More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Frantei – Pirelli Report

     

    Max Verstappen, de la Red Bull Racing, a câștigat duminică Marele Premiu al Franței de pe circuitul Paul Ricard, după ce rivalul său la titlu, Charles Leclerc, a avut un accident cu mașina echipei Scuderia Ferrari în timp ce conducea cursa.

    Max Verstappen s-a impus după ce Charles Leclerc s-a accidentat în virajul Le Beausset, cu dublu apex, și a terminat la peste 10 secunde în fața mașinii Mercedes AMG F1 a lui Lewis Hamilton – aflat la startul celui de-al 300-lea mare premiu al său – și a lui George Russell, care a terminat pe locul trei după ce l-a depășit pe Sergio Perez în timpul unui restart după o Safety Car virtuală.

    Marele, Premiu

    Marele, Premiu

    Povestea cursei din punctul de vedere al pneurilor:

    • Pilotul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen a obținut a șaptea sa victorie a sezonului după ce a efectuat o singură oprire în Marele Premiu al Franței. El a schimbat de pe pneurile MEDIUM P Zero Galben pe pneurile HARD, P Zero Alb în turul 16, cu două tururi înainte de apariția safety car-ului după ce pilotul echipei Scuderia Ferrari, Charles Leclerc a ieșit.
    • Safety car-ul a influențat strategia, majoritatea piloților profitând de acest avantaj pentru a schimba pneurile. A fost în general un schimb MEDIUM-HARD, având în vedere că doar trei piloți au pornit în cursă pe pneuri HARD.
    • Unul dintre aceștia a fost pilotul echipei Scuderia Ferrari, Carlos Sainz, care a încheiat pe cinci pornind din ultima poziție a grilei, ca urmare a unei penalizări. El a schimbat pe medium sun safety car și apoi din nou pe medium cu 11 tururi înainte de final: unul din cei trei finaliști care a oprit de două ori.
    • Temperatura a fost extrem de ridicată, atingând 57 de grade la nivelul pistei, chiar după startul în Marele Premiu.

    Marele, Premiu

    Cum au făcut compozițiile diferența:

    HARD C2: Compoziția cheie pentru această cursă, care a oferit atât durabilitate cât și performanță. Verstappen a efectuat cel mai lung stint pe această compoziție, respectiv 36 de tururi. Fără să mai spunem că nicio echipă nu a efectuat stinturi lungi pe această compoziție în zilele precedente.

    MEDIUM C3: Cea mai populară alegere pentru startul cursei, un pneu care a dovedit o degradare mai redusă decât era de așteptat și un foarte bun echilibru în aceste condiții solicintante: în special în mâinile lui Carlos Sainz, care a efectuat un stint intermediar de 24 de tururi care l-a adus în postura de a se bate pentru podium. Sainz a realizat de altfel cel mai bunt timp pe această compoziție.

    SOFT C4: Un star al calificărilor dar neutilizat în cursă, degradarea ridicată făcându-l incompatibil cu o strategie cu o singură oprire.

    Marele, Premiu

    Marele, Premiu

    „Aderența și performanța au făcut să fie nevoie de o singură oprire”.
    „În aceste condiții de temperatură ridicată ce a atins 57 de grade la nivelul pistei, am crezut că va fi nevoie de două opriri. Dar în final, conform prognozei inițiale a fost nevoie de o singură oprire – cea mai rapidă variantă pe hârtie – grație abilității pneurilor medium și hard de a face față în aceste condiții dificile”.

    „A existat un grad mare de degradare, conform cu ceea ce ne-am așteptat în aceste temperaturi ridicate și ceva blistering: dar nu atât cât să compromită performanța și integritatea pneurilor, într-o cursă încântătoare și imprevizibilă”.

    Marele, Premiu

    • Pilotul DAMS, Ayumu Isawa a obținut prima sa victorie în Formula 2 după ce a plecat din poziția a doua a grilei, depășindu-l pe ocupantul Pole-ului Logan Seargeant în primul tur. El a pornit în cursă pe pneurile SOFT P Zero Roșu înainte de a schimba pe HARD, P Zero Alb, strategie adoptată de 12 piloți.
    • Pilotul MP Motorsport, Clement Novalak a gestionat o strategie alternativă, pornind pe hard înainte de a schimba pe soft în turul opt. El a urmat șapte poziții pentru a încheia pe opt, utilizând aceeași strategie ca și coechipierul său Felipe Drugovich.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Franței:

    Marele, Premiu

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Pirelli
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Pirelli

    Latest Posts

    Don't Miss