Startul fulminant al lui Max Verstappen în Marele Premiu al Emiliei Romagna 2022 din Formula 1 i-a permis să conducă un 1-2 pentru Red Bull Racing, în timp ce un derapaj în ultimele faze ale cursei al lui Charles Leclerc a dat peste cap un podium pentru Scuderia Ferrari.
Max Verstappen a reușit perfect startul în condițiile alunecoase care au urmat unei ploi de dinaintea cursei de la Imola, pentru a-l depăși pe rivalul Charles Leclerc, iar apoi a preluat controlul cursei cu o serie de tururi rapide. Cu Charles Leclerc cedând, de asemenea, un loc în favoarea lui Sergio Perez în prima secvență de viraje, câștigătorul cursei de sprint de sâmbătă, Max Verstappen nu a părut amenințat și s-a impus cu 16,5s.
Scuderia Ferrari a aruncat zarurile cu o oprire târzie la boxe pentru a-l pune pe Leclerc pe cel mai rapid pneu disponibil, înainte ca Red Bull Racing să facă același lucru, dar, în timp ce Charles Leclerc încerca să se apropie de lideri, s-a rotit și a ajuns al șaselea. Întreaga grilă de start a optat să pornească cu pneuri intermediare, toți rulând un set de cauciuc nou-nouț, cu excepția lui Lewis Hamilton, care a ales în schimb un set de pneuri cu caneluri frecate.
Max Verstappen a depășit problemele legate de patinarea roților care i-au împiedicat fuga la sprint, lansându-se curat și trăgând din partea stângă a grilei pentru a acoperi orice potențială amenințare de pe linia de start. Dar Charles Leclerc a fost mult mai lent la plecare, permițându-i lui Sergio Perez să sară peste Scuderia Ferrari pentru locul doi, iar apoi a trebuit să se apere de Lando Norris, care a strâns Ferrari-ul lui Charles Leclerc la Tamburello, astfel că a ajuns pe locul patru.
Acolo, seria toridă a lui Carlos Sainz a continuat, deoarece a ajuns eșuat în pietriș după ce s-a încurcat cu Daniel Ricciardo în a doua parte a șicanei. Se pare că Daniel Ricciardo a atins bordura și a alunecat pe o distanță mare pentru a se învârti cu Carlos Sainz – incidentul a trecut fără investigație. Ulterior, Daniel Ricciardo a intrat la boxe și a coborât pe locul 18.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Carlos Sainz a rămas apoi blocat în pietrișul de lângă circuit și a abandonat în mod corespunzător, în timp ce Mick Schumacher a coborât de pe locul 10 pe locul 17 după o jumătate de derapaj, iar în timp ce puntea sa spate a alunecat, a acroșat monopostul lateral al lui Fernando Alonso.
Mașina de siguranță a fost chemată în cele din urmă la sfârșitul turului inaugural pentru a-l prelua pe liderul Max Verstappen, cu Sergio Perez pe locul al doilea în fața lui Lando Norris, Charles Leclerc și a pilotului echipei Haas F1, Kevin Magnussen. George Russell, între timp, s-a bucurat de o lansare fulgerătoare pentru a progresa de pe locul 11 pe locul 6, în timp ce mașinile Aston Martin F1 ale lui Sebastian Vettel și Lance Stroll au făcut progrese similare pentru a urca patru locuri.
Max Verstappen a refuzat alegerea de la boxe de a alege slick-uri, iar restul piloților au rămas cu pneurile intermediare, în ciuda rapoartelor privind uscarea pistei. Mașina de siguranță a intrat la finalul turului patru, iar piloții Red Bull Racing au fost foarte buni la reluarea cursei pentru a se distanța cu 1,5s față de Lando Norris, care a acoperit o potențială provocare din partea lui Charles Leclerc în Tamburello.
A fost nevoie până în turul opt pentru ca Charles Leclerc să retrogradeze mașina McLaren F1. Lando Norris a ieșit în depășire din Rivazza pentru a-i permite lui Charles Leclerc să se agațe de urma sa și să treacă pe interior în Tamburello. De acolo, pilotul Scuderiei Ferrari a avut un deficit de 6,2s față de Max Verstappen și a rămas la 3,3s în urma lui Sergio Perez.
Pe parcursul următoarelor șapte tururi, aceste diferențe s-au condensat pentru a-l lăsa pe Max Verstappen în frunte cu 5,5s față de coechipierul său de la Red Bull Racing, în timp ce Charles Leclerc se afla la 1,9s în urma lui Sergio Perez. Max Verstappen a indicat apoi prin radioul echipei că este pregătit pentru pneuri slick în cazul unui safety car, dar a rămas pe pistă pentru moment, în timp ce Daniel Ricciardo a pariat pe pneuri medium.
Daniel Ricciardo a început imediat o serie de timpi de sector cu cele mai bune rezultate personale pentru a indica trecerea de la Intermediates la C4 Pirelli cu pereți galbeni. Deși echipajul Scuderiei Ferrari a ieșit în pitlane, Max Verstappen și Charles Leclerc au rămas pe loc, în timp ce Sergio Perez și George Russell – care în cele din urmă s-a luptat pentru a-l depăși pe Kevin Magnussen la Variante Alta după ce a intrat adânc în Tamburello – au fost cei care au intrat în frunte.
Charles Leclerc a avut aer curat pentru a reduce diferența de 8s față de Max Verstappen până când, în turul următor, în turul 19, primii doi clasați au intrat în boxele lor. Charles Leclerc a ieșit în fața lui Sergio Perez, dar, cu noile reglementări privind temperatura pneurilor pentru anul 2022, s-a luptat pe cauciucul mai rece și a căzut pe locul trei. Sergio Perez, după ce a trecut la șicana Villeneuve, a oferit din nou un tampon pentru Max Verstappen, care a întins picioarele RB18 pentru a conduce cu 7,5s.
Charles Leclerc, acum cu pneurile la temperatură, l-ar fi putut depăși pe Sergio Perez pentru locul al doilea după ce mexicanul și-a blocat partea stângă față în Variante Alta și a sărit șicana pentru a lovi iarba. Dar, deși Charles Leclerc putea să se apropie, cu DRS-ul încă dezactivat în ciuda faptului că întregul pluton a trecut la pneuri medium, nu a putut trece și s-a instalat din nou în spatele mașinii Red Bull Racing a lui Sergio Perez.
Charles Leclerc a avut dificultăți, spre deosebire de Max Verstappen, în gestionarea graining-ului pneului dreapta față în sprint. Max Verstappen părea să își fi păstrat superioritatea, deoarece avansul său a depășit 10s în turul 32. Campionul en-titre a început să coboare în fiecare tur în jurul valorii de 1m20s, fiind cu 0,3s mai rapid decât Sergio Perez și chiar depășind mașina Mercedes AMG F1 a lui Lewis Hamilton în turul 40.
În timp ce urmărirea lui Charles Leclerc asupra lui Sergio Perez se estompa, Scuderia Ferrari l-a chemat pentru un set de anvelope SOFT în turul 50 și a avut nevoie de o singură zonă DRS pentru a trece de Lando Norris și a relua pe locul trei. Red Bull Racing a reacționat în următoarele două tururi prin intrarea la boxe mai întâi a lui Sergio Perez și apoi a lui Max Verstappen pentru softuri, ceea ce l-a adus pe Charles Leclerc în spatele lui Sergio Perez.
Charles Leclerc avea un avans de șapte zecimi doar față de Sergio Perez, dar în turul 53, s-a lovit de borduri la șicana Variante Alta, s-a rotit și a lovit zidul exterior. El a rupt o placă de capăt, deși a lovit zidul direct pentru a evita daunele la suspensie, reluând la boxe pentru o nouă aripă față și un alt set de softuri înainte de a reveni pe pistă coborând pe locul nouă.
Acest lucru a ușurat presiunea asupra duo-ului Red Bull Racing, Max Verstappen care, în ciuda raportării unor picături de ploaie, a trecut linia de sosire pentru a obține a doua sa victorie completă în GP din acest sezon, același număr ca și Charles Leclerc. Max Verstappen a obținut și punctul pentru cel mai rapid tur de circuit. Sergio Perez a livrat locul al doilea în fața lui Lando Norris, care a completat podiumul la alte 18,3s în spatele său.
Câteva informații despre Marele Premiu al Emilia Romagna oferite de Pirelli:
Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Emilia Romagna:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.