More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Franței, totuși cum s-a ajuns la un asemenea rezultat? (Partea-1)

    Lupta pentru victorie în Marele Premiu al Franței dintre Charles Leclerc și Max Verstappen era în desfășurare când pilotul de la Scuderia Ferrari a făcut o eroare critică care i-a oferit rivalului său oportunitatea de a câștiga și de a-și consolida poziția în campionat.

    Dar, chiar dacă Charles Leclerc și-a recunoscut greșeala, modul în care s-a desfășurat cursa a fost privit cu greu de la boxa Scuderia Ferrari. „Noooo!” Angoasa din țipătul de frustrare al lui Charles Leclerc, care și-a oprit Scuderia Ferrari-ul pentru a doua oară în timp ce era blocat în barierele de la Beausset, a fost cea a unui pilot care știe că marea șansă îi scapă.

    De la greșeala sa de la Imola, în urma presiunii exercitate de Sergio Perez, cam toate nenorocirile șocante ale lui Charles Leclerc din 2022 nu au fost cauzate de el, însă răsucirea sa în turul 18 al Marelui Premiu al Franței de weekendul trecut, câștigat în cele din urmă de Max Verstappen, a fost doar opera sa. Și el știa asta. După aceea, el a recunoscut în mod obișnuit propria eroare. În momentul care a contat cel mai mult, el s-a adaptat la o situație de cursă care s-a schimbat brusc – reacționând la încercarea celor de la Red Bull Racing de a-l lua în față pe Max Verstappen, care îl urmărea anterior.

    Al

    Charles Leclerc a virat pentru Beausset de pe linia largă pe care piloții Scuderia Ferrari o folosiseră tot weekendul (în formă de V). Aceasta l-a dus foarte aproape de marginea pistei, așa cum făcuse de 17 ori înainte duminică. Apoi, roțile din spate nu au mai rezistat. Charles Leclerc s-a învârtit – o rotire de 360 de grade care s-a terminat chiar când a intrat direct în bariere. Acolo nu a putut să își pună F1-75 în marșarier din cauza nasului înfipt în barieră. A oprit monopostul acolo și a început să răcnească.

    Nu a fost doar faptul că accidentul lui Charles Leclerc și victoria lui Max Verstappen au însemnat că olandezul a plecat din Franța cu un avans de 63 de puncte în clasament, după două curse în care avansul său a fost redus. A fost faptul că, pentru a șasea oară din șapte curse de la înfrângerea de la Miami, Charles Leclerc a pierdut o șansă reală de victorie. Doar triumful său din Austria a înțepat acest interval de timp, iar o astfel de revenire nu face cu adevărat o provocare de succes la titlu.

    Gândul la Miami, în luna mai, este important pentru a înțelege cum s-au petrecut lucrurile așa cum s-au petrecut la Paul Ricard. Circumstanțele nu îl absolvă în niciun caz pe Charles Leclerc de vină, dar explică cum a ajuns să facă o eroare atât de costisitoare. Pentru început, Scuderia Ferrari și Red Bull Racing au abordat weekend-ul cu filosofii de set-up foarte diferite.

    Scuderia Ferrari dorea să evite să fie învinsă așa cum fusese în America – fiind din nou distrusă de uzura inferioară a pneurilor în condiții de căldura excesivă. A rămas cu o aripă spate mai mare și astfel a câștigat în jur de 2 zecimi de secundă în virajele de mare viteză din antrenamente, în timp ce, de asemenea, își încălzea mai bine pneurile din față și își menținea pneurile din spate în formă.

    Al

    Pe parcursul unui stint, nivelul de downforce al F1–75 (stimulată de reprofilarea podelei față pentru acest eveniment) a avut ca scop, de asemenea, reducerea subvirării la viteze mici și, astfel, a ajutat la durata de viață a pneurilor pe o pistă front limited. Red Bull Racing, între timp, a combinat puterea motorului său Honda rebranduit cu profilul său aerodinamic cu rezistență redusă la înaintare.

    Cu prima ocazie, presiunea a fost pusă pe Charles Leclerc. Cei doi au schimbat apoi cele mai rapide tururi în limita inferioară a timpului de 1m38s, înainte ca ritmul să scadă ușor – totul în timp ce Max Verstappen a rămas la maximum 0,8s în urmă pentru următoarele cinci tururi, timp în care a ajuns la 0,6s la sfârșitul turului șapte și a avut o adevărată tentativă de atac la Beausset

    Acest lucru a fost pentru a încerca să anuleze avantajul din viraje al celor de la Scuderia Ferrari în calificări și apoi să-l protejeze pe Max Verstappen de un atac în linie dreaptă dacă obținea Pole Position. Atunci când nu ar fi reușit, avantajul în linie dreaptă l-ar fi menținut în raza de acțiune a DRS și l-ar fi forțat pe Charles Leclerc să-și mănânce pneurile împingând în viraje a la Miami. De asemenea, ar ajuta la apărare dacă Max Verstappen ar reuși să treacă în față.

    Atunci când Charles Leclerc și-a consolidat prima poziție după start, Max Verstappen a fost supus unei presiuni mai mari din partea lui Lewis Hamilton, care a pornit rapid, înainte ca pilotul Red Bull Racing să frâneze mai târziu decât toți cei trei lideri pentru virajul 1. Acest lucru l-a apropiat de Charles Leclerc, dar niciodată suficient pentru a amenința avansul monegascului, astfel că perechea dominantă a sezonului a trecut în tandem de pilotului Mercedes AMG F1 în turul 1 din 53.

    Al

    La finalul acelui tur, avansul lui Charles Leclerc era de 1,1 secunde. El a mărit acest avans la 1,3s în turul următor, dar Max Verstappen s-a apropiat suficient de mult în turul trei pentru a putea folosi DRS-ul proaspăt activat. La prima ocazie, presiunea a fost pe Charles Leclerc. Cei doi au schimbat apoi cele mai rapide tururi în limita inferioară a timpului de 1m38s, înainte ca ritmul să scadă ușor – toate acestea în timp ce Max Verstappen a rămas la maximum 0,8s în urmă pentru următoarele cinci tururi, timp în care a ajuns la 0,6s la sfârșitul turului șapte și a avut o încercare reală de atac la Beausset.

    Presiunea părea să funcționeze așa cum mulți se așteptau înainte de cursă. Partea din spate a lui Charles Leclerc aluneca și se lupta să rămână pe traseu în șicana de mare viteză din virajele 3/4 și în șicana de la jumătatea liniei Mistral. Dar de acolo, diferența a început să crească. Max Verstappen a fost brusc cel care aluneca mai mult – ieșind complet de pe pistă la dificilul viraj 6 și linia dreaptă de dincolo de el. Acest lucru i-a adus un avertisment de încălcare a limitelor pistei din partea inginerului Gianpiero Lambiase, la care a răspuns: „Anvelopele sunt fierbinți – sunt foarte blocat aici”.

    În următoarele șase tururi, avantajul lui Charles Leclerc s-a mărit la 1,8s, în timp ce Max Verstappen a continuat să se lupte în virajul 6, după care Red Bull Racing l-a chemat pe Max Verstappen. După un pit senzațional (2,4s), Max Verstappen era pe drum înarmat cu harduri proaspete și Charles Leclerc aparent păcălit, având în vedere puterea considerabilă a undercut-ului aici. „Până la jumătatea turului de ieșire, el avea poziția pe pistă”, a declarat șeful echipei Red Bull Racing, Christian Horner.

    Scuderia Ferrari a reacționat decisiv la oprirea lui Max Verstappen, inginerul lui Charles Leclerc, Xavier Marcos, spunându-i rapid că echipa a „confirmat” planul B la care se gândea cu câteva tururi mai devreme. Acesta ar fi presupus să obțină o compensare a duratei de viață a pneurilor față de Max Verstappen, cu care Charles Leclerc ar fi fost forțat să facă o depășire câștigătoare a cursei în al doilea stint, care nu a mai venit.

    Al

    Red Bull Racing intrase în cursă „înclinând spre două opriri”, conform lui Christian Horner. Dar mai mulți factori s-au adunat pentru a însemna că ea și Scuderia Ferrari erau pregătite să facă doar una – deși în etape diferite. Primul a fost că pneurile medium cu care au pornit toți liderii au rezistat „mai bine decât se așteptau în aceste condiții de căldură”, potrivit șefului Pirelli motorsport, Mario Isola.

    Acest lucru s-a datorat faptului că pista are un nivel mai bun de aderență decât în FP2. Acolo, Scuderia Ferrari fusese la o distanță șocantă de aproape o jumătate de secundă față de media de ritm pe termen lung a lui Max Verstappen pe aceeași compoziție.

    Alegerile de set-up pentru a reduce subvirarea la viteze lente au minimizat, de asemenea, presiunea pe partea stângă față – critică în acest loc. Iar Charles Leclerc a insistat după calificări că munca sa de cursă lungă din FP3 pe pneuri dure a confirmat că eforturile de prelucrare a datelor depuse de Scuderia Ferrari în timpul nopții au dus la o „creștere semnificativă a performanței” în ritmul de cursă.

    Celălalt factor critic în strategia de luptă pentru poziția de lider a fost decizia FIA de a prelungi efectiv pitlane-ul în comparație cu ultimele trei curse de aici, prin mutarea punctului de eliberare a limitatorului pentru a fi la nivelul celui mai îndepărtat punct al ultimei clădiri a complexului de boxe de pe circuit.

    Al

    Acest lucru a fost făcut deoarece poziția anterioară se afla în fața mai multor garaje pe care organizația F1 le folosise în weekend – la un moment dat deținând Aston Martin F1 „Green Pea” din 1922 pe care Sebastian Vettel îl condusese joia trecută – iar oficialii erau îngrijorați. Teama era că o mașină care accelerează brusc ar putea fi rotită spre garaje și ar putea răni pe cei care lucrează în apropiere.

    Repoziționarea liniei de viteză la ieșirea din pitlane a adăugat 6-7s în plus, suficient, a spus Max Verstappen, pentru a reduce „oportunitățile în ceea ce privește cursele”, deoarece „o oprire în două rânduri era mai lentă din cauza lungimii pitlane-ului”. În cele din urmă a fost o chestiune academică, dar cu lupta pentru conducerea cursei pe muchie de cuțit la un tur și jumătate după ce Max Verstappen a intrat, ambele echipe de frunte au susținut că sunt în avantaj.

    „A doua jumătate a cursei ar fi fost opusul primei. În cazul în care noi am fi avut poziția pe pistă, Scuderia Ferrari ar fi avut un avantaj ușor la pneuri” a spus Christian Horner

    „Am rămas în DRS-ul lui o bună bucată de timp, dar pe aici, chiar și conducând singur, pneurile se încălzesc deja foarte tare”, a declarat Max Verstappen. „De aceea s-a îndepărtat puțin”. A explicat Christian Horner: „Din păcate, nu am putut să ne apropiem suficient de mult prin virajul 6 pe linia dreaptă pentru a profita cu adevărat de DRS la început. Prin urmare, acesta este motivul pentru care am obținut poziția pe pistă oprind primul”. „A doua jumătate a cursei ar fi fost opusul primei. Acolo unde noi am fi avut poziția pe pistă, Scuderia Ferrari ar fi avut un avantaj de pneuri”.

    • Mâine, partea a doua a acestui articol despre desfășurarea Marelui Premiu al Franței pentru Scuderia Ferrari.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss