Marele Premiu al Canadei este cea de-a 7-a oprire a „marelui circ” în 2019. Canada a făcut parte din calendarul Formulei 1 din 1967, iar contractul actual prevede o cursă aici până în 2024.
Circuitul de 4.361 km este situat pe o insulă artificială construită pentru expoziția mondială din 1967. Prima cursă disputată aici a avut loc în 1978 când circuitul purta numele de „Circuit Ile Notre-Dame” și a fost câștigată de Gilles Villeneuve. Organizatorii au decis să redenumească circuitul „Gilles Villeneuve” în anul 1982 după ce canadianul și-a pierdut viața într-un accident la Zolder în același an.
Lungime | 4.361 km (2.71 mile) |
Nr. viraje | 13 |
Nr. tururi | 70 |
Record in calificari | 1:10.764 (Sebastian Vettel, 2018) |
Record in cursa | 1:13.622 (Rubens Barrichello, 2004) |
Timp parcurgere pit-lane | 17.9 s |
Cunoscut în special pentru „Zidul Campionilor”, circuitul din Canada a oferit în fiecare an o cursă spectaculoasă plină de depășiri și coliziuni. „Zidul din Quebec” , cum mai este cunoscut, reprezintă barierele de protecție instalate la ieșirea din ultima șicană înainte de linia de start/sosire. Damon Hill, Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, Jenson Button și Sebastian Vettel sunt doar câțiva dintre piloții care și-au încheiat cursa printr-un acroșaj cu acest zid. Lunga linie dreaptă dintre virajele 10 și 12 nu permite nicio greșeală din partea piloțilot pe zona de frânare, iar vibratoarele înalte din combinația 12 și 13 îi aruncă direct în „Zidul Campionilor”.
Dragi fani Formula 1 și Motorsport,
Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.
Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.
În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.
Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.
O altă zonă bine cunoscută de pe circuit este virajul 10, cunoscut și ca „Acul de păr”, având multe similarități cu virajul 6 din Monaco. Acul de păr din Monaco este înconjurat de bariere de protecție care nu lasă loc de greșeli piloților care coboară 20 metri din virajul 5 până în virajul 7. Acul de păr din Canada este diferit deoarece are zone largi de degajare, nu există diferență de nivel, iar lățimea circuitului permite bătălii roată la roată pe parcursul virajului.
Michael Schumacher deține recordul pentru cele mai multe victorii în Canada (7 victorii) în timp ce al doilea este Lewis Hamilton cu 6 victorii. Jackie Stewart și Martin Brundle au încrecat să găsească motivul din spatele succesului britanicului pe acest circuit, iar capacitatea sa de a balansa pedala de frână în timp ce monopostul trece de la frânare în linie dreaptă la „trail braking” pare să îl diferențieze față de ceilalți piloți. Această teorie este confirmată de succesul lui Hamilton în calificări de-a lungul anilor.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)
Britanicul vine în acest weekend cu un avans de 17 puncte față de colegul său, sperând să se detașeze și mai mult de finlandez după cursa de duminică. Mercedes aduce în Canada primul upgrade la motor pentru echipa de uzină, dar și pentru echipele client. Noul ”power unit” promite mai multă putere pe liniile drepte, un aspect care a dezavantajat piloții cu motoare Mercedes de-a lungul acestui sezon.
În același timp, Ferrari pare a fi o echipă resemnată care începe să realizeze că șansele lor pentru acest sezon devin din ce în ce mai mici chiar și după noul motor adus în Spania care nu a redus suficient diferența de performanță. Numeroasele greșeli ale celor doi piloți Ferrari nu au ajutat nici ele echipa de la Maranello.
Programul acestui weekend (Ora României):
VINERI (07.06.2019)
- Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 17:00
- A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 21:00
SÂMBĂTĂ (08.06.2019)
- A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 18:00
- Calificările – 21:00
DUMINICĂ (09.06.2019)
- Marele Premiu al Canadei – 21:10
Photocredit: Reddit, FIA
Sursa:Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.