Charles Leclerc a condus un 1-2 al Scuderiei Ferrari într-o primă sesiune de antrenamente pe ploaie pentru Marele Premiu al Emiliei Romagna, cu Max Verstappen al treilea, dar cu 1,4 secunde mai lent decât liderul campionatului.
Puține mașini s-au aventurat la începutul sesiunii de o oră – singura sesiune de antrenamente disponibilă înainte de calificările din primul weekend de sprint al sezonului – înainte ca Valtteri Bottas și cei de la Haas F1 să iasă la rampă după ce au trecut primele cinci minute.
Aceștia au fost urmați în curând de restul plutonului care a ieșit pe circuit în picături, iar decizia celor de la Alfa Romeo F1 de a-l trimite primul pe Bottas a fost recompensată cu primul loc de referință, deoarece acesta și-a încălzit pneurile înaintea celor care încă mai ieșeau de la boxe – toate mașinile ieșind primele cu pneuri ude. Cel mai rapid tur inițial al lui Valtteri Bottas a fost de 1n43.277s, care a fost bătut pentru scurt timp de 1m42.539s al lui Kevin Magnussen la primul tur al danezului, înainte ca Valtteri Bottas să revină din nou pentru a trece în față cu 1m40.216s.
Mulți piloți au avut momente de ieșire de pe pistă la începutul cursei, bordurile Variante Alta și frânarea în pantă pentru prima Rivazza dovedindu-se a fi deosebit de dificile – Charles Leclerc s-a rotit la prima dintre ele, iar Lando Norris și Esteban Ocon au alunecat în pietriș la cea de-a doua. Singurul pilot care nu a avut nicio dramă timpurie a fost Max Verstappen, care a înregistrat un timp de 1m39,595s la primul său tur cronometrat și a trecut în mod corespunzător în fruntea clasamentului timpilor, cu 10 minute încheiate.
Charles Leclerc a trecut apoi în față cu un 1m39,325s, înainte ca Max Verstappen să răspundă cu două eforturi mai bune care au dus cel mai rapid timp la 1m36,158s. La încheierea primelor 20 de minute, Charles Leclerc a revenit în frunte cu un 1m35.629s – după care s-a rotit nebunește în secvența Acque Minerali, liderul campionatului punându-și roțile din partea stângă pe borduri la ieșirea din prima parte și apoi învârtindu-se în cea de-a doua înainte de a porni din nou.
Sergio Perez a trecut în față cu un timp de 1m35.476s, înainte ca o pauză la jumătatea cursei să determine mai mulți piloți – inclusiv cei de la Aston Martin F1 – să se aventureze pentru prima dată pe pneurile intermediare. A fost nevoie de 15 minute până când un pilot care a rulat cu guma cu pereți verzi a depășit recordul anterior al lui Sergio Perez, Carlos Sainz fiind cel care a făcut acest lucru cu un timp de 1m33,716s, salvând apoi o mare cădere laterală la ieșirea din șicana Tamburello chiar în turul următor al cursei sale, care s-a încheiat totuși cu un alt cel mai bun timp – 1m32,606s.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Charles Leclerc și-a folosit apoi cauciucuri Intermediate trimis pentru a reveni în față cu un timp de 1m32.512s – dar numai după ce a făcut o răsucire la ieșirea din Villeneuve în timpul turului său. Pilotul monegasc părea pregătit să fie din nou mai rapid înainte de a se bloca și a trebuit să întrerupă secvența Variante Alta, după care i-a dat o remorcă lui Carlos Sainz care alerga pe linia de boxe, iar spaniolul a revenit pe primul loc cu 1m30.803s.
La intrarea în ultimul sfert de oră și Max Verstappen s-a alăturat luptei pe pneuri intermediare, reușind să se apropie de piloții echipei Scuderia Ferrari în primele tururi decât restul, deși la câteva secunde distanță, în 1m32s. Cu puțin mai puțin de 10 minute înainte de final – după ce Max Verstappen a fost nevoit să abandoneze un tur care ar fi dus la un record personal după ce l-a întâlnit pe Nicholas Latifi care trecea încet prin prima Rivazza – Charles Leclerc a revenit în frunte cu 1m29.402s.
Max Verstappen a reușit să se îmbunătățească la 1m30.867s – la 1.455s de cel mai bun efort al lui Charles Leclerc – înaintea ultimelor minute, care au fost perturbate de o scurtă perioadă de steag roșu după ce Lando Norris a ieșit în decor în pietriș în ultimele părți ale Acque Minerali. Într-un incident foarte asemănător cu cel de mai devreme al lui Leclerc, pilotul McLaren F1 a atins bordurile de ieșire de la curba inițială de la dreapta în coborâre, dar a ieșit mai repede și mai departe – părând a fi blocat în pietriș, astfel că controlul cursei a oprit sesiunea.
Dar Lando Norris a reușit să se îndepărteze rapid, iar sesiunea s-a reluat pentru ultimele două minute, timp în care doar Alex Albon a stabilit un record personal, iar Valtteri Bottas a ieșit în scurgerea Acque Minerali, așa cum au făcut-o și Charles Leclerc și Lando Norris înaintea lui – oprindu-se doar puțin înainte de bariere. Îmbunătățirea lui Alex Albon l-a urcat pe locul 17 – în fața lui Lewis Hamilton, iar George Russell a fost liderul echipei Mercedes AMG F1 la finalul top 10, mașina tânărului britanic fiind la un moment dat extrem de poroasă la capătul serpentinei de pe linia dreaptă principală, trimițând scântei din podea de fiecare dată când atingea solul.
Lewis Hamilton a fost singurul pilot care nu a stabilit un record personal pe cauciucuri Intermediate, terminând la puțin peste șapte secunde de liderul Charles Leclerc, George Russell fiind cu peste două secunde mai rapid. Valtteri Bottas a terminat chiar în afara top 10, startul său de derapaj târziu în același mod ca și Charles Leclerc și Lando Norris, dar cu cea mai nebună rotire dintre toți trei și apoi rămânând blocat în pietriș în timp ce încerca să dea înapoi, sesiunea fiind deja încheiată.
Restul primilor 10 clasați din spatele primilor trei au fost conduși de duo-ul Haas F1, Kevin Magnussen și Mick Schumacher urcând în clasament cu puțin timp înainte de steagul roșu. Apoi au urmat Sergio Perez, Fernando Alonso și Sebastian Vettel, cu Yuki Tsunoda al nouălea pentru AlphaTauri. Lando Norris a încheiat pe locul 14, la fel ca Nicholas Latifi, care a ieșit în pietriș la acul de păr Tosa în primele tururi, aducând în spatele plutonului.
Rezultatele al primei sesiuni de Antrenamente Libere:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.