc la Sakhir și Bahrain.
  • Marele Premiu al Olandei inaugurează a doua jumătate a sezonului, cu o săptămână înainte de Monza. Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2023 va avea loc între 1 și 3 septembrie: cursa de casă pentru Ferrari și Alpha Tauri.

Marele, Premiu, Olandei

Marele, Premiu, Olandei

 „A doua jumătate a sezonului începe cu o cursă unică. Marele Premiu al Olandei are loc la Zandvoort: una dintre pistele cele mai solicitante din calendar revenită în program în urmă cu trei ani pe valul generat de sprijinul local pentru Max Verstappen, care și-a răsplătit fanii cu o dublă victorie în ultimele două curse. Este o pistă foarte virajată cu două viraje înclinate, Virajul 3 și Virajul 14 – care au o pantă mai accentuată decât Indianapolis, ca să avem un mijloc de comparație. Pe acest gen de viraje, stres-ul suferit de pneuri este mai mare decât în virajele normale, forțele verticale crescând odată cu viteza datorită înclinării.

Aducem aici aceleași pneuri ca și în 2022, cel puțin în privința denumirii: C1, C2 și C3. Oricum, actuala compoziție C1 este nouă începând de anul acesta, fiind poziționata între C2 și fosta C1, care acum se numește C0. Anul trecut, într-o cursă influențată de două neutralizări, nu mai puțin de 14 piloți – inclusiv primii trei – au utilizat toate cele trei compozițiile, subliniind marea varietate de opțiuni disponibile pentru strategii de la boxe.”

Marele, Premiu, Olandei

Marele, Premiu, Olandei

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Olandei în acest weekend:

  • Vineri 25.08.2023, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Vineri 25.08.2023, 17:00 – 18:00, Antrenamente Libere 2
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Sâmbăta 26.08.2023, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere 3
    F1TV Pro, Digisport 4, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 26.08.2023, 16:00 – 17:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 4, Prima Sport 2
  • Duminica 27.08.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Marele, Premiu, Olandei
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss