More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Japoniei 2022. Datele după ziua de vineri.

    O zi de vineri ploioasă a zguduit ordinea în Formula 1 înaintea Marelui Premiu al Japoniei, cu un neașteptat 1-2 Mercedes condus de George Russell. Dar, cu condiții care vor fi schimbătoare pe tot parcursul weekend-ului, ar putea fi factorii necunoscuți să fie decisivi duminică la Suzuka?

    Toate informațiile despre MP al Japoniei AICI.

    Două sesiuni de antrenamente îmbibate cu apă înainte de revenirea Marelui Premiu al Japoniei au mascat puternic adevărata ordine competitivă la Suzuka. Cu toate acestea, în timp ce Mercedes a fost cel care a stabilit ritmul, George Russell conducând dubla echipei germane, suficiente dovezi sugerează că Max Verstappen păstrează o mulțime de rezerve pentru uscat, în timp ce asul Red Bull încearcă să încheie al doilea său titlu mondial de Formula 1 în acest weekend.

    Povestea zilei

    Modul cum FP1 și FP2 au avut loc a fost oarecum neașteptat, având în vedere că se prognozase o ploaie torențială, iar cerul mohorât a continuat să arunce cu ploaie în cele 30 de minute premergătoare primei sesiuni. Dar au continuat, chiar dacă a existat mult mai puțină activitate pe pistă decât de obicei pentru o zi de vineri.

    Fernando Alonso a fost cel care a luat startul în prima oră. După ce pista s-a uscat într-o oarecare măsură pentru a deschide calea pentru cursele cu pneuri intermediare, el a parcurs cele 3,6 mile în 1m42,248s pentru a se situa în fruntea clasamentului.

    Iar condițiile care s-au înrăutățit în ultimul sfert de oră l-au lăsat acolo, dublul campion terminând cu 0,315s în fața lui Carlos Sainz și Charles Leclerc. Între timp, Verstappen a fost al șaselea, în timp ce Hamilton a reușit un anonim loc al 13-lea, iar Russell a fost mult mai jos, pe locul 18, cu doar patru tururi cronometrate.

    În mod natural, pista înșelătoare a prins unul sau doi în afara ei. Cea mai mare victimă a fost Mick Schumacher, care a făcut aquaplaning în Haas pe un tur inlap mult mai lent pentru a se propti în zid și a zdrobi ambele colțuri din față. Germanul, care se luptă pentru viitorul său în F1 după ce a rupt mașina în două la Jeddah și Monaco, nu a mai fost văzut din nou, deoarece a fost necesară o schimbare de șasiu.

    Haas, F1

    Săgețile argintii au ieșit în evidență în FP2, care a fost prelungit la 90 de minute pentru a se testa pneurile Pirelli 2023-spec 2023. Cu toate acestea, cauciucul experimantale, fiind o compoziție slick, acesta a fost anulat și i-a lăsat pe cei câțiva care au completat stinturi reprezentative de cursă lungă să își desfășoare activitatea pe intermediare.

    Russell, primul din pluton care a trecut de la pneuri ude la cauciucuri cu pereți verzi în a doua sesiune de antrenamente, a continuat să își micșoreze timpii pentru a se mulțumi cu 1m41,935s – devansându-l pe Hamilton cu 0,235s. Verstappen a ajuns până pe locul trei, deși la 0,851s în urma lui, în timp ce câștigătorul GP-ului din Singapore, Sergio Perez, a fost al patrulea.

    După un tur de glorie târzie pe intermediare proaspete pentru a evalua modificările de set-up, Kevin Magnussen a înregistrat al cincilea timp în fața celui mai rapid Ferrari, Carlos Sainz. Leclerc, însă, a coborât pe linia de cronometrare pe locul 11, după ce a trecut prin pietriș la acul de păr în timpul turului său de ieșire. Spre lauda sa, a păstrat Ferrari-ul în mișcare pentru a reintra pe pistă, sesiunile fiind încheiate fără steag roșu.

    Ordinea generală FP2

    Poziție Piloți Echipa Timp Diferență
    1 Russell Mercedes 1m41.935s
    2 Verstappen Red Bull 1m42.786s +0.851s
    3 Magnussen Haas 1m43.187s +1.252s
    4 Sainz Ferrari 1m43.204s +1.269s
    5 Alonso Alpine 1m43.533s +1.598s
    6 Bottas Alfa Romeo 1m43.733s +1.798s
    7 Latifi Williams 1m44.962s +3.027s
    8 Tsunoda AlphaTauri 1m45.257s +3.322s
    9 Vettel Aston Martin 1m45.261s +3.326s
    10 Norris McLaren 1m45.885s +3.950s

    Cum a ajuns Russell cel mai rapid în prima zi?

    Mercedes W13 nu a făcut deloc furori în acest sezon și rămâne pe cale să fie prima creație a Stelei cu trei puncte care nu câștigă un mare premiu din 2011 încoace. Dintre numeroasele sale defecte, o durere de cap persistentă a fost lupta mașinii de a genera suficientă căldură pentru a încălzi pneurile față. Acest lucru își face simțită prezența pe uscat, darămite pe o pistă rece și umedă.

    Japoniei

    Mercedes a fost una dintre cele șase echipe care nu a efectuat un tur de cursă reprezentativ pe parcursul celor 90 de minute pentru niciunul dintre piloții săi, plus prognoza pentru o sesiune de calificări pe uscat, ritmul său ar putea să nu se transpună perfect într-o poziție pe prima linie a grilei de start sau chiar în supremația de duminică.

