Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Marele Premiu al Austriei – Preview

    Marele Premiu al Austriei este o cursă cu o istorie bogată, dar care nu și-a găsit întotdeauna locul în calendarul Marelui Circ. 1964 a fost anul primei etape găzduite de Austria și a fost câștigată de Lorenzo Bandini la volanul unui Ferrari 156 pe un circuit improvizat pe aeroportul de la Zeltweg. FIA a decis că locația era prea periculoasă din cauza denivelărilor și vitezelor foarte mari și ca urmare a decis să anuleze evenimentul din Austria după doar un an. Österreichring a fost circuitul construit pentru a readuce Austria de harta Formulei 1, iar din 1970 până în 1987 a fost gazda unor bătălii celebre din pricina configurației care prevedea multe linii drepte și viraje rapide, piloții folosind doar ultimele 3 trepte ale unei cutii de viteze cu 6 trepte pe parcursul unui tur. Vitezele tot mai mari, lipsa barierelor de protecție, dar și o linie a boxelor foarte îngustă au fost factorii care au forțat FIA să evite Austria pentru aproape un deceniu.

    După o muncă de 2 ani (1995-1996), circuitul a trecut prin modifcări majore coordonate de arhitectul Formulei 1, Hermann Tilke, pentru a reveni în 1997 sub o denumire nouă: A1-Ring. Virajele foarte rapide nu și-au mai găsit locul în noua configurație, lăsând locul unor viraje de aproape 90 grade care puneau multă presiune pe frânele monoposturilor. Noul circuit a rămas în calendar până în 2003 și a fost gazda unui eveniment controversat cu un an înainte de retragere când Rubens Barrichello a primit ordine de echipă pentru a ceda victoria coechipierului său Michael Schumacher chiar pe ultima linie dreaptă înainte de finish. Perioada 2003-2014 a marcat iar o pauză a Marelui Premiu al Austriei până când A1-Ring a fost cumpărat de Red Bull și a fost reamanajat pentru a găzdui din nou Formula 1 începând cu noua eră V6 Turbo.

    Lungime circuit 4,326 km (2,688 mile)
    Nr. tururi în cursă 71
    Record în cursă 1:06.957 (Kimi Raikkonen, 2018)
    Record în calificări 1:03.130 (Valtteri Bottas, 2018)
    Zone DRS 2
    Accelerație maximă pe durata unui tur 63%

    Mercedes a dominat pe acest circuit încă de la reapariția acestuia în 2014, revendicând victorii chiar cu 3 piloți diferiți (Rosberg – 2014, 2015, Hamilton – 2016, Bottas – 2017). Cu toate acestea, seria lor de succese a fost întreruptă anul trecut când Max Verstappen a trecut primul linia de sosire, marcând prima victorie pentru Red Bull pe circuitul de casă. Sezonul 2018 a fost însă diferit pentru Red Bull, având un monopost mult mai performant pe circuitele care pun accentul pe apăsarea aerodinamică precum Monaco sau Austria. Marele Premiu din Monaco de anul acesta a fost dominat de Mercedes care pare să aibă totuși un mic avantaj față de echipa lui Dietrich Mateschitz venind în Austria.

    Ferrari s-a confruntat cu multe probleme în weekendul precedent din Franța după ce upgrade-urile aduse nu s-au dovedit a funcționa cum trebuie. O eroare în numerele folosite pentru a simula pachetul aerodinamic a compromis echipa italiană care nu are prea mult timp la dispoziție pentru a veni cu o soluție având în vedere că Marele Premiu al Franței a avut loc acum 4 zile.

    O diferență foarte mare de care echipele vor trebui să țină cont este altitudinea circuitului (660 m față de nivelul mării) care va avea un efect considerabil asupra densității aerului. Practic, asta va însemna că același pachet aerodinamic folosit în Monaco va produce mai puțină apăsare deoarece va fi mai puțin aer. Acest lucru va afecta și motoarele care vor necesita ajustări pentru o răcire corespunzătoare.

    Post image

    În ceea ce privește pneurile, primele echipe sunt așteptate să meargă pe aceeași strategie ca și în Franța. Asta înseamnă o calificare din Q2 în Q3 pe pneuri Medii pentru un start pe pneuri Medii care să fie înlocuite cu un set nou de pneuri Hard în jurul turului 25-30 pentru stintul final. Totuși, apariția unui Safety Car poate da peste cap această strategie.

    Programul acestui weekend (Ora României):

    VINERI (28.06.2019)

    • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
    • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

    SÂMBĂTĂ (29.06.2019)

    • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
    • Calificările – 16:00

    DUMINICĂ (30.06.2019)

    • Marele Premiu al Austriei – 16:10

    Imagini pentru austrian gp

     

    Photos Source: Il Blog del Ring, Reddit

     



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss