Latest Posts

Marele Premiu al Italiei – Avancronica – Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 11738

Marele Premiu al Italiei 2023: Formula 1 continuă în acest weekend cu Marele Premiu al Italiei, care găzduiește cea de-a 14-a etapă a sezonului 2023.

După un Mare Premiu al Olandei umed și sălbatic, Max Verstappen și-a încântat fanii de acasă cu a noua victorie consecutivă – ceea ce îl plasează alături de Sebastian Vettel în topul tuturor timpurilor cu cele mai multe victorii consecutive în Formula 1. Prin urmare, pilotul Red Bull Racing are ocazia de a prelua recordul în acest weekend cu un al zecelea triumf consecutiv.

Max Verstappen rămâne favorit cert după Marele Premiu al Olandei al coechipierului său Sergio Perez, care a avut parte de un Mare Premiu al Olandei în care acesta a făcut apelul perfect la prima oprire la boxe pentru a se avânta în frunte, pentru ca apoi să piardă din ritm și apoi să facă un off în ploaia torențială din finalul cursei.

Marele, Premiu

Pentru a înrăutăți situația, mexicanul s-a izbit de zidul boxelor după ce a ieșit, ceea ce înseamnă că a încălcat limita de viteză din pitlane, iar penalizarea rezultată l-a scos de pe podium. În timp ce Aston Martin F1 a revenit în formă, cu Fernando Alonso pe locul doi și Pierre Gasly de la Alpine F1 profitând de penalizarea lui Sergio Perez pentru a ocupa locul trei, a fost un alt weekend dezastruos pentru Scuderia Ferrari, deoarece Charles Leclerc a abandonat cu daune, iar Carlos Sainz a reușit să se salveze doar pe locul cinci.

Mercedes AMG F1 a avut parte și ea de un Mare Premiu al Olandei dificil, în mare parte din cauza unor decizii greșite de strategie în timpul ploii timpurii, Lewis Hamilton terminând pe locul șase, iar George Russell pe 17, deși din cauza unei pene târzii care l-a împins în josul clasamentului. Liam Lawson va continua să-l înlocuiască pe Daniel Ricciardo, accidentat, la AlphaTauri la Marele Premiu al Italiei, după ce australianul și-a rupt mâna într-un accident în timpul antrenamentelor de la Zandvoort.

Marele, Premiu

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Prognoza meteo pentru Marele Premiu al Italiei
La Monza se anunță condiții însorite și călduroase pe tot parcursul weekend-ului de cursă, cu o foarte mică probabilitate de ploaie în fiecare zi. Duminică, pentru startul cursei, sunt prognozate maxime de 26 de grade Celsius, cu condiții luminoase și însorite.

Cinci detalii interesante despre Marele Premiu al Olandei:

  • De la Montichiari la Monza
    De la începutul campionatului mondial de Formula 1, în 1950, Marele Premiu al Italiei a avut loc la Monza în fiecare an, cu excepția unuia: 1980, când, în urma lucrărilor de modernizare a circuitului, a fost găzduit de Imola. Dar primul GP al Italiei a avut loc în orașul Montichiari, lângă Brescia, în 1921. Francezul Jules Goux a câștigat la volanul unui Ballot de 3,0 litri pe pneuri Pirelli.În anul următor, a fost construit Autodromo Nazionale di Monza, fiind doar al treilea circuit de curse permanent din lume, după Brooklands și Indianapolis. Curse punctuale aveau să fie organizate și în orașele Livorno (1937), Milano (1947) și Torino (1948), dar Monza avea să devină casa spirituală a F1 în Italia.

Marele, Premiu

  • Schimbarea combinațiilor
    Circuitul Monza original era un monstru, combinând pista de șosea care stă la baza circuitului modern cu un oval. Acest traseu de 10 kilometri era incredibil de rapid, dar și foarte periculos. O zi neagră din 1933, când trei piloți și-au pierdut viața, a dus la utilizarea circuitului Florio: o configurație mai scurtă și mai lentă, care folosea doar o parte din oval și care prezenta cinci șicane.Ovalul a fost de fapt reconstruit pentru 1955, cu un mal de beton mai abrupt: acesta se păstrează și astăzi, dar a încetat să mai fie folosit pentru F1 după 1961. Chicanele Rettifilo, Roggia și Ascari au fost instalate permanent pe circuitul rutier începând cu anii 1970, dar caracterul de mare viteză al circuitului Monza a rămas.
  • Cel mai strâns Grand Prix din istorie
    Marele Premiu al Italiei a stabilit multe recorduri de-a lungul anilor, majoritatea legate de viteză. Este, de asemenea, locul în care a avut loc cel mai strâns final din istoria Formulei 1, în 1971, când Peter Gethin a câștigat cu doar 0,01 secunde în fața celui de-al doilea clasat, Ronnie Petersen.Primii cinci clasați – completați de Francois Cevert, Mike Hailwood și Howden Ganley – au fost depășiți de doar 0,61 secunde după o luptă în urma unei curse de fugă până la final, care a contribuit, de asemenea, la transformarea acestei curse în cea mai rapidă cursă de Formula 1 de la acea vreme. Având în vedere că șicanele au fost introduse la scurt timp după aceea, incredibilul record de viteză medie de 242,615 km/h al lui Gethin a rămas valabil timp de 30 de ani, până la victoria lui Michael Schumacher în 2003 la Monza pentru Ferrari.

Marele, Premiu

  • O cursă acasă
    Marele Premiu al Italiei este cursa de casă a companiei Pirelli, care își are sediul la doar 20 de minute de porțile Monza, la periferia orașului Milano. Compania a fost fondată în inima orașului în 1872, înainte de a se muta în sediul actual din cartierul Bicocca în 1907 – iar atunci când circuitul Monza a fost construit 15 ani mai târziu, Fiat 804 echipate cu Pirelli au terminat pe primul și al doilea loc în prima cursă. De atunci, a existat o mulțime de istorie comună, iar GP-ul Italiei din 2022 a fost scena unor sărbători duble: 100 de ani de Monza și 150 pentru Pirelli.
  • Monza Monarhie
    Niciun constructor nu a câștigat Marele Premiu al Italiei de mai multe ori decât Scuderia Ferrari (20 de victorii) și niciun pilot nu a câștigat pentru Scuderia Ferrari de atâtea ori ca Michael Schumacher. Germanul a obținut toate cele cinci victorii ale sale în Marele Premiu al Italiei cu Scuderia. Prima, în 1996, în primul său sezon în roșu, a fost un semn al lucrurilor care aveau să vină. Ultima a venit în 2006, în același weekend în care Michael Schumacher și-a anunțat (prima) retragere.De atunci, acel număr de cinci victorii a fost egalat de Lewis Hamilton – deja în 2018. Va avea oare omul de la echipa Mercedes AMG F1 șansa de a se distanța cu victoria cu numărul șase?

Marele, Premiu

Date și configurația circuitului Monza:

  • Primul Marele Premiu F1 găzduit: 1952
  • Numărul de tururi: 72
  • Lungimea circuitului: 4,259 km
  • Distanța totală a cursei: 306,587 km
  • Recordul pe tur: 1:11.097 (Lewis Hamilton – 2021)

Marele, Premiu

Pneurile și Pista:

  • Pentru Marele Premiu al Italiei, C3 va fi utilizat ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft. Acestea sunt cele mai soft compoziții din gama Pirelli de Formula 1, deja nominalizate pentru alte cinci weekenduri de cursă în acest sezon.
  • Alocarea Alternativă de Pneuri va fi testată din nou la Monza, după ce primul test s-a desfășurat în Ungaria. Fiecare pilot va avea la dispoziție doar 11 seturi de pneuri slick (trei hard, patru medium și patru soft) pentru întreg weekendul. În calificări, piloții vor putea utiliza un singur tip de compoziție per sesiune (dacă nu este ud): în Q1 se va utiliza hard, în Q2 – medium, iar în Q3 doar soft.
  • Anul trecut, au fost numai puțin de opt strategii diferite utilizate de primii 10 finaliști. Max Verstappen și George Russell (primul și al treilea) au optat pentru o singură oprire, în timp ce Charles Leclerc – care a încheiat pe doi – a făcut deja două opriri înainte ca safety car-ul de la final să permită celor trei piloți să mai oprească odată.

Marele, Premiu

  • Marele Premiu al Italiei este una dintre cursele care contează pentru fiecare campionat al piloților de când a început această competiție, în 1950. S-a desfășurat întotdeauna la Monza, cu o singură excepție, când Imola a găzduit această cursă în 1980. Monza a fost inaugurat în 1922 și este unul dintre cele mai vechi circuite din lume încă în folosință, al doilea după Indianapolis. Echipa cu cele mai multe victorii la Monza este Ferrari (19 din 72 de grand prix-uri) în timp ce piloții cu cele mai multe victorii sunt Michael Schumacher și Lewis Hamilton, fiecare cu câte cinci.
  • Monza a produs cinci câștigători diferiți în utltimii cinci ani. Lewis Hamilton a câștigat în 2018, Charles Leclerc în 2019, Pierre Gasly în 2020, apoi Daniel Ricciardo în 2021 și Max Verstappen în 2022.
  • Pirelli va rămâne în Monza după Marele Premiu al Italiei pentru câteva zile de teste cu Alpine și Red Bull. Echipele vor fi pe pistă marți și miercuri după cursă (5-6 septembrie) pentru a testa pneurile prototip.

Marele, Premiu

Marele, Premiu

 „Ca de obicei, sezonul european de Formula 1 se încheie la Monza: care este și circuitul de casă pentru Pirelli, cartierul nostru general fiind la doar câțiva kilometri depărtare de acest circuit emblematic. Monza este sinonim cu viteza, porecla sa „Templul Vitezei” subliniind acest lucru. Până azi, este locul unde s-a desfășurat cea mai rapidă cursă din istoria Formulei 1, Michael Schumacher reușind o medie imbatabilă de 247,585km/h în 2003.

Drept rezultat, echipele utilizează cea mai redusă posibil forță de apăsare aerodinamică pentru a favoriza dezvoltarea vitezelor de vârf prin reducerea drag-ului. Stabilitatea pe frânare și tracțiunea la ieșirea din cele două șicane sunt doi factori care solicită pneurile în mod excepțional, precum și forțele laterale exercitate asupra pneurilor în virajele rapide, precum Parabolica (numiă după Michele Alboreto) și Curva Grande.

Marele, Premiu

După Ungaria, Monza va fi a doua cursă care va beneficia de Alocarea Alternativă de Pneuri (ATA), care propune mai puțin cu două seturi de pneuri decât formatul standard. Acesta oferă un avantaj în privința reducerii CO2 atât în privința producției cât și transportului, și oferă echipelor și piloților o gamă mai variată de opțiuni strategice. De asemenea, din acest motiv, am ales un trio format din cele mai soft compoziții pentru Monza – C3, C4 și C5 – care au mai fost nomicalizate de cinci ori în acest sezon.”

Marele, Premiu

Marele, Premiu

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Italiei în acest weekend:

  • Vineri 01.09.2023, 14:30 – 15:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Vineri 01.09.2023, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere 2
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Sâmbăta 02.09.2023, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere 3
    F1TV Pro, Digisport 2, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Sâmbăta 02.09.2023, 16:00 – 17:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Duminica 03.09.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Marele, Premiu
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss