More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Braziliei 2022 Prewiew – Testul suprem

    Echipele se îndreaptă spre ultimul test important pentru mașinile lor. În acest weekend se va disputa ediția cu nr 50 din Marele Premiu al Braziliei, gazda fiind același legendar circuit din Sao Paolo, Interlagos.

    Marele Premiu al Braziliei 2022 Prewiew – Testul suprem

    În acest sezon am avut parte de etape pe un circuit în deșert (Sakhir), unul lângă Alpii Austrieci (Spielberg), altul lovit de vântul Mistral (Paul Ricard), circuitul din Mexic aflat la 2300 de metri. În altă ordine de idei, am mers pe circuite stradale lente (Monaco, Singapore), circuite stradale rapide (Jeddah, Miami), circuite permanente cu lungi linii drepte (Monza, Silverstone), altele cu configurații lente (Hungaroring, Bahrain), trasee echilibrate (Barcelona, Imola).

    Ei bine, Interlagos e un circuit unic, este un amalgam din toate, însă, mai mult decât atât, pe asfaltul brazilian se află o pagină sacră din istoria Formulei 1.

    Prima ediție din Marele Premiu al Braziliei s-a disputat în 1973 pe un Interlagos diferit, o configurație lungă de 6.9km. Primele 2 curse au fost câștigate de un erou local, Emerson Fittipaldi cu Lotus și apoi cu emblematicul McLaren M23. În următorul an avem victoria legendară a lui Carlos Pace cu Brabham, iar după moartea acestuia circuitul îi va purta numele. Avansăm în istorie și ajungem la un circuit nou, Jacarepagua, numit ulterior Autodromo Nelson Piquet, situat în Rio de Janeiro. Aici am mers în 1978 și în perioada 1981-1989.

    Documentar

    Nici acești ani nu au fost lipsiți de evenimente. În 1983 se va marca ultimul pole al legendarului motor Cosworth de 3l prin Keke Rosberg de la Williams. Un an mai tarziu, un mare talent al celor de la Lotus își va demonstra abilitățile. Elio De Angelis va reuși un pole surprinzător la peste jumătate de secundă de atotputernicul McLaren. Mai în spate pe grilă își va face debutul Ayrton Senna cu Toleman. În 1988, după un pole dominant, cel supranumit Magicianul va avea probleme cu monopostul MP4/4 în turul de formare. Va sări în mașina de rezervă.

    Plecat de pe 21, Senna va face o cursă de recuperare miraculoasă. Ajunge pe locul 3, însă îi sunt arătate steagurile negre pentru că a concurat cu 2 monoposturi.

    Piquet va aduna victorii în 1983 și 1986, însă nu el era menit să aibă gloria supremă în Brazilia. Peste 5 ani, o cursă nemuritoare se va termina cu unele din cele mai emblematice imagini de istorie. Ayrton Senna va reuși ultima sa misiune, să câștige în fața poporului său iubit. Cu picioarele blocate și aproape fără puteri, va urca pe prima treaptă a podiumului. Va mai reuși această performanță 2 ani mai târziu.

    Ca o ironie a sorții, pilotul cu cele mai multe victorii în Brazilia este chiar rivalul lui Senna, Alain Prost. Profesorul a adunat 6 triumfuri între 1982 și 1990.

    brazil

    Următorul campion care va face istorie în Brazilia va fi Michael Schumacher, cu 4 victorii, toate în ani în care s-a încoronat drept campion mondial (1994, 1995, 2000, 2002). Interlagos va găzdui una din cele mai controversate finale din istorie, cea din 2008. În ultimul tur, Hamilton îl depășește pe Glock și câștigă primul titlu mondial pentru doar un punct în fața brazilianului Felipe Massa. Germanul povestea în urmă cu câteva zile că încă nu a scăpat de amenințările cu moartea, este cursa care l-a marcat inclusiv pe el.

    Red Bull va controla următoarele ediții, cu 4 victorii între 2009 și 2013. Era hibridă va fi marcată de 5 succese pentru Mercedes (3 Hamilton și 2 Rosberg) și câte una pentru Vettel și Verstappen.

    Interlagos este un circuit de aproximativ 4.3 km. El conține 15 viraje și 2 linii drepte lungi (cea de start-sosire-937m și Reta Oposta între T4 și T5). Altitudinea este de peste 700 de metri, însă inginerii au datele de pe mult mai înaltul Hermanos Rodriguez și nu ar trebui să apară probleme de răcire. Vremea este mereu schimbătoare pe coasta Braziliei. În acest weekend sunt prognozate ploi abundente cu descărcări electrice în toate cele 3 zile. Temperaturile vor fi mari, în jurul valorii de 25 de grade.

    Ca layout, circuitul este compus dintr-o multitudine de viraje. Primele 7 sunt rapide, apoi avem o sectiune lentă până în Juncao (virajul 12). Turul începe cu o goană puternică spre primul viraj. De la o viteză de 335km/h la finalul liniei drepte se frânează până la 130 de km/h. Urmează S-ul Senna, Curva do Sol și accelerarea din Reta Oposta. Trecem prin virajul 4 cu peste 170 km/h și ne alegem trasa pentru Descido do Lago, virajul 5.

    brazil

    Urmează încă o zonă de accelerație, apoi curbele 6, 7 de mare viteză. Din virajul 7, nivelul de downforce începe să conteze radical. Virajul 10 este cel mai lent de pe tur și se abordează cu doar 80 km/h. Juncao va deschide poarta vitezei. În virajul 14 se trece cu aproape 300 de km/h, iar 15 este unul dintre cele mai rapide din calendar. Valtteri Bottas l-a abordat în 2019 cu 318 km/h.

    Un element important este reprezentat de denivelări. În fiecare an, echipele constată că sunt din ce în ce mai multe zone cu probleme. Să vedem cu ce gardă la sol vor merge Ferrari, Mercedes și Red Bull. Mai ales că vom fi mereu sub semnul ploii.

    Setup-ul este unul low-medium downforce. Se face un compromis între eficiența aero și apăsarea la sol. Aripa spate folosită este una destul de mică, de tip spoon. Echipele tind să folosească o punte față mai solidă pentru a evita subvirarea din primele viraje. Totuși, virajele lente din sectorul median sunt rear limited. Trebuie un echilibru perfect între punți.

    Pirelli va aduce în Brazilia compozițiile de mijloc, C2-C3-C4. Ne așteptăm la o strategie cu 2 opriri la boxe. De asemenea, avem un weekend diferit, cu o cursă de sprint. Celelalte 2 din acest sezon au fost câștigate de Max Verstappen.

    brazil

    Chiar dacă titlurile mondial au fost adjudecate de mult timp, sfârșitul de sezon este unul palpitant. Sergio Perez și Charles Leclerc luptă pentru distincția de vicecampion al sezonului. Alpine și McLaren sunt despărțite de doar 4 puncte în eterna luptă pentru locul 4 la constructori. Aston Martin și Alfa Romeo încearcă să ocupe locul 6. AlphaTauri și Haas se luptă pentru milioanele de dolari aferente locului 8 la constructori.

    Interlagos reprezintă și ultima soluție pentru piloții care trebuie să mai schimbe componente ale PU-ului. Ne așteptăm ca spaniolul Carlos Sainz să ia această decizie datorită depășirilor facile de pe circuitul Sud-American.

    Cine este favorit la Interlagos?

    Red Bull a câștigat ultimele 9 curse din sezon și este marea favorită și din Brazilia. Mai mult decât atât, layout-ul se potrivește perfect caracterului monopostului RB18. Linii drepte și viraje de toate felurile. Ferrari ar trebui să aibă din nou probleme cu controlul pneurilor. În ritm de calificare ar trebui să ducă o luptă încinsă cu Red Bull și Mercedes. Mașina roșie reprezintă etalonul pe virajele medii și rapide, însă pierde în cele lente datorită TD39.

    Mercedes este în fața unui circuit nepotrivit la prima vedere pentru W13. Avem linii drepte lungi și viraje de multiple feluri cu schimbări de direcție. Echipa germană păstrează un atuu pentru lupta cu Ferrari, controlul mai bun al pneurilor. Trebuie să precizez din nou că aceste previziuni sunt valabile pentru condiții normale, însă șansele de ploaie se situează zilnic la peste 80%.

    brazil

    Va fi un weekend lung și interesant. Brazilia ne-a oferit mereu curse legendare și sperăm ca ediția din acest an să nu se lase mai prejos. Vă dorim vizionare plăcută!

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss