Latest Posts

Marele Premiu al Emiliei Romagna: Verstappen îl învinge pe Leclerc și câștigă cursa la sprint.

Vizualizări: 11926

Max Verstappen de la Red Bull Racing l-a învins pe Charles Leclerc pe finalul cursei și a câștigat prima cursă de sprint a sezonului 2022 de Formula 1 în Marele Premiu al Emiliei Romagna.

Max Verstappen, campionul în exercițiu, și-a păstrat Pirelli-urile SOFT până în ultimele șapte tururi ale concursului de sprint de 21 de tururi pentru a monta o atac târziu, când se părea că Charles Leclerc deținea controlul. Cu ajutorul DRS-ului și în timp ce rivalul său de la Scuderia Ferrari se lupta cu supra virarea, Max Verstappen a lansat atacul sau pe exterior în Tamburello și și-a păstrat mașina pe pistă pentru a obține victoria și Pole Position-ul pentru GP-ul complet de duminică.

Charles Leclerc a reușit să se lanseze și, cu o curbă pe linia dreaptă principală care l-a plasat pe interior, a putut să treacă în viteză de un Max Verstappen care a intrat în roți și a preluat prima poziție în Tamburello. Max Verstappen a trebuit apoi să se asigure că își păstrează locul doi, deoarece Lando Norris a amenințat prin exterior în prima șicană la bordul mașinii sale McLaren F1, dar campionul în exercițiu a rezistat.

Verstappen, Leclerc

Un Sergio Perez super-agresiv l-a retrogradat pe Fernando Alonso și apoi a trecut de Daniel Ricciardo pentru a urca rapid pe locul cinci, în timp ce Daniel Ricciardo, la rândul său, l-a depășit pentru scurt timp pe Kevin Magnussen, ocupantul locului patru, în lupta roată la roată. Dar primul tur a fost în curând întrerupt de un steag galben și apoi de o mașină de siguranță când Zhou Guanyu, care a pornit pe locul 14, și Pierre Gasly, care s-a aliniat pe locul 17, s-au lovit.

La virajul de stânga de la Piratella, partea din față dreapta a mașinii AlphaTauri a lui Pierre Gasly a atins roata din stânga spate a mașinii echipei Alfa Romeo F1, ceea ce a trimis-o învârtindu-se pe pistă în peretele interior. Mașina lui Zhou Guanyu a suferit daune terminale la suspensie, în timp ce Pierre Gasly a perseverat cu o jantă spartă până la boxe și a schimbat pentru un alt set de softs pentru a relua în spatele lui Alexander Albon pe locul 18.

Când mașina de siguranță a intrat, Leclerc a scăpat fără o amenințare majoră din partea lui Max Verstappen, liderul punctelor stabilind rapid un avans de peste 1s pentru a rămâne în afara razei DRS. Charles Leclerc s-a instalat puțin peste pragul de 1s timp de trei tururi, iar apoi, în turul șapte, a stabilit ceea ce a fost în acel moment cel mai rapid tur al cursei pentru a-și extinde avantajul la 1,5s față de RB18 al lui Max Verstappen.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen, Leclerc

Se părea că Max Verstappen s-a luptat să găsească o replică, dar apoi diferența a început să se reducă sub o secundă datorită unei serii de sectoare cu cele mai bune rezultate personale ale pilotului olandez. Charles Leclerc nu a făcut nicio greșeală, în timp ce Max Verstappen a adus diferența sub o secundă, iar apoi a folosit DRS-ul și alunecarea din ultimul viraj pentru a reduce diferența la o jumătate de secundă.

Dar, în urmărirea sa, Max Verstappen a suferit un vârf de supravirare pentru a permite ca diferența să crească din nou până la 0,8s, înainte ca pneul moale al lui Charles Leclerc să înceapă să se deterioreze, deoarece și el a ieșit puțin din circuit la Villeneuve. Acest lucru l-a adus pe Max Verstappen aproape de Rivazza și i-a oferit un sâsâit, care, combinat cu DRS, i-a permis să facă o manevră prin exterior în Tamburello. Charles Leclerc i-a dat spațiu rivalului său la primul apex, iar Max Verstappen s-a menținut în interiorul liniilor vopsite pentru a face ca mișcarea să țină, înainte de a se avânta la un avans de 1,5s înainte de a sigila victoria cu 2,9s.

Între timp, coechipierul său Sergio Perez ar putea face progrese majore după ce, în sesiunea de calificări pe ploaie, a plecat al șaptelea. Mexicanul a trecut pe lângă un Kevin Magnussen fără apărare – ambii piloți Haas F1 și Nicholas Latifi fiind singurele mașini care au sărit peste softs și au pornit cu pneuri medium – în Tamburello pentru locul patru. Iar Sergio Perez a continuat să pună în valoare derapajul de la ieșirea din ultimul viraj pentru intrarea în șicană, copiind apoi manevra asupra lui Lando Norris cu ajutorul DRS pentru a urca pe locul trei.

Verstappen, Leclerc

Cea de-a doua mașină a Scuderiei Ferrari a lui Carlos Sainz, care a pornit de pe locul 10 după greșeala din Q2, ar putea face progrese similare, expediindu-l mai întâi pe Alonso – care inițial a avut dificultăți în a-și părăsi caseta de grilă în turul de formare – în Tamburello. Carlos Sainz ar putea apoi să facă o mișcare similară pe Kevin Magnussen, care a început cu pneuri MEDIUM, apoi pe Daniel Ricciardo, înainte de a eviscera un decalaj de cinci secunde față de Lando Norris și de a-l depăși pe britanic pentru un start pe locul patru în Mare Premiu al Emilia Romagna.

Lando Norris l-a devansat pe Daniel Ricciardo cu locurile al cincilea și al șaselea pentru piloții McLaren F1, care au terminat în fața lui Valtteri Bottas, a unui Kevin Magnussen în declin și a lui Fernando Alonso, care a trebuit în mod vizibil să se lupte cu mai multe vârfuri de supravirare. Mick Schumacher a completat top 10 cu pneuri MEDIUM, în timp ce George Russell și-a păstrat locul 11 de la start, în fața unui Yuki Tsunoda în urcare, Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, care a terminat cursa pe locul 14.

Rezultatele Emilia Romagna Grand Prix, Cursa de Sprint:

Verstappen, Leclerc

Câteva detalii de la cursa Sprint:

Verstappen, Leclerc

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss