More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Australiei: Leclerc obține un nou Pole pentru Ferrari.

    Charles Leclerc, pilotul Ferrari l-a devansat pe Max Verstappen și a obținut pole position-ul în calificările pentru Marele Premiu al Australiei din 2022 al Formulei 1.

    Leclerc, Ferrari

    Încă un rezultat splendid pentru pilotul monegasc Charles Leclerc, obținut într-o sesiune de calificări care a fost puternic perturbată de steagurile roșii rezultate în urma a două accidente majore. Charles Leclerc a condus după primele curse din Q3, înregistrând un timp de 1m18,239s înainte ca Fernando Alonso să se prăbușească în virajul 11 – virajul la dreapta de la capătul liniei din spate și a doua zonă DRS.

    Fernando Alonso tocmai stabilise cel mai bun timp din acel moment în sectorul de mijloc când a pierdut partea din spate a mașinii sale Alpine F1 la intrarea în virajul 11. Spaniolul a declarat după ce s-a prăbușit, după ce a fost trimis în pietriș și apoi în zidul de la exterior, că „a pierdut sistemul hidraulic” și „nu a putut schimba viteza”. Când sesiunea s-a reluat pentru ultimele curse din Q3 – toate calificările având loc cu pneuri soft – Sergio Perez a condus plutonul, alegând să plece mai devreme pentru a face două tururi de pistă, în timp ce restul au construit un singur efort final cu două tururi de încălzire.

    Cea de-a doua încercare din Q3 a lui Sergio Perez s-a încheiat la doar 0,001s de efortul anterior al lui Charles Leclerc, înainte ca Max Verstappen să le devanseze pe amândouă cu un timp de 1m18,154s. Dar Charles Leclerc a răspuns cu sectoare mov în prima și ultima treime – Fernando Alonso păstrând cel mai bun timp în sectorul de mijloc – pentru a înregistra un 1m17,868s și a-și asigura al doilea pole din 2022 cu 0,286s.

    Leclerc, Ferrari

    Al treilea tur din Q3 al lui Sergio Perez nu a fost în cele din urmă mai bun decât al doilea și a terminat pe locul trei, în fața lui Lando Norris, Lewis Hamilton și George Russell, într-o serie de trei piloți britanici. Lewis Hamilton fusese în urma lui George Russell doar cu ultimele tururi din Q3 – mașinile Mercedes AMG F1 au folosit tactici de lungime a cursei similare cu cele ale lui Sergio Perez după steagul roșu provocat de Fernando Alonso, care a durat aproape 15 minute.

    Eroul de acasă, Daniel Ricciardo, a terminat pe locul șapte, în fața lui Esteban Ocon și Carlos Sainz Jr. în a doua mașină al echipei Scuderia Ferrari. Carlos Sainz a avut ghinionul de a nu finaliza primul său tur de circuit în Q3 chiar în momentul în care steagurile roșii au fost scoase pentru accidentul lui Fernando Alonso și nu a putut egala ritmul coechipierului său în ultimele minute. Fernando Alonso a ocupat locul 10, deoarece nu a stabilit un timp în Q3 ca urmare a accidentului său.

    n Q2, pe care Perez a condus-o, Pierre Gasly și Valtteri Bottas au fost „pedepsiți” pentru că nu și-au îmbunătățit recordurile personale în ultimele tururi, ieșind pe locurile 11 și 12 – cel din urmă pierzându-și astfel lunga serie de apariții în Q3. Yuki Tsunoda și Zhou Guanyu au realizat cele mai bune tururi în ultimele lor zboruri, care au dus la locul 13, respectiv 14 pentru piloții AlphaTauri și Alfa Romeo F1.

    Leclerc, Ferrari

    Mick Schumacher, care a efectuat ultimul tur din Q2, un record personal, înaintea majorității celorlalți, a ocupat locul 15. După încheierea segmentului de mijloc, mai mulți participanți la Q3 – printre care Charles Leclerc, Lewis Hamilton și Max Verstappen – s-au plâns de faptul că soarele care apunea le compromiteau vederea în timp ce parcurgeau circuitul Albert Park.

    Problema de vizibilitate, care i-a determinat pe Charles Leclerc și Lewis Hamilton să ceară viziere mai întunecate pentru Q3, s-a datorat faptului că sesiunea s-a prelungit din cauza întârzierii după accidentul lui Fernando Alonso și a suspendării Q1 cu două minute înainte de final, în urma unui accident masiv între canadienii Nicholas Latifi și Lance Stroll.

    Lance Stroll abia intrase în luptă după ce Aston Martin F1 a reparat mașina sa după accidentul de la finalul FP3, când cei doi s-au întâlnit într-o aparentă neînțelegere cu privire la lăsarea mașinilor să treacă atunci când se aflau într-un tur lent la ieșirea din virajul 5. Nicholas Latifi tocmai îl lăsase să treacă pe Lance Stroll în timp ce se îndreptau cu viteză redusă spre virajul 5 – virajul strâns și rapid la dreapta care încheie primul sector al circuitului – când pilotul Williams Racing a accelerat și l-a depășit pe pilotul Aston Martin F1 pe partea dreaptă, Zhou Guanyu apropiindu-se de amândoi din spate cu viteză mai mare.

    Leclerc, Ferrari

    În timp ce Nicholas Latifi trecea pe lângă el, Lance Stroll a virat la dreapta – probabil pentru a se da la o parte din calea lui Zhou Guanyu, așa cum este obligatoriu pentru piloții care nu se află într-un tur de pistă – și cei doi au intrat în contact, rupând suspensia din dreapta față a Aston Martin F1 și trimițându-l pe Nicholas Latifi să se izbească de zid și să spargă toate colțurile mașinii sale Williams Racing.

    Când sesiunea a fost reluată după o întârziere de 15 minute, pe care Aston Martin F1 a folosit-o pentru a termina reparațiile pe care le efectuase și la mașina lui Sebastian Vettel și care păreau să fie incomplete înainte de steagul roșu, o gașcă de piloți a făcut coadă la capătul pitlanei și apoi a alergat pentru a obține un avantaj de poziție pe pistă și pentru a găsi temperatura necesară a pneurilor pentru un ultim tur rapid.

    În acest sens, doar Pierre Gasly și Sebastian Vettel au reușit să stabilească recorduri personale, ceea ce a însemnat că Alex Albon și Kevin Magnussen – unul dintre cei mai activi în ultimul tur de încălzire, când a depășit mașina Williams Racing și pe Daniel Ricciardo pentru a conduce plutonul – au ratat intrarea în Q2 pe locurile 16 și 17, în spatele lui Mick Schumacher, care l-a depășit pe Kevin Magnussen pentru prima dată în perioada în care au fost coechipieri la Haas F1.

    Leclerc, Ferrari

    Efortul lui Sebastian Vettel a fost suficient pentru a-l devansa pe Nicholas Latifi, care a depășit timpul de dinaintea accidentului cu Lance Stroll, care a adus în coada plutonului fără timp stabilit. În timp ce se întorcea la boxe la finalul Q1, Alex Albon, care va coborî trei locuri pe grila de start de la Melbourne în urma accidentului cu Lance Stroll din cursa de la Jeddah, a primit ordin să tragă pe dreapta și să oprească mașina înaintea penultimului viraj, când inginerii Williams Racing de la boxe au detectat o problemă.

    Accidentul dintre Nicholas Latifi și Lance Stroll va fi investigat acum, după ce calificările s-au încheiat, în timp ce Sebastian Vettel a fost amendat cu 600 de euro pentru depășirea vitezei în pitlane în timpul scurtei sale apariții în Q1.

    Rezultatele Sesiunea de Calificări din Marele Premiu al Australiei:

    Leclerc, Ferrari

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss