George Russell a condus un 1-2 Mercedes în a doua sesiune de antrenamente înainte de Marele Premiu al Japoniei din 2022, în timp ce Max Verstappen a fost la opt zecimi în spate și Charles Leclerc a avut probleme.
George Russell și Lewis Hamilton au arătat foarte bine pe intermediare și au arătat puține semne ale obișnuitei lupte W13 de a genera o temperatură suficientă a pneurilor.
Toate informațiile despre MP al Japoniei AICI.
Verstappen, care este așteptat să câștige al doilea său titlu în acest weekend, a fost la aproximativ opt zecimi în urmă, în timp ce Leclerc a făcut o vizită pe pietriș în Ferrari-ul său terminând în cele din urmă pe locul 11.
Cu circuitul de 3,6 mile încă îmbibat cu apă, nimeni nu s-a aventurat inițial pentru sesiunea de 90 de minute – FP2 a fost prelungit cu o jumătate de oră pentru a găzdui, teoretic, o sesiune de teste Pirelli.
Dar, având în vedere că pneul testat este o compoziție slick, timpul suplimentar de rulare a fost efectiv lipsit de sens pe o vreme umedă de durată, deși FP2 de la Austin va fi prelungit în mod similar pentru a prezenta un alt shakedown.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Nicholas Latifi a fost, în cele din urmă, primul pilot care a ieșit pe pistă după cinci minute, rulând pe un set de pneuri wet timp de două tururi, până când a ieșit pe zona de eșapare din virajul 16 cu o problemă temporară a mașinii, înainte de a se roti și de a relua. Lui i s-au alăturat Carlos Sainz și Daniel Ricciardo.
După 12 minute, Sainz a devenit primul concurent care a stabilit ceva asemănător cu un timp reprezentativ, pilotul de la Ferrari coborând sub 1m50s și înregistrând un 1m49,615s. Prin comparație, Fernando Alonso a stabilit ritmul în FP1 grație cursei sale de 1m42.248s pentru a găsi trei zecimi peste Sainz.
În condițiile în care mulți au ales să rămână în garaje, timpul lui Sainz a stat mândru până la ora de start, când Hamilton a redus cu 0,126s în W13-ul său pentru a coborî reperul la 1m49,489s.
În acel moment, coechipierul său de la Mercedes, Russell, a fost primul care a îndrăznit un set de pneuri cu pereți verzi și a coborât în mod corespunzător la 1m46.891s pentru a semnala trecerea la intermediare.
Russell a îmbunătățit la 1m45,738s, apoi la 45,197s, înainte ca Hamilton să revină cu un 44,298s.
Verstappen s-a alăturat în cele din urmă acțiunii după 39 de minute, la fel ca și Leclerc, care a ieșit direct în virajul 11 în timpul outlap-ului, dar a reușit să mențină Ferrari F1-75 rulând prin pietriș pentru a se alătura din nou.
Campionul în exercițiu a făcut trucul său obișnuit de a se desprinde la prima încercare, pilotul Red Bull reușind un 1m43,571s și apoi coborând la 1m43,137s în următoarea încercare.
Russell avea să găsească o zecime peste RB18 în următorul său tur fierbinte și apoi încă una, coborând la cel mai rapid timp al sesiunii, 1m41.935s pe intermediare imediat după jumătatea sesiunii, înainte ca aproape toată lumea să se întoarcă la boxe.
Acest lucru l-a lăsat pe Russell cu un avans de 0,235s față de Hamilton, în timp ce Verstappen era al treilea, la 0,851s în urmă.
În ciuda curbei condițiilor nefavorabile, FP2 s-a așezat apoi în spectacolul obișnuit al mașinilor care au încercat să facă ture lungi pentru a face turul cu mai mult combustibil și un ritm final mai lent – piloții au persistat pe cauciucul vechi în timp ce timpii au scăzut cu patru secunde.
Ca atare, Russell a condus o dublă Mercedes și a urmărit ultimul sfert de oră din garaj, în timp ce Verstappen a fost urmat de coechipierul Sergio Perez pe locul patru, singurul moment notabil al învingătorului din GP-ul de la Singapore venind cu o ieșire prin pietriș în acul de păr.
Un tur de glorie târzie pe intermediare proaspete l-a promovat pe Kevin Magnussen pe locul cinci, deoarece a validat schimbările de set-up de la Haas.
Sainz, între timp, a condus atacul Ferrari pe locul șase, dar a fost la 1.269s de Russell, în timp ce Alonso a fost al șaptelea peste Valtteri Bottas, Esteban Ocon și Zhou Guanyu.
Leclerc, care s-a plâns de probleme cu feelingul mașinii pe mai multe seturi de pneuri, a parcurs doar 10 tururi și a fost doar al 11-lea, fiind la 2,774s de ritm.
Latifi a ajuns până pe locul 12 peste colegul de garaj de la Williams, Alex Albon, în timp ce Yuki Tsunoda i-a depășit pe Sebastian Vettel, Lando Norris, Ricciardo, Lance Stroll și Pierre Gasly.
Mick Schumacher, care se luptă pentru viitorul său în Formula 1, nu a participat la sesiune din cauza unei schimbări de șasiu după ce a făcut un acvaplanaj în FP1, când a făcut aquaplaning într-un tur de circuit la bordul mașinii sale Haas.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.