More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Australiei – Avancronica – Pirelli Report. (+Program TV)

    Marele Premiu al Australiei: Circuitul Albert Park a suferit o serie de modificări de când F1 a organizat ultima dată un mare premiu la Melbourne în 2019, toate acestea având ca scop îmbunătățirea oportunităților de depășire.

    În principal, șicana de la virajul 9/10 a fost eliminată pentru a face loc unei secțiuni rapide și plate, în timp ce mai multe viraje au fost lărgite pentru a permite mai multor mașini să ruleze una lângă cealaltă. În plus, întregul traseu a fost reprofilat înainte de cursa din acest an. Se speră că modificările făcute de Australian Grand Prix Corporation vor aborda unele dintre criticile primite de circuit de-a lungul anilor, în special în urma faptului că mașinile de Formula 1 au devenit mai lungi și mai grele (și, prin urmare, mai puțin agile) pentru circuitele stradale.

    Australiei

    Pneurile și Pista:

    • Anul acesta a apărut o nominalizare neobișnuită în gama de pneuri pentru faimosul circuit stradal din Melbourne, cu o diferență mai mare decât normală între compozițiile MEDIUM și SOFT. Compoziția P Zero Alb HARD este C2, iar P Zero Galben MEDIUM este C3, dar în locul lui C4, cea mai SOFT compoziție nominalizată este C5 identificat drept P Zero Roșu SOFT.
    • Aceasta va fi cursa de debut pentru cea mai moale compoziție din gama Pirelli 2022 ceea ce reprezintă o schimbare față de cursa abandonată din 2020 și Marele Premiu al Australiei din 2022, când au fost selectate compozițiile C2, C3 și C4.
    • Pista a trecut prin modificări semnificative pentru prima dată din 1996, când a debutat această cursă în campionat, având acum un nou desen și un nou asfalt. Șapte viraje au fost modificate, iar două au fost complet eliminate, numărul total coborând la 14 și scurtându-se lungimea pistei cu 28 de metri.
    • Modificarea cea mai importantă este eliminarea șicanei formată de virajele 9-10, care a fost înlocuită cu o succesiune cursivă de viraje. Virajele 1 și 3 au fost lărgite spre interior, la fel ca și virajul 6, care este acum semnificativ mai rapid. Ceea ce era înainte virajul 13 (acum virajul 11) a fost realiniat într-un unghi mai strâns. Ultimul viraj (acum 13) a fost de asemenea lărgit, și a cărui înclinare a fost modificată pentru mai multe trasee ce pot fi urmate.

    Australiei

    Ca facilitate temporară, Albert Park era destul de denivelat, dar noul asfalt a redus mult aceste deficiențe. Această nouă suprafață ar trebui să ofere o aderență scăzută (obținând un scor de doi din cinci) și cu un nivel rezonabil de abrazivitate, ceea ce ar trebui să conducă la o uzură moderată a pneurilor. Întreaga pistă va fi cel mai probabil „verde” și alunecoasă la startul weekendului, cu un grad înalt de evoluție așteptat (marcând patru din cinci în clasificarea Pirelli).

    Tracțiunea este important să ofere un pilotaj sigur în diverse viraje și linii drepte scurte, în timp ce nivelul forțelor laterale și de frânare rămâne mediu. Severitatea încărcării aerodinamice este de asemenea medie, stresul general al anvelopelor fiind la nivelul trei din cinci.

    Australiei

    Australiei

    Când și unde să urmărești Marele Premiu al Australiei în acest weekend:

    • Vineri 08.04.2022, 06:00 – 07:00, Antrenamente Libere I
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Looksport+ (HD)
    • Vineri 08.04.2022, 09:00 – 10:00, Antrenamente Libere II
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Looksport+ (HD)
    • Sambata 09.04.2022, 06:00 – 07:00, Antrenamente Libere III
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Looksport + (HD)
    • Sambata 09.04.2022, 09:00 – 10:00, Calificări
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
    • Duminica 10.04.2022, 08:00 – 10:00, Cursa
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 1 (+HD), Looksport + (HD)

    Australiei

    Mario Isola, Director Pirelli Motorsport:
    Prin comparație cu precedentele ocazii și cu piloți care nu au mai alergat pe această pistă de acum două sezoane, anul acesta sunt multe necunoscute pentru Marele Premiu al Australiei: pe primul plan este layout-ul pistei care a fost mult modificat pentru creșterea posibilităților de depășire, și drept rezultat este și un asfalt nou care ar trebui să fie mai neted.

    Aceasta înseamnă că pista ar putea oferi un nivel destul de redus de aderență la început, cu un grad înalt de evoluție așteptat de-a lungul weekendului și o suprafață extrem de alunecoasă dacă plouă.

    De asemenea, anul acesta GP Australia se desfășoară cu câteva săptămâni mai târziu decât înainte, când toamna debutează în emisfera sudică, astfel condițiile pot fi mult mai variate. În cele din urmă, avem și o nouă generație de mașini și pneuri cu care încă piloții sunt în proces de adaptare.

    Toți acești factori înseamnă că va fi mult de lucru pentru echipe și piloți în sesiunile de antrenamente. Am decis să mergem cu un pas mai soft în alegerea compozițiilor deoarece am observat că există o diferență destul de mică între compozițiile C3 și C4, și credem că Albert Park – cu noul său asfalt și layout – este ideal pentru a testa această opțiune.”

    Australiei

    Australiei
    Alte Știri din Motorsport
    • GT
      Ediția 2022 a GT World Challenge Europe, o serie unde Pirelli este furnizor unic de pneuri cu modelul P Zero DHF – potrivit atât pentru categoria GT3 cât și GT4 – a fost folosit weekendul trecut la Imola în Italia, cu nouă constructori prezenți pe grilă. Echipajul Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde și Charles Weerts (Audi R8) a câștigat cursa de trei ore după ce a pornit din pole.
    • Ferrari Challenge Europe
      Al 30-lea sezon Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli a debutat weekendul trecut la Portimao în Portugalia, cu 46 de mașini, model 488 Challenge Evo, toate echipate cu pneuri Pirelli. Sunt patru categorii în funcție de experiența pilotului: Trofeo Pirelli și Trofeo Pirelli Am și Coppa Shell împreună cu Coppa Shell Am. Câștigători au fost Doriane Pin, Axel Sartingen, Ange Barde și Alexander Nussbaumer. Weekendul acesta American Ferrari Challenge se reia în Daytrona.
    • WRC
      Pirelli va relua testele de dezvoltare pentru cea mai nouă compoziție hard a pneurilor P Zero de asfalt pentru clasa WRC1 din Croația (care ava avea loc în același weekend cu Grand Prix Emilia Romagna). Pilotul Kalle Rovanpera va pilota un Yaris WRC.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport

    Photocredit: Pirelli Motorsport / Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli Motorsport


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss