Marele Premiu al Marii Britanii, alături de Marele Premiu al Italiei, sunt cele mai vechi curse din campionatul mondial al Formulei 1 fiind prezente în calendar în fiecare an fără întrerupere din 1950. Cursa de la Silverstone a fost chiar prima întrecere înregistrată oficial drept etapă contând pentru titlul mondial, iar câștigător a fost Giuseppe ”Nino” Farina în al său Alfa Romeo 158.
De-a lungul anilor, alte două circuite au primit dreptul de a găzdui Marele Premiu, iar acestea au fost Aintree, supranumit ”Goodwood of the North”, timp de 5 ori între 1955-1962 și Brands Hatch timp de 12 ori între 1963 și 1986, dar Silverstone a fost circuitul care a revenit constant pe harta Formulei 1.
Construit pe bazele unei stații de bombardiere din al doilea război mondial, circuitul de la Silverstone a suferit modificări majore de la prima cursă organizată în 1947 până în prezent. După cum puteți vedea în imaginea de mai sus, configurația folosită în 1950 era una simplistă cu multe linii drepte și câteva viraje de 90 grade, dar pe măsură ce anii au trecut, liniile drepte au fost presărate cu șicane, iar virajele au fost modificate pentru a mări gradul de dificultate.
2010 a fost anul în care circuitul a suferit o modificare majoră cu scopul de a îmbunătăți capacitatea spectatorilor de a vedea piloții în acțiune și mai anume prin introducerea unei secțiuni noi numite ”Arena” care pornește din fostul viraj Abbey și revine în Brooklands. Schimbarea a fost privită cu scepticism deoarece era cea mai mare modificare suferită de Silverstone în istoria sa, dar anii care au urmat au dovedit că decizia a fost una bună prin punerea la încercare a piloților cu ajutorul noilor viraje tehnice. Ediția din 2019 va cuprinde 18 viraje pe o distanță de 5.891 km, fiind al 3-lea circuit ca și lungime din calendarul curent.
Lungime circuit | 5.891 km (3.66 mile) |
Nr. viraje | 18 |
Nr. tururi în cursă | 52 |
Cea mai lungă porțiune dreaptă | 1034 m |
Timp pierdut pentru un pit stop | 29 secunde |
Record în cursă | 1:30.696 (Sebastian Vettel, 2018) |
Record în calificări | 1:25.892 (Lewis Hamilton, 2018) |
Cei mai de succes piloți din istoria Marelui Premiu al Marii Britanii sunt Jim Clark, Alain Prost și Lewis Hamilton cu câte 5 victorii fiecare, obținute în trei ere diferite. Pilotul Mercedes este favorit și anul acesta, având posibilitatea de a se plasa singur pe prima treaptă a podiumului ca și cel mai de succes pilot de pe acest circuit legendar.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Săptămâna aceasta a fost anunțată și prelungirea contractului cu Silverstone pentru a găzdui Marele Premiu al Marii Britanii până în 2024. Anunțul a venit după ce organizatorii au instalat un strat nou de asfalt pentru ediția de anul acesta, lucru care poate da peste cap calculele multora, având în vedere că pneurile de anul acesta erau deja extrem de susceptibile la degradare extremă. Dacă tot vorbim de pneuri putem să aruncăm o privire și pe numărul de seturi selectate de fiecare echipă. Contrastul dintre numărul de pneuri hard și soft era de așteptat, dar adevărata diferență se va face la numărul de pneuri Medii. Luând doi piloți din extreme diferite ca și exemplu putem vedea că Ricciardo va prefera un start de cursă pe pneuri Soft, cu un al doilea stint, final, pe pneuri Hard. Noul asfalt abraziv ar putea să transforme această strategie într-o cursă cu 2 opriri, forțându-l pe australian să mai oprească o dată pentru un alt set de pneuri Soft. Pe de altă parte, Lando Norris a optat pentru patru seturi de pneuri Medii, iar acest lucru îi oferă o gamă mai largă de opțiuni din care va alege după ziua de vineri în care echipele se vor lămuri în legătură cu gradul de uzură.
Haas sosește în Marea Britanie după câteva zile dificile pentru echipă după ce contul oficial de Twitter al sponsorului său principal, Rich Energy, a anunțat că va întrerupe colaborarea cu echipa americană deoarece ”performanțele nu se ridică la nivelul așteptărilor lor”. Acest lucru a stârnit foarte multe întrebări de-a lungul paddock-ului, dar se pare că a fost doar o neînțelegere dintre directorul Rich Energy și grupul de investitori. Pe de altă parte, dilema inginerior legată de comportamentul monopostului continuă să le pună probleme în continuare, iar ca o soluție radicală aceștia au ales să ruleze mașina lui Grosjean acest weekend cu o configurație identică cu cea din Australia pentru a vedea ce a mers greșit.
Un pic mai sus în clasament, în tabăra Ferrari, Mattia Binotto a declarat că mașina acestora nu este foarte bine optimizată pentru Silverstone, dar surprizele de anul acesta produse de pneuri și temperaturi pot schimba multe lucruri și nu se știe ce va aduce cursa de duminică.
Prognoza meteo nu prevede nicio surpriză, temperaturile par că vor fi constante între 20-22 grade, cu șanse foarte slabe de ploaie. Cu toate acestea, vremea britanică ne poate surprinde așa cum a tot făcută de-a lungul anilor.
Programul acestui weekend (Ora României):
VINERI (12.07.2017)
- Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
- A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00
SÂMBĂTĂ (13.07.2017)
- A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
- Calificările – 16:00
DUMINICĂ (14.07.2017)
- Marele Premiu al Marii Britanii – 16:10
Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.