    În timp ce schimbarea geometriei suspensiei pentru a controla mai bine modul în care cauciucul este presat pe asfalt ar putea reprezenta o soluție mai durabilă, modificările temporare de set-up făcute de echipă între FP1 și FP2 au fost suficiente pentru a-l aduce pe Russell în prim plan. Firește, condițiile alunecoase au contribuit într-o oarecare măsură la crearea unui ordini oarecum amestecat. Cu toate acestea, Mercedes pare convingător în zona de luptă cu Red Bull și Ferrari până acum.

    Russell a reușit, de asemenea, să obțină drepturi minore de laudă pentru că a stabilit ritmul în FP2 datorită sincronizării sale și a echipei. Spre deosebire de Verstappen, care a optat să împingă un set de intermediare până la limită, britanicul a intrat la boxe pentru un set nou de cizme și a bătut rapid două timpi îmbunătățiți pentru a aprinde ecranele de cronometrare.

    Apoi, într-un mod oarecum pervers, condițiile care se uscau puțin au părut să dăuneze timpilor pe tur. Pe măsură ce suprafața a trecut de la umedă la unsuroasă, pentru a limita cantitatea de apă stagnantă pe care o puteau curăța intermediarele, timpii au scăzut, lăsându-l pe Russell în frunte.

    Așadar, deși nu a existat o trecere convențională în FP2 la mapări de motor mai mici și la un nivel ridicat de combustibil pentru a încetini ritmul și pentru a indica simulările stinturilor de cursă, nimeni nu a putut să le egaleze pe Mercs.

    Totuși, acest lucru nu spune toată povestea. Cu Mercedes una dintre cele șase echipe care nu a efectuat un stint de cursă reprezentativ pe parcursul celor 90 de minute pentru niciunul dintre piloții săi, plus prognoza pentru o sesiune de calificări uscată, ritmul său s-ar putea să nu se transpună în mod clar într-o poziție pe prima linie a grilei de start sau chiar în supremație duminică.

    Japoniei

    Mediile pe termen lung ale pneurilor intermediare

    Poziție Echipa Timp Stint
    1 Ferrari 1m45.570s 5 tururi
    2 Red Bull 1m46.683s 12 tururi
    3 Aston Martin 1m46.766s 10 tururi
    4 AlphaTauri 1m47.733s 12 tururi

    Dintre cele patru echipe care au putut coase ceva asemănător cu o simulare de stint de cursă adecvată, se pare că munca lui Sainz a fost cea mai competitivă. Timpii săi au avut o medie de 1m45,57s, conform calculelor Autosport, pentru a sugera că are un avantaj puternic de 1s față de ritmul pe termen lung al lui Verstappen.

    Această prăpastie ar putea fi exagerată de obișnuitele atenționări de practică, cum ar fi încărcăturile de combustibil și modurile de motor contrastante. Prima este susținută de faptul că spaniolul a efectuat doar cinci tururi, excluzând turele de intrare și ieșire. Perez, în schimb, a dublat acest număr. Verstappen a parcurs 12 tururi complete. Și, așa cum am menționat mai sus, Red Bull au decis să folosească un singur set de pneuri, în timp ce Sainz a putut să se folosească de intermediare proaspete pentru a contribui majoritar la acest ritm impresionant.

    În condițiile în care calificările se vor desfășura pe uscat, se așteaptă în continuare ca RB18, mai ușor, apărut după pauza de vară, să fie punctul de referință. Mai ales pe o pistă care cere o forță de apăsare mare, distruge pneurile și are viraje notabile de viteză maximă în 130R și pe linia dreaptă principală. Toate aceste elemente par să favorizeze Red Bull și pumnul de vârf al motorului său Honda rebadged.

    În plus, deși Suzuka este un loc clasic și o pistă permanentă, este îngustă. Imediat după străzile din Marina Bay, urmează două locuri care nu favorizează ușor depășirile. Acesta este motivul pentru care ritmul anticipat de Red Bull în calificări ar putea ajunge să se plătească atât de bine dacă se asigură poziția pe pistă. Atâta timp cât Verstappen nu declanșează anti-stall-ul de pe linie, așa cum a făcut-o în urmă cu o săptămână.

    În ceea ce privește ceea ce ne rezervă cerul duminică, prognoza este încă puțin prea fluidă. La începutul săptămânii, s-a anticipat o ploaie torențială în stil Spa, la câteva minute după steagul în carouri. Acum, există o sugestie mai mare că o ploaie ar putea lovi în ultimele câteva tururi pentru a arunca haosul în ultimul stint.

    Japoniei

    În ceea ce privește imaginea de ansamblu, totuși, permutarea principală a campionatului prevede că, indiferent dacă Leclerc termină pe locul doi duminică, o victorie și un punct bonus pentru cel mai rapid tur îi va garanta lui Verstappen coroana cu patru curse înainte de final.

    “Este puțin complicat să știi unde suntem cu ritmul atunci când suntem pe ploaie, dar am făcut câteva setări de bază astăzi și nu mult mai mult decât atât. Mâine, pe uscat, aproape că pornim de la zero” Max Verstappen

    Russell consideră că: “Întotdeauna este plăcut să închei ziua în fruntea foilor de timp și a fost o îmbunătățire decentă față de FP1, când am fost destul de mult la coada clasamentului. Condițiile umede de astăzi nu au fost probabil atât de reprezentative pentru restul weekendului, dar a fost o bună oportunitate de învățare pentru viitor.”

    “Este important să înțelegem lucruri precum trecerea pneurilor de la cele umede la cele intermediare și, chiar dacă acest lucru nu aduce dividende în acest weekend, va aduce în viitor. Nu am nicio idee la ce să mă aștept mâine pe uscat – ne vom lupta pentru primele șase poziții și sperăm să avem o șansă la ceva mai bun decât atât.”

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    Marele, Premiu, Singapore
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss