La mulți ani GP24!

Astăzi GP24 împlinește 2 ani, vă mulțumim pentru că ne sunteți mereu alături, cu gânduri bune, aprecieri dar și critici uneori pentru care suntem...
More
    [rev_slider alias="header-banner-1"][/rev_slider]

    Latest Posts

    MotoGP: Pol Espargaro poate veni la Honda din 2021

    O mutare surprinzătoare ar putea avea loc la Repsol Honda în MotoGP. Este vorba despre spaniolul Pol Espargaro, actual pilot al celor de la KTM....

    WRC: Raliul Finlanda devine cel mai recent eveniment care se anulează.

    Raliul Finlanda a devenit cel mai recent dintre evenimentele majore care au fost anulate din cauza pandemiei corona virusului, amânând reluării sezonului WRC 2020...

    CNDC: Rareș Dranca e campion, celelalte titluri se joacă pe Motorpark România

    După 8 săptămâni, prima ediție a Campionatului Național Digital de Circuit ajunge vineri seară la final cu etapa de acasă: Motorpark România ne oferă...

    Formula 1: Carlos Sainz neagă că va fi pilot numărul 2 la Ferrari.

    Carlos Sainz a respins zvonurile spunând că va fi pilotul numărul 2 al Ferrari din 2021. Un insider Ferrari a spus săptămâna aceasta că...

    Marele Premiu al Italiei 2019 – Preview

    ”Marele Circ” ajunge pentru a 69-a oară în ”Templul vitezei” de la Monza cu ocazia Marelui Premiu al Italiei. Această întrecere are un loc special în istoria Formulei 1 deoarece a fost organizată în fiecare an încă din 1950 dovedind încă o dată pasiunea italienilor pentru motorsport.

    Circuitele cu cele mai multe prezențe în calendarul F1:

    • Monza – 68
    • Monaco – 66
    • Silverstone – 53
    • Spa Francorchamps – 52
    • Nurburgring – 40

    Marele Premiu al Italiei are o legătură strânsă cu autodromul național de la Monza care a fost gazda Formulei 1 în toți acești ani. Singura excepție a fost anul 1980 când Imola a găzduit Marele Premiu al Italiei cu ocazia renovărilor care aveau loc la Monza. Autodromul de la Monza a fost terminat în 1922 și în acea vreme era doar al 3-lea autodrom construit vreodată după Brooklands din Anglia și Indianapolis din Statele Unite.

    Configurația din 1922 includea un oval cu virajele înălțate pe langă un circuit cu 6 schimbări de direcție care formau împreună un tur în lungime de 10 km. Vitezele foarte mari care se atingeau i-au forțat pe organizatori să instaleze cele două șicane care sunt prezente și în ziua de azi (”Prima Variante”, ”Seconda Variante”), iar în 1961 s-a renunțat și la virajele înălțate după ce Wolfgang von Trips și alți 15 spectatori și-au pierdut viața într-un accident.

    Imagini pentru monza banking

    Giuseppe Farina a fost primul pilot care s-a impus într-o etapă a campionatului mondial desfășurată la Monza (1950) în al său Alfa Romeo după ce numai 7 din 26 mașini au terminat cursa. Considerată ”cursa de casă” a celor de la Ferrari, Scuderia de la Maranello s-a impus la Monza de 19 ori și încă așteaptă cel de-al 20-lea succes după ultima victorie din 2010 cu Fernando Alonso.

    Lungime 5.793 km
    Nr. viraje 11
    Nr. tururi în cursă 53
    Zone DRS 2 (Linia start/sosire și linia dreaptă dinainte de Ascari)
    Record în calificări 1:19.119 (Kimi Raikkonen, 2018)
    Record în cursă 1:21.046 (Rubens Barrichello, 2004)
    Timp/tur petrecut cu accelerația la podea 76%

    Ediția din 2019 vine într-un punct critic al campionatului, unde Lewis Hamilton a pus o diferență substanțială față de urmăritori, iar aceștia trebuie să înceapă să îi ia puncte serioase britanicului pentru a nu îl lăsa pe acesta să obțină trofeul cu 3-4 curse înainte de finalul sezonului. Chiar dacă au avut o primă jumătate de sezon dezamăgitoare, fără victorie, Scuderia Ferrari a obținut primul succes prin Charles Leclerc weekendul trecut în Belgia. Avantajul monopostului Ferrari pe liniile drepte este categoric, iar Belgia și Italia se mulează pe acest tipar din cauza liniilor drepte multiple și lungi. Totuși, vom vedea dacă italienii vor și reuși să convertească acest avantaj într-o victorie după ce în Belgia câteva greșeli ale lui Vettel i-au costat pe aceștia.

    Red Bull deopotrivă a avut o primă jumătate de sezon mai bună, cu un Max Verstappen care a dus monopostul lui Adrian Newey la limite și a urcat de două ori pe prima treaptă a podiumului. Schimbarea lui Gasly cu Albon pare să fi fost o alegere corectă, având în vedere performața excelentă a lui Albon de weekendul trecut. În schimb, weekendul acesta vom vedea cum se va descurca în vârful grilei, nemaiavând penalizări de luat.

    În ceea ce privește pneurile, alegerile echipelor sunt destul de standard, pneurile Soft urmând să fie folosite în număr mare în calificări și în antrenamente, iar cele Medii și Hard rămân pentru cursa de duminică.

    Imagini pentru 2019 italian grand prix tire selection

    Prognoza meteo este una surprinzătoare în sensul în care sunt șanse relativ mari de ploaie vineri și duminică, dar există șanse mari să ocolească circuitul sau să nu mai fie deloc, așa cum s-a întâmplat în Belgia.

    Programul acestui weekend (Ora României):

    VINERI (06.09.2019)

    • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
    • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

    SÂMBĂTĂ (07.09.2019)

    • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
    • Calificările – 16:00

    DUMINICĂ (08.09.2019)

    • Marele Premiu al Italiei – 16:10

    Latest Posts

    MotoGP: Pol Espargaro poate veni la Honda din 2021

    O mutare surprinzătoare ar putea avea loc la Repsol Honda în MotoGP. Este vorba despre spaniolul Pol Espargaro, actual pilot al celor de la KTM....

    WRC: Raliul Finlanda devine cel mai recent eveniment care se anulează.

    Raliul Finlanda a devenit cel mai recent dintre evenimentele majore care au fost anulate din cauza pandemiei corona virusului, amânând reluării sezonului WRC 2020...

    CNDC: Rareș Dranca e campion, celelalte titluri se joacă pe Motorpark România

    După 8 săptămâni, prima ediție a Campionatului Național Digital de Circuit ajunge vineri seară la final cu etapa de acasă: Motorpark România ne oferă...

    Formula 1: Carlos Sainz neagă că va fi pilot numărul 2 la Ferrari.

    Carlos Sainz a respins zvonurile spunând că va fi pilotul numărul 2 al Ferrari din 2021. Un insider Ferrari a spus săptămâna aceasta că...

    Don't Miss

    MotoGP: Guvernul spaniol lucrează cu Dorna pentru întoarcerea în vară.

    Consiliul Național al Sporturilor din Spania a lansat o declarație, în care menționează importanța curselor de motociclete pentru țară. Consiliul Național al Sporturilor din Spania...

    GP24 Inside: Întrebări și răspunsuri cu Mihai Giminadis, Pilot al Club de Tuning , 4 Speed Squad”

    "Mihai Giminadis ne explică astăzi despre cum a început în lumea Motorsportul. mașina cu care a participat în trecut la KRR, este o Lada...

    F1: Mick Schumacher in Alfa Romeo la jumătatea sezonului?

    Mick Schumacher este susținut pentru a obține un cockpit de Formula 1 în acest sezon cu Alfa Romeo. Deși F1 încă așteaptă să înceapă,...

    GP24 Inside: Off-Road cu Vasile Rotar, navigator al MRT Motorsport.

    Vasile Rotar, este sărbătoritul nostru de astăzi, iar tot cu această frumoasă ocazie, ne dezvăluie experiența sa, alături de cei mai minunați oameni ai...

    F1: Renault și AlphaTauri solicită ajutor de urgență de la Liberty Media.

    Lucrurile merg bine pe hârtie, dar acum se dovedește că chiar și echipele care păreau relativ sigure solicită avansuri de la Liberty Media pentru...