Latest Posts

Marele Premiu al Austriei – Preview

Vizualizări: 24235

Marele Premiu al Austriei este o cursă cu o istorie bogată, dar care nu și-a găsit întotdeauna locul în calendarul Marelui Circ. 1964 a fost anul primei etape găzduite de Austria și a fost câștigată de Lorenzo Bandini la volanul unui Ferrari 156 pe un circuit improvizat pe aeroportul de la Zeltweg. FIA a decis că locația era prea periculoasă din cauza denivelărilor și vitezelor foarte mari și ca urmare a decis să anuleze evenimentul din Austria după doar un an. Österreichring a fost circuitul construit pentru a readuce Austria de harta Formulei 1, iar din 1970 până în 1987 a fost gazda unor bătălii celebre din pricina configurației care prevedea multe linii drepte și viraje rapide, piloții folosind doar ultimele 3 trepte ale unei cutii de viteze cu 6 trepte pe parcursul unui tur. Vitezele tot mai mari, lipsa barierelor de protecție, dar și o linie a boxelor foarte îngustă au fost factorii care au forțat FIA să evite Austria pentru aproape un deceniu.

După o muncă de 2 ani (1995-1996), circuitul a trecut prin modifcări majore coordonate de arhitectul Formulei 1, Hermann Tilke, pentru a reveni în 1997 sub o denumire nouă: A1-Ring. Virajele foarte rapide nu și-au mai găsit locul în noua configurație, lăsând locul unor viraje de aproape 90 grade care puneau multă presiune pe frânele monoposturilor. Noul circuit a rămas în calendar până în 2003 și a fost gazda unui eveniment controversat cu un an înainte de retragere când Rubens Barrichello a primit ordine de echipă pentru a ceda victoria coechipierului său Michael Schumacher chiar pe ultima linie dreaptă înainte de finish. Perioada 2003-2014 a marcat iar o pauză a Marelui Premiu al Austriei până când A1-Ring a fost cumpărat de Red Bull și a fost reamanajat pentru a găzdui din nou Formula 1 începând cu noua eră V6 Turbo.

Lungime circuit4,326 km (2,688 mile)
Nr. tururi în cursă71
Record în cursă1:06.957 (Kimi Raikkonen, 2018)
Record în calificări1:03.130 (Valtteri Bottas, 2018)
Zone DRS2
Accelerație maximă pe durata unui tur63%

Marele Premiu al Austriei - Preview

Mercedes a dominat pe acest circuit încă de la reapariția acestuia în 2014, revendicând victorii chiar cu 3 piloți diferiți (Rosberg – 2014, 2015, Hamilton – 2016, Bottas – 2017). Cu toate acestea, seria lor de succese a fost întreruptă anul trecut când Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, marcând prima victorie pentru Red Bull pe circuitul de casă. Sezonul 2018 a fost însă diferit pentru Red Bull, având un monopost mult mai performant pe circuitele care pun accentul pe apăsarea aerodinamică precum Monaco sau Austria. Marele Premiu din Monaco de anul acesta a fost dominat de Mercedes care pare să aibă totuși un mic avantaj față de echipa lui Dietrich Mateschitz venind în Austria.

Ferrari s-a confruntat cu multe probleme în weekendul precedent din Franța după ce upgrade-urile aduse nu s-au dovedit a funcționa cum trebuie. O eroare în numerele folosite pentru a simula pachetul aerodinamic a compromis echipa italiană care nu are prea mult timp la dispoziție pentru a veni cu o soluție având în vedere că Marele Premiu al Franței a avut loc acum 4 zile.

O diferență foarte mare de care echipele vor trebui să țină cont este altitudinea circuitului (660 m față de nivelul mării) care va avea un efect considerabil asupra densității aerului. Practic, asta va însemna că același pachet aerodinamic folosit în Monaco va produce mai puțină apăsare deoarece va fi mai puțin aer. Acest lucru va afecta și motoarele care vor necesita ajustări pentru o răcire corespunzătoare.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Post image

În ceea ce privește pneurile, primele echipe sunt așteptate să meargă pe aceeași strategie ca și în Franța. Asta înseamnă o calificare din Q2 în Q3 pe pneuri Medii pentru un start pe pneuri Medii care să fie înlocuite cu un set nou de pneuri Hard în jurul turului 25-30 pentru stintul final. Totuși, apariția unui Safety Car poate da peste cap această strategie.

Programul acestui weekend (Ora României):

VINERI (28.06.2019)

  • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
  • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

SÂMBĂTĂ (29.06.2019)

  • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
  • Calificările – 16:00

DUMINICĂ (30.06.2019)

  • Marele Premiu al Austriei – 16:10

Imagini pentru austrian gp

 

Photos Source: Il Blog del Ring, Reddit

 

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss