More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Frantei – Pirelli Report

     

    Max Verstappen, de la Red Bull Racing, a câștigat duminică Marele Premiu al Franței de pe circuitul Paul Ricard, după ce rivalul său la titlu, Charles Leclerc, a avut un accident cu mașina echipei Scuderia Ferrari în timp ce conducea cursa.

    Max Verstappen s-a impus după ce Charles Leclerc s-a accidentat în virajul Le Beausset, cu dublu apex, și a terminat la peste 10 secunde în fața mașinii Mercedes AMG F1 a lui Lewis Hamilton – aflat la startul celui de-al 300-lea mare premiu al său – și a lui George Russell, care a terminat pe locul trei după ce l-a depășit pe Sergio Perez în timpul unui restart după o Safety Car virtuală.

    Marele, Premiu

    Marele, Premiu

    Povestea cursei din punctul de vedere al pneurilor:

    • Pilotul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen a obținut a șaptea sa victorie a sezonului după ce a efectuat o singură oprire în Marele Premiu al Franței. El a schimbat de pe pneurile MEDIUM P Zero Galben pe pneurile HARD, P Zero Alb în turul 16, cu două tururi înainte de apariția safety car-ului după ce pilotul echipei Scuderia Ferrari, Charles Leclerc a ieșit.
    • Safety car-ul a influențat strategia, majoritatea piloților profitând de acest avantaj pentru a schimba pneurile. A fost în general un schimb MEDIUM-HARD, având în vedere că doar trei piloți au pornit în cursă pe pneuri HARD.
    • Unul dintre aceștia a fost pilotul echipei Scuderia Ferrari, Carlos Sainz, care a încheiat pe cinci pornind din ultima poziție a grilei, ca urmare a unei penalizări. El a schimbat pe medium sun safety car și apoi din nou pe medium cu 11 tururi înainte de final: unul din cei trei finaliști care a oprit de două ori.
    • Temperatura a fost extrem de ridicată, atingând 57 de grade la nivelul pistei, chiar după startul în Marele Premiu.

    Marele, Premiu

    Cum au făcut compozițiile diferența:

    HARD C2: Compoziția cheie pentru această cursă, care a oferit atât durabilitate cât și performanță. Verstappen a efectuat cel mai lung stint pe această compoziție, respectiv 36 de tururi. Fără să mai spunem că nicio echipă nu a efectuat stinturi lungi pe această compoziție în zilele precedente.

    MEDIUM C3: Cea mai populară alegere pentru startul cursei, un pneu care a dovedit o degradare mai redusă decât era de așteptat și un foarte bun echilibru în aceste condiții solicintante: în special în mâinile lui Carlos Sainz, care a efectuat un stint intermediar de 24 de tururi care l-a adus în postura de a se bate pentru podium. Sainz a realizat de altfel cel mai bunt timp pe această compoziție.

    SOFT C4: Un star al calificărilor dar neutilizat în cursă, degradarea ridicată făcându-l incompatibil cu o strategie cu o singură oprire.

    Marele, Premiu

    Marele, Premiu

    „Aderența și performanța au făcut să fie nevoie de o singură oprire”.
    „În aceste condiții de temperatură ridicată ce a atins 57 de grade la nivelul pistei, am crezut că va fi nevoie de două opriri. Dar în final, conform prognozei inițiale a fost nevoie de o singură oprire – cea mai rapidă variantă pe hârtie – grație abilității pneurilor medium și hard de a face față în aceste condiții dificile”.

    „A existat un grad mare de degradare, conform cu ceea ce ne-am așteptat în aceste temperaturi ridicate și ceva blistering: dar nu atât cât să compromită performanța și integritatea pneurilor, într-o cursă încântătoare și imprevizibilă”.

    Marele, Premiu

    • Pilotul DAMS, Ayumu Isawa a obținut prima sa victorie în Formula 2 după ce a plecat din poziția a doua a grilei, depășindu-l pe ocupantul Pole-ului Logan Seargeant în primul tur. El a pornit în cursă pe pneurile SOFT P Zero Roșu înainte de a schimba pe HARD, P Zero Alb, strategie adoptată de 12 piloți.
    • Pilotul MP Motorsport, Clement Novalak a gestionat o strategie alternativă, pornind pe hard înainte de a schimba pe soft în turul opt. El a urmat șapte poziții pentru a încheia pe opt, utilizând aceeași strategie ca și coechipierul său Felipe Drugovich.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Franței:

    Marele, Premiu

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Pirelli

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss