Latest Posts

Marele Premiu al Italiei 2019 – Preview

Vizualizări: 16402

”Marele Circ” ajunge pentru a 69-a oară în ”Templul vitezei” de la Monza cu ocazia Marelui Premiu al Italiei. Această întrecere are un loc special în istoria Formulei 1 deoarece a fost organizată în fiecare an încă din 1950 dovedind încă o dată pasiunea italienilor pentru motorsport.

Circuitele cu cele mai multe prezențe în calendarul F1:

  • Monza – 68
  • Monaco – 66
  • Silverstone – 53
  • Spa Francorchamps – 52
  • Nurburgring – 40

Marele Premiu al Italiei are o legătură strânsă cu autodromul național de la Monza care a fost gazda Formulei 1 în toți acești ani. Singura excepție a fost anul 1980 când Imola a găzduit Marele Premiu al Italiei cu ocazia renovărilor care aveau loc la Monza. Autodromul de la Monza a fost terminat în 1922 și în acea vreme era doar al 3-lea autodrom construit vreodată după Brooklands din Anglia și Indianapolis din Statele Unite.

Marele Premiu al Italiei 2019 - Preview

Configurația din 1922 includea un oval cu virajele înălțate pe langă un circuit cu 6 schimbări de direcție care formau împreună un tur în lungime de 10 km. Vitezele foarte mari care se atingeau i-au forțat pe organizatori să instaleze cele două șicane care sunt prezente și în ziua de azi (”Prima Variante”, ”Seconda Variante”), iar în 1961 s-a renunțat și la virajele înălțate după ce Wolfgang von Trips și alți 15 spectatori și-au pierdut viața într-un accident.

Imagini pentru monza banking

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Giuseppe Farina a fost primul pilot care s-a impus într-o etapă a campionatului mondial desfășurată la Monza (1950) în al său Alfa Romeo după ce numai 7 din 26 mașini au terminat cursa. Considerată ”cursa de casă” a celor de la Ferrari, Scuderia de la Maranello s-a impus la Monza de 19 ori și încă așteaptă cel de-al 20-lea succes după ultima victorie din 2010 cu Fernando Alonso.

Lungime5.793 km
Nr. viraje11
Nr. tururi în cursă53
Zone DRS2 (Linia start/sosire și linia dreaptă dinainte de Ascari)
Record în calificări1:19.119 (Kimi Raikkonen, 2018)
Record în cursă1:21.046 (Rubens Barrichello, 2004)
Timp/tur petrecut cu accelerația la podea76%

Ediția din 2019 vine într-un punct critic al campionatului, unde Lewis Hamilton a pus o diferență substanțială față de urmăritori, iar aceștia trebuie să înceapă să îi ia puncte serioase britanicului pentru a nu îl lăsa pe acesta să obțină trofeul cu 3-4 curse înainte de finalul sezonului. Chiar dacă au avut o primă jumătate de sezon dezamăgitoare, fără victorie, Scuderia Ferrari a obținut primul succes prin Charles Leclerc weekendul trecut în Belgia. Avantajul monopostului Ferrari pe liniile drepte este categoric, iar Belgia și Italia se mulează pe acest tipar din cauza liniilor drepte multiple și lungi. Totuși, vom vedea dacă italienii vor și reuși să convertească acest avantaj într-o victorie după ce în Belgia câteva greșeli ale lui Vettel i-au costat pe aceștia.

Red Bull deopotrivă a avut o primă jumătate de sezon mai bună, cu un Max Verstappen care a dus monopostul lui Adrian Newey la limite și a urcat de două ori pe prima treaptă a podiumului. Schimbarea lui Gasly cu Albon pare să fi fost o alegere corectă, având în vedere performața excelentă a lui Albon de weekendul trecut. În schimb, weekendul acesta vom vedea cum se va descurca în vârful grilei, nemaiavând penalizări de luat.

În ceea ce privește pneurile, alegerile echipelor sunt destul de standard, pneurile Soft urmând să fie folosite în număr mare în calificări și în antrenamente, iar cele Medii și Hard rămân pentru cursa de duminică.

Imagini pentru 2019 italian grand prix tire selection

Prognoza meteo este una surprinzătoare în sensul în care sunt șanse relativ mari de ploaie vineri și duminică, dar există șanse mari să ocolească circuitul sau să nu mai fie deloc, așa cum s-a întâmplat în Belgia.

Programul acestui weekend (Ora României):

VINERI (06.09.2019)

  • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
  • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

SÂMBĂTĂ (07.09.2019)

  • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
  • Calificările – 16:00

DUMINICĂ (08.09.2019)

  • Marele Premiu al Italiei – 16:10
Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss