More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Emilia Romagna: Verstappen obține pole position în calificări perturbate.

    Max Verstappen a perseverat în ciuda a cinci steaguri roșii pentru a triumfa în fața lui Charles Leclerc în condițiile schimbătoare ale calificărilor înaintea cursei de sprint din cadrul Marelui Premiu de Formula 1 din 2022 din Emilia Romagna.

    Ploaia de tip stop-start și temperaturile scăzute ale pneurilor au dus la o sesiune plină de accidente, care a fost în cele din urmă abandonată cu 40 de secunde înainte de finalul cursei, după ce Lando Norris a lovit zidul în Q3. Acest lucru a împiedicat o ultimă luptă pentru primul loc pe grila de start pentru concursul de sprint de sâmbătă, care l-a lăsat pe Max Verstappen în fruntea timpilor în fața lui Charles Leclerc, Lando Norris și Kevin Magnussen.

    În al doilea și crucialul său tur pe pneuri intermediare în Q3, în ciuda unui steag galben pentru Valtteri Bottas, pilotul Red Bull Racing a înregistrat un timp de 1m27,999s pentru a-l devansa pe Charles Leclerc. Campionul în exercițiu a confirmat rapid că a decolat, iar timpul său a rămas pe tabelă în ciuda galbenului, care s-a transformat în curând în roșu. Această mișcare de a se retrage s-a dovedit a fi critică atunci când sesiunea s-a reluat, doar că Lando Norris a lovit perete în ceea ce părea a fi o cursă finală de trei minute pentru a decide locul întâi.

    Verstappen, Emilia

    Înainte ca cineva să stabilească un timp în Q3, Kevin Magnussen a scos un scurt steag roșu după ce pista umedă și uscată l-a surprins pe pilotul Haas F1 în cea de-a doua jumătate a turului, mai înșelătoare.El a pierdut partea din spate a mașinii la a doua intrare în Acque Minerali și s-a rotit pe pietriș, dar a păstrat roțile din spate pentru a reintra în cele din urmă, dar nu înainte ca sesiunea să fie întreruptă. Fernando Alonso era pregătit la capătul linia boxelor când Q3 s-a reluat după o întârziere de cinci minute, pilotul Alpine F1 luptându-se apoi cu mașina și alunecând în afara circuitului la Acque Minerali.

    Sergio Perez și Max Verstappen au eșuat la al doilea apex de la Tamburello, cei de la Red Bull Racing blocând amândoi partea din față-stânga pentru a rula pe pietriș, în timp ce Leclerc a stabilit ritmul inițial cu efortul său de 1m28,788s.

    Max Verstappen a trecut în curând peste linia de cronometrare la doar 0,02s în urma lui, deoarece l-a ținut confortabil pe Lando Norris la distanță înainte de a parcurge un alt tur rapid de 1m27,999s, care a luat cu asalt Pole-Position provizoriu. Pilotul de la Red Bull Racing a confirmat rapid prin radioul echipei că încă a dat înapoi considerabil și a schimbat o treaptă de viteză pentru a ține cont de un steag galben în ultimul sector.

    Verstappen, Emilia

    Acest avertisment s-a transformat apoi într-un alt steag roșu, ca răspuns la faptul că Valtteri Bottas a parcat cu Alfa Romeo C42 în coborârea de la Rivazza cu o problemă tehnică. Când circuitul s-a redeschis un sfert de oră mai târziu pentru o ultimă cursă de trei minute, ceilalți opt piloți au făcut coadă la boxe înainte de un schimb de focuri de un tur pentru Pole Position.

    Dar nici Max Verstappen și nici Charles Leclerc nu păreau să se îmbunătățească atunci când Lando Norris și-a lovit mașina McLaren F1 tot la Acque Minerali, ceea ce a stabilit ordinea de start și i-a permis lui Max Verstappen să obțină primul Pole Position în apărarea titlului, deoarece doar un singur pilot al echipei Scuderia Ferrari a fost acolo pentru a-l provoca.

    Proaspăt după ce a semnat o prelungire a contractului la Scuderia Ferrari și în fața publicului de acasă al echipei, Carlos Sainz și-a pus F1-75 în zid la ieșirea din penultimul viraj Rivazza în Q2. Cu amenințarea revenirii ploii, primul tur cronometrat se preconiza a fi critic. Carlos Sainz a trecut fulgerător peste linia de cronometrare în 1m18,990s și a trecut pe primul loc în fața lui Lando Norris.

    Verstappen, Emilia

    Max Verstappen s-a îmbunătățit imediat și a coborât timpul de referință la 1m18.793s pentru a obține prima poziție, în timp ce Carlos Sainz a fost anunțat prin radioul echipei să forțeze pentru un al doilea tur rapid.  Dar când a virat în cel de-al doilea apex al Rivazza stânga, roata din dreapta spate a părut să treacă peste marginea pictată a pistei, iar el s-a întins pe pietriș și a intrat în peretele exterior. Ansamblul din față-stânga a dus greul, iar steagul roșu a fost arborat înainte de sosirea ploii în mod corespunzător.

    După o întârziere de nouă minute pentru a recupera Ferrari-ul avariat, condițiile se deterioraseră suficient de mult pentru ca niciun pilot să nu se grăbească să revină pe circuit cu 11 minute înainte de start. Având în vedere că riscul era prea mare pentru a încerca un tur pe Slick-uri, ambii piloți Mercedes AMG F1 au fost eliminați. George Russell, a cărui mașină rupsese un suport de podea în FP1 din cauza naturii extreme a porpoising-ului, a ratat cu aproape șase zecimi de puncte singurul său tur de pistă și a ajuns doar pe locul 11.

    El a învins mașina Haas F1 a lui Mick Schumacher, în timp ce Lewis Hamilton nu a reușit să ajungă în Q3 pentru a doua oară în trei curse – britanicul a avut probleme în a genera temperatura pneurilor toată ziua. Pe locul 14, Zhou Guanyu a fost o altă victimă a condițiilor în declin, în ciuda faptului că pilotul Alfa Romeo F1 a terminat pe locul 4 la sosirea steagului cu carouri din Q1, în spatele lui Carlos Sainz.

    Verstappen, Emilia

    Lance Stroll a completat cei 15 și a părăsit mașina cu trei minute înainte de final, deși coechipierul Sebastian Vettel a ieșit de la boxe câteva secunde mai târziu, împreună cu Valtteri Bottas, Fernando Alonso, Charles Leclerc și Sergio Perez pentru a se vedea în Q3 cu pneuri intermediare. Niciunul nu și-a îmbunătățit timpul. În prima parte a calificărilor, ploaia torențială care a persistat în noaptea de joi aproape că a încetat, iar seria de asistență a creat o linie uscată pentru a permite majorității piloților să înceapă cu pneuri soft.

    Alex Albon a provocat un steag roșu după numai șase minute din Q1, deoarece Williams FW44 a suferit cea mai recentă defecțiune la frâne, precum cea care l-a afectat pe Nicholas Latifi în testele din Bahrain. În condițiile răcoroase și umede de la Imola, Alex Albon s-a plâns că a pierdut complet pedala de frână, fiind surprins târându-se cu flăcări care ieșeau din conducta de frână spate-dreapta.

    Aceasta a fost urmată rapid de o mică explozie în interiorul ansamblului – probabil că este vorba de un disc de frână care a cedat, deoarece ulterior a smuls bucăți din suspensie și a aruncat resturi pe pistă. Alex Albon încă nu stabilise un timp când Q1 a fost întreruptă, în timp ce Lance Stroll a condus cu un 1m23.419s pentru a găsi 1.1s peste colegul Valtteri Bottas, care a rulat cu pneuri moi, și Max Verstappen pe pneuri intermediare.

    Verstappen, Emilia

    Cele 18 minute de Q1 au fost de asemenea o luptă în cealaltă parte a garajului Williams Racing, deoarece Nicholas Latifi a suferit un spin în timp ce accelera la ieșirea din șicana Villeneuve. El a blocat roțile față pentru a încetini mașina înainte de a trece peste iarba îmbibată cu gazon, dar în timp ce Nicholas Latifi a încercat să revină pe circuit, a pierdut din nou mașina și s-a rotit pentru a aduce steaguri galbene temporare.

    Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Emilia Romagna:

    Verstappen, Emilia

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss