Latest Posts

Manthey-Porsche este campion mondial WEC 2024: De la început la titlul mondial

Vizualizări: 1286

Triumf în clasamentul piloților și al echipelor: echipa client Porsche Manthey câștigă titlul mai devreme în noua clasă LMGT3 din WEC. Lovitură de stat în Fuji.

În timp ce echipa de uzină Porsche formată din Andre Lotterer, Kevin Estre și Laurens Vanthoor este pe punctul de a câștiga Campionatul Mondial Hypercar după victoria sa generală în WEC la Fuji, echipa de clienți Manthey a reușit deja această performanță. La penultima cursă a sezonului din Japonia, locul doi în clasa LMGT3 a fost suficient pentru ca trio-ul #92 format din Klaus Bachler/Joel Sturm/Alex Malykhin să câștige devreme campionatul piloților.

Manthey-Porsche este, de asemenea, matematic de neatins în clasamentul echipelor înainte de finalul sezonului din Bahrain. Aceasta înseamnă că două titluri de campion mondial vor reveni echipei de curse din Meuspath la Nürburgring, care a câștigat deja campionatul piloților și al echipelor în DTM cu Thomas Preining în 2023.

porsche

Dominația Manthey în WEC: patru victorii în șapte curse

Manthey poate privi în urmă la un sezon aproape perfect în Campionatul Mondial de Anduranță și a fost capabil să construiască aproape fără întrerupere pe succesele sale anterioare în clasa predecesoare GTE în categoria nou introdusă GT3. Bachler, Sturm și Malykhin, proaspăt încoronați campioni mondiali, au câștigat deschiderea sezonului în Qatar și cursa din Sao Paulo și au terminat pe podium în șase din cele șapte curse.

Privind retrospectiv, victoria Porsche 911 GT3 R #92 în Brazilia a fost deosebit de importantă după ce mașina soră #91 (Yasser Shahin/Morris Schuring/Richard Lietz) câștigase cu puțin timp înainte cele 24 de ore de la Le Mans și ajunsese la egalitate cu #92 în clasament. Shahin, Shuring și Lietz au triumfat nu numai în cursa clasică de la Le Mans, ci și în cursa anterioară de 6 ore de la Spa, ceea ce înseamnă că Manthey-Porsche a câștigat patru din cele șapte curse de până acum din acest sezon.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Acum, la Fuji, decizia preliminară a fost luată și pentru că modelul #91 nine-eleven a trebuit să facă o oprire neprogramată la boxe după o coliziune cu o mașină LMDh din cauza unei pene și a terminat doar pe locul 14. În clasamentul campionatului, Shahin/Shuring/Lietz ocupă locul al doilea cu 90 de puncte în spatele coechipierilor lor campioni mondiali (136 de puncte). Pentru Manthey, obiectivul în viitoarea cursă de 8 ore din Bahrain este să mențină avantajul de un-doi față de al treilea clasat, BMW M4 GT3 #31 al WRT (Leung/Gelael/Farfus).

porsche

Directorul general al Manthey, Raeder: „Nu am fost cei mai rapizi pe pistă”

„Sunt foarte mândru de întreaga noastră echipă”, a declarat Nicky Raeder, CEO-ul Manthey, care a fost încântat să adauge alte derivate la colecția deja somptuoasă de trofee. „Încă o dată, am reușit să decidem o cursă în favoarea noastră cu o strategie extrem de bună și o execuție impecabilă, pentru că nu am fost cei mai rapizi pe pistă. Iar cei trei piloți din mașina cu numărul 92 au făcut, de asemenea, totul bine.”

De fapt, a fost nevoie de o lovitură de maestru strategică pentru a câștiga campionatul mondial: Porsche-ul cu numărul 92 a început cursa doar de pe locul 14 în plutonul de 18 mașini GT3, după o sesiune de calificări dificilă. Nici balastul de succes de un imens 40 de kilograme nu a ajutat. Dar datorită unei tactici adaptate, echipa Manthey a reușit să treacă cu doar șase opriri la boxe, în timp ce majoritatea concurenților – inclusiv victoriosul Ferrari 296 GT3 #54 de la AF Corse (Flohr, Castellacci, Rigon) – au avut nevoie de șapte opriri. Astfel, Porsche a câștigat aproximativ un minut.

porsche

Valoarea rarității: Pilotul de bronz primește cel mai mult timp de pilotare

Pilotul de start Malykhin a pus bazele pentru eventuala clasare pe podium după o adevărată cursă de husar. Nu numai că bielorusul în vârstă de 37 de ani a recuperat două poziții, dar a petrecut și 2:22 ore întregi în mașină. În mod normal, piloții de bronz – în cazul lui Manthey, Malykhin – ai unei echipe GT3 completează doar timpul minim de conducere de 1:45 ore înainte ca piloții mai rapizi din categoriile FIA Silver și Platinum să preia conducerea. În cele din urmă, pilotul de uzină Porsche Bachler (Platinum) a înregistrat chiar cel mai mic timp, de 1:41 ore, în modelul 911 #92.

Malykhin a primit un set nou de pneuri Goodyear pentru a doua parte a triplului său stint, în loc să conducă până la capăt, pentru a putea ataca mai bine. Norocul a jucat, de asemenea, un rol atunci când Manthey a folosit o mașină de siguranță virtuală cu o fază ulterioară de mașină de siguranță din turul 50 pentru a apela la ambele mașini, cu Porsche-ul #91 al lui Shahin doar realimentând, spre deosebire de mașina sa soră.

Această strategie și opririle la boxe ale altor mașini l-au adus între timp pe Malykhin pe poziția a patra. „Alex a luat un start bun și avea totul sub control. Dar a fost dificil să avanseze mai mult”, a explicat austriacul Bachler. „De aceea, echipa a optat pentru o strategie diferită. A fost riscant și am crezut la început că nu va funcționa. Zece minute mai târziu, m-am gândit: „Bine, acum nu mai suntem pe locul al doisprezecelea, ci practic în primii cinci”.”

Când pilotul Silver Sturm a preluat mașina în turul 77, a trebuit să termine primul său stint cu pneurile vechi ale lui Malykhin înainte ca Manthey să monteze pneurile folosite în calificări la următoarea oprire la boxe. Bachler: „Joel a trebuit să folosească pneurile vechi ale lui Alex pentru că am vrut să rămânem în fața celorlalte mașini. De aceea a suferit mult în primul său stint, dar s-a descurcat foarte bine. După aceea, am fost chiar primii până când o mașină de siguranță a adus toate mașinile înapoi împreună. Din cauza balastului suplimentar din mașină, am știut că ultimele două stinturi vor fi dificile”.

porsche

Campionul mondial Klaus Bachler: „Un vis a devenit realitate”

Bachler a urcat în Porsche în turul 138 și a efectuat un dublu stint până la final, în turul 194. Între timp, a fost depășit de un McLaren United Autosports, care nu i-a putut egala ritmul. Doar Ferrari-ul AF Corse #54 cu pilotul de uzină Davide Rigon nu a putut fi egalat în cele din urmă. Cu ochii pe campionatul mondial – și cele 40 de kilograme de balast de succes care nu trebuie uitate – este puțin probabil ca Bachler să-și fi asumat toate riscurile pentru a-și asigura victoria la titlu.

„A fost un vis devenit realitate”, a spus el mai târziu. „Am avut obiectivul de a câștiga titlul cu coechipierii mei. Faptul că am reușit să o facem devreme se simte și mai bine. Înseamnă că avem mai puțină presiune în ultima cursă. Câțiva băieți au condus destul de greu, ceea ce este clar pentru că am avut mai mult de pierdut. Lucrurile vor sta diferit în Bahrain, iar atunci ne vom putea lupta și cu ceilalți.”

porsche

Manthey-Porsche: Proiectul câștigării titlului a fost planificat cu mult timp înainte

În cele din urmă, campionatul mondial a fost recompensa binemeritată pentru un proiect planificat meticulos. Bachler, Sturm și Malykhin concuraseră deja împreună în GT World Challenge și în Asian Le Mans Series în timpul iernii, înainte de începerea sezonului WEC, pentru a se familiariza unul cu celălalt. Porsche-ul Manthey înregistrat ca „Pure Rxcing” s-a impus, de asemenea, în această clasă în Asia.

Malykhin: „Am alcătuit linia noastră de piloți mult mai devreme decât celelalte echipe. Obiectivul clar a fost să câștigăm titlul WEC. Am concurat împreună în prealabil pentru a stabili o bună comunicare. Sezonul a început foarte bine, dar am avut și ghinion, ca la Le Mans cu cutia de viteze. Acela a fost un test important pentru atitudinea noastră. Am discutat după aceea dacă eram pregătiți pentru titlul mondial sau nu. Apoi norocul a revenit, ca aici cu mașina de siguranță. L-am meritat cu prisosință”.

porsche

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss