More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Emilia Romagna – Avancronica – Pirelli Report.

    Formula 1 ajunge în Italia pentru primul Marele Premiu de pe continentul european, în acest weekend, la Imola GP. Aceasta va fi cea de-a patra cursă a sezonului și va fi primul weekend de curse de sprint al anului.

    Charles Leclerc conduce în clasament cu 71 de puncte pentru echipa Scuderia Ferrari, în timp ce George Russell este al doilea pentru echipa Mercedes AMG F1 cu 37 de puncte. Sezonul a fost marcat de o luptă pentru poziția de lider între Max Verstappen de la echipa Red Bull Racing și Charles Leclerc de la echipa Scuderia Ferrari în două din cele trei curse.

    Charles Leclerc are deja în palmares două victorii și un P2, în timp ce Max Verstappen, cel mai probabil pretendent la titlu, are doar o victorie și două DNF-uri în primele trei curse ale sezonului. În timp ce F1 ajunge în Italia, cursa s-ar putea dovedi a fi crucială pentru a determina în ce direcție va merge lupta pentru campionat în acest sezon.

    Marele Premiu

    De ce am ales aceste pneuri / Caracteristicile pistei:

    • Formula 1 se reîntoarce la Imola, una dintre cele două curse de casă pentru Pirelli (alături de Monza), cu pneurile C2, C3 și C4 nominalizate pentru Grand Prix Emilia Romagna ca P Zero Alb hard, P Zero Galben medium, respectiv P Zero Roșu soft. Aceasta este aceeași nominalizare care a fostă făcută pentru Imola anul trecut, deși compozițiile sunt desigur diferite odată cu introducerea noii generații a pneurilor pe 18 inch.
    • Pneurile sunt în totalitate noi, dar pista de la Imola este exact cum a fost și anul trecut, cu un desen old-school. Asfaltul datează din 2011, ceea ce înseamnă că suprafața veche de 11 ani este rezonabil de abrazivă. De aceea nu s-a luat în considerare un pas liber între medium și soft așa cum a fost cazul în Australia, în urmă cu două săptămâni: suprafața mai matură de la Imola generează mai multă aderență, respectiv mai multă căldură în pneuri, ceea ce a necesitat o compoziție soft mai robustă.
    • Forțele care apasă asupra pneurilor sunt în general egale între cele laterale și cele longitudinale, ceea ce transformă pilotajul într-o luptă a piloților pentru obținerea unui ritm fluid. Este în mod particular important să se obțină o bună tracțiune la ieșirea din ultimul viraj Rivazza, cu scopul de a se atinge o viteză ridicată pe linia de start-sosire înainte de zona de frânare maximă dinaintea primului viraj: oportunitate cheie pentru depășire.
    • Imola reprezintă și prima cursă cu sesiune de sprint din sezon, cu reguli ușor revizuite comparativ cu anul trecut, inclusiv cu mai multe puncte pe masă. Din 2022, Pole Position va fi ocupată de pilotul cel mai rapid în sesiunea de calificări de vineri – iar acest pilot va primi trofeul Pirelli Pole Position Award. Regula privind pneurile este aceeași ca și anul trecut pentru cursele cu sesiune sprint.
    • În locul a 13 seturi de pneuri ca într-un weekend convențional, vor fi doar 12 seturi. Acestea sunt compuse din două seturi de P Zero Alb hard, patru seturi de P Zero Galben medium și șase seturi de P Zero Roșu soft. Complementar, echipele vor avea până la șase seturi de pneuri intermediare Cinturato Verde și trei seturi de pneuri de ploaie Cinturato Albastru, disponibile în caz de vreme ploioasă.

    Marele Premiu

    Marele Premiu

    Marele Premiu

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
    „Imola este un circuit old-school, o pistă solicitantă, unde depășirile pot fi dificile, de asemenea și pentru că circuitul este adesea destul de îngust. Astfel strategia reprezintă cheia evitării traficului, iar echipele pornesc aici practic de la zero în privința datelor despre pneuri – compozițiile fiind complet diferite față de anul trecut, iar cursa de anul trecut a început pe pneuri de ploaie, înainte de a fi întreruptă de o perioadă prelungită de steag roșu.

    În general, Imola este un circuit de severitate medie pentru pneuri și este o locație utilizată frecvent. Aceasta înseamnă că vom vedea o evoluție relativ redusă a pistei, față de cum suntem obișnuiți pe alte circuite, aceasta fiind destul de bine gumată: prima etapă a GT World Challenge sponsorizată de Pirelli a avut loc la Imola, luna trecută, ceea ce ne-a oferit informații importante. Aceștia sunt doar o parte din factorii de care trebuie să țină cont echipele în stabilirea strategiei pentru prima cursă de sprint a anului: o altă premieră pentru sezonul 2022.”

    Marele Premiu

    Marele Premiu

    Marele Premiu
    Formula 2 / 3, la ce ne așteptăm:
    • Formula 2 va fi cursa suport pentru Marele Premiu de Formula 1 pentru prima dată din 2006, când campionatul se numea GP2. Pneurile P Zero Galben MEDIUM și P Zero Mov SUPERSOFT au fost nominalizate. Acesta va fi debutul pentru compoziția SUPERSOFT revizuită pentru 2022, ce include optimizări privind rezistența. Fiecare pilot are câte cinci seturi de pneuri SLICK (trei medium și două soft) pe care să le utilizeze de-a lungul weekendului, cu o cursă sprint de 25 de tururi care va avea loc imediat după cursa de sprint din Formula 1 de sâmbătă și o cursă de 35 de tururi, duminică dimineață.
    • Aceasta va fi prima dată când noul format al campionatului de Formula 3 se va alerga la Imola. Compoziția P Zero Galben MEDIUM este singura nominalizată pentru prima dată în acest sezon, piloții având la dispoziție patru seturi pe care să le utilizeze de-a lungul weekendului. Cursa sprint va avea loc sâmbătă dimineață, iar cursa principală duminică dimineață.
    Marele Premiu
    Alte știri Pirelli:
    • FORMULA 2 ȘI FORMULA 3
      Săptămâna trecută s-a desfășurat o sesiune de teste la Barcelona cu pneurile HARD și soft pentru Formula 2: aceeași nominalizare este și pentru cursele de pe circuitul spaniol de luna viitoare. În pauza dintre prima rundă din Bahrain, s-au desfășurat două sesiuni de teste de sezon la Jerez și Barcelona, ambele utilizând pneurile hard.
    • WRC
      Rally Croația a treia rundă din WRC se va desfășura în același weekend cu Imola: prima etapă de asfalt a sezonului, pentru care au fost nominalizate pneurile hard și soft din gama P Zero. Ultima versiune a pneului hard a fost utilizată în prima dintre cele trei sesiuni de teste pentru acest an care s-a desfășurat în Croația cu echipa Toyota Gazoo Racing înainte de startul raliului.
    • HISTORIC RALLY
      Noul pneu Pirelli P7 Corsa Classic D3B pentru mașinile de raliu istorice a debutat la raliul Costa Smeralda din Sardinia. Acesta are o compoziție hard pentru asfalt uscat, fiind realizat pentru cele mai reprezentative mașini din epoca de aur a sportului, precum Lancia Delta. Dublul campion mondial Miki Biasion a ajutat la lansarea noului produs.
    • FERRARI CHALLENGE
      Ferrari Challenge, serie echipată exclusiv de Pirelli, a continuat cu una dintre cele mai faimoase etape din America, la Daytona. Câștigătorii printre care Manny Franco (Trofeo Pirelli) și Brian Kaminskey (Coppa Shell) s-au ales dintr-un pluton de peste 60 de mașini.

    Marele Premiu

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss