Latest Posts

Marele Premiu al Azerbaidjanului 2021 – Avancronica – Pirelli Report.

Vizualizări: 11889

După ce GP-ul Azerbaidjanului a fost anulat în 2020 din cauza pandemiei globale, anul acesta, în perioada 4-6 iunie 2021, ne vom întoarce acolo. După Marele Premiu de la Monaco și rezultatul său neașteptat, de această dată ne vom alătura piloților de F1 la Marele Premiu F1 Azerbaidjan 2021 mai cunoscut sub numele de Marele Premiu al Baku.

Această cursă are o treabă uriașă înainte de a fi populară după Monaco, unde am văzut Campionatul Piloților și Constructorilor revigorat, cu Max Verstappen valorificând un weekend dificil de curse pentru Mercedes și conducând de la început până la sfârșit ocupând primul loc și terminând șase locuri deasupra lui Lewis Hamilton pe locul șapte. Rezultând ca Verstappen să preia conducerea campionatului cu 105 puncte, cu patru puncte înaintea lui Hamilton care are 101 puncte.

Azerbaidjan

De ce am ales aceste pneuri:

  • Cele mai moi anvelope din gama Pirelli Formula 1 au fost selectate pentru prima dată la Marele Premiu al Azerbaidjanului: C3 ca P Zero White HARD, C4 ca P Zero Galben MEDIUM și C5 ca P Zero Roșu SOFT. În special, acesta este un pas mai moale decât în 2019 (ultima dată când s-a desfășurat cursa) și aceeași nominalizare ca Monaco.
  • Această alegere a fost făcută pentru a introduce un element strategic suplimentar: ultima dată la Monaco, compoziție HARD nu a fost folosit deloc în timpul cursei. Oferind un pachet mai moale al anvelopelor disponibile pentru echipe, Pirelli acum aduce alegerea mai dificilă în joc și încurajează mai multă varietate în strategii.
  • Suprafața pistei de pe circuitul stradal al Baku este una dintre cele mai puțin agresive din punct de vedere al rugozității asfaltului și, prin urmare, uzura anvelopelor este foarte redusă pe străzile din Baku, făcând compușii cei mai moi din gamă o alegere optimă.

Caracteristicile pistei:

Azerbaidjan

  • Baku a fost descris de piloți în trecut ca având complexitatea al Monaco cu viteza lui Monza. Deși nu este exact cazul, acesta oferă o perspectivă bună asupra naturii celui mai rapid și mai lung circuit de pe calendar din perspectiva pilotului.
  • În afară de aceasta, Baku are toate caracteristicile așteptate de la un circuit stradal: o suprafață „virgină” și alunecoasă care este probabil să evolueze rapid, mai ales că nu a fost folosită de doi ani. Barierele nu iertă, iar circuitul este, de asemenea, extrem de îngust la un moment dat (virajul 9): toate acestea ridică probabilitatea unei mașini de siguranță, afectând în mod evident strategia cursei la rândul său.
  • Ultima dată strategia câștigătoare a avut o singură oprire soft-medium, utilizată de primii patru. Charles Leclerc a terminat pe locul cinci pentru Ferrari făcând opusul: medium spre soft (plus o a doua oprire târzie pentru un alt set de soft-uri pentru a stabili cel mai rapid tur). Exista o fereastră destul de largă de oprire la boxelor, cu câteva stinturi lungi văzute pe anvelopa C3 MEDIUM (acum cea mai dură anvelopă pentru cursa din acest an) în special.
  • Baku este supranumit „orașul vânturilor” datorită vânturilor sale frecvente și a vremii variabile cu vânt. Acest lucru afectează în mod evident echilibrul aerodinamic pe ceea ce este deja o cale dificilă în ceea ce privește configurarea.
  • Datorită linia drepta foarte lunga din Baku, echipele tind să aibă un nivel scăzut al forței de apăsare. Acest lucru pune în mod clar accentul pe aderența mecanică a anvelopelor în cele 20 de viraje exigente.

Azerbaidjan

Formula 2, ce să așteptăm:

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Formula 2 revine la Baku cu runda a treia, cu pneuri de 18 inch acolo pentru prima dată. La fel ca în 2019, au fost selectate anvelopele P Zero Yellow MEDIUM și P Zero Purple SUPERSOFT, oferind un decalaj destul de mare de performanță între cei doi compoziții și adăugând variabilelor strategice. Aceasta va fi prima dată când compoziție mediu va rula în Formula 2 în acest sezon, în timp ce echipele au deja experiență în Super-soft din Monaco. Compoziție mediu pentru anvelope a fost reproiectat anul acesta pentru o rezistență îmbunătățită la granulare, iar diferența de performanță în comparație cu Super-softul a crescut ușor.

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„De la un circuit unic la altul: Baku oferă un test foarte diferit față de Monaco, dar precizia necesară pentru a sta departe de probleme este similară.Pentru prima dată aducem cele mai moi anvelope din gamă în Azerbaidjan, așa cum am făcut și la Monte Carlo. Motivul acestei nominalizări este că hardul nu a fost deloc folosit în cursa de la Baku din 2019, în timp ce mediul a fost utilizat pe scară largă. Prin alinierea nominalizărilor, sperăm să vedem că toți cei trei compoziții joacă un rol important și conduc la câteva strategii diferite.

În Formula 2, există un gol între compozițiile nominalizate, așa cum a fost cazul și în runda inaugurală din Bahrain. Aceasta creează o mai mare diferență între pneuri, și conduce la câteva tactici interesante, pe un circuit renumit ca fiind un loc unde orice se poate întâmpla.”

Azerbaidjan

Alte știri Pirelli:

  • Raliul Portugaliei a avut loc în weekendul cu Marele Premiu de la Monaco – prima apariție a modelului de pneuri pentru macadam din gama Pirelli 2021, Scorpion KX – și s-a încheiat cu victoria pilotului Toyota, Elfyn Evans, în final fiind trei constructori diferiți în top 5.
  • Weekendul trecut, s-a derulat ultima etapă a seriei echipate de Pirelli, GT World Challenge Europe, cu o cursă de 1000 km pe circuitul Paul Ricard din Franța. A câștigat GPX Racing Porsche, cu Matt Campbell, Earl Bamber și Mathieu Jaminet.
  • Lamborghini a avut o demonstrație cu ultima evoluție EVO2 a lui Huracan Super Trofeo, care va fi utilizată începând de anul viitor. Ca orice Lamborghini construit pentru șosea acesta va folosi exclusiv pneurile P Zero.
  • Programul de teste Pirelli 2022 pentru pneurile de 18 inch a continuat săptămâna trecută cu două zile de test pentru pneuri de ploaie pe circuitul Paul Ricard cu piloții Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz. În ambele zile au fost utilizate pneurile pe 18 inch intermediare, dimineața, înainte de a se trece pe cele de ploaie după-amiază.

Azerbaijan

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Pirelli
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss