Latest Posts

Mani Gyenes continuă Dakarul în pofida timpului pierdut pe prima probă.

Vizualizări: 12390

Prima probă specială din ediția 2022 a Raliului Dakar l-a pus la grea încercare pe riderul sătmărean.

La kilometrul 120 a cedat axul care ține motorul și bascula, iar Mani fost pe punctul de a abandona. A reușit să ajungă în bivuac, să repare motocicleta, urmând ca pe 3 ianuarie să ia startul în etapa a doua Ha’il-Al Quisumah.

Cea de-a 44-a ediție a Raliului Dakar a debutat pe 1 ianuarie cu un prolog de 19 kilometri, care a avut rolul de a stabili ordinea de start pentru prima probă specială, și cu podiumul de start găzduit de orașul Ha’il.

Cum Mani Gyenes nu a mai rulat în nisip din ianuarie 2021, de la precedentul Dakar, a profitat de acest prolog pentru a se reacomoda cu motocicleta și terenul din Arabia Saudită și a pornit de pe locul 55 în proba specială de pe 2 ianuarie. La punctul de control orar de la kilometrul 79 avea deja al 28-lea timp, dar la kilometrul 120 a cedat un ax și totul a devenit un efort de a termina cei 213 kilometri rămași până la încheierea probei.

Dakar

Emanuel Gyenes #37, Autonet Motorcycle Team: „Până la kilometrul 120 am avut un ritm bun, am recuperat multe poziții. Acolo am observat că s-a rupt axul care ține bascula și blocul motor. M-am oprit să încerc să îl împing înapoi. Am reușit, dar după 5 kilometri a ieșit iar și am fost pe punctul de a abandona”.

„Am avut mare noroc că am reușit să merg 200 de kilometri cu acel ax rupt și a fost bine că nu a cedat de tot, să îmi cadă bascula și motorul. Mă bucur că am terminat, însă sunt supărat pentru că am pierdut foarte mult timp din cauza acestei defecțiuni tehnice”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pe lângă timpul pierdut pentru că a mers foarte încet din cauza ruperii axului, Mani a fost nevoit să accepte și penalizarea de 15 minute venită în urma ratării unui waypoint (punct GPS care se activează când pilotul ajunge la o anumită distanță de el, marcându-se astfel că a urmat traseul).

Navigația din această primă probă specială a fost foarte dificilă și acest waypoint a fost greu de identificat, iar Mani nu și-a permis, din cauza problemelor tehnice, să se întoarcă să-l caute. Este primul waypoint pe care îl ratează în cele 12 ediții ale Raliului Dakar.

După terminarea probei, au urmat 121,30 de kilometri de legătură până la revenirea în bivuacul din Ha’il, unde Mani a ajuns cu bine. A reușit să schimbe axul și să încheie pregătirea motocicletei pentru etapa a 2-a (la clasa Original/Malle Moto concurenții nu au asistență tehnică și trebuie să-și repare singuri motocicleta, singurul ajutor permis fiind cel acordat de un alt concurent înscris la aceeași clasă).

Dakar

 Ce urmează pe 3 ianuarie:

Inițial era programată o etapă maraton și concurenții trebuiau să doarmă într-un alt bivuac, fără acces la piese de schimb și pneuri. Însă ploile din ultimele zile au inundat bivuacul din Al Artawiyah, prin urmare, în etapa a doua se va ajunge în Al Qaisumah, bivuacul programat inițial pentru 4 ianuarie – aici vor avea tot echipamentul necesar și cei care au echipe de asistență vor putea beneficia de ajutorul acestora.

Etapa 2-a, Ha’il-Al Qaisumah, debutează cu o etapă de legătură de 183,20 kilometri, Mani urmând să plece din bivuac la ora locală 5:50 a.m. (6:50 a.m. ora României), continuă cu o probă specială de 338,43 kilometri și se va încheia cu o etapă de legătură de 270 de kilometri.

Proba specială începe cu trasee rapide pe un platou de nisip, unde va fi foarte important să se meargă după cap compas, continuă cu un traseu sinuos printre dune mici, apoi cu o alternare de mers pe culmi de dune și zone rapide, după care urmează o secvență de dune înalte. Deși nu multe, vor exista și dune sparte și zone cu piatră. În ansamblu, o probă care pare să nu ridice atât de multe dificultăți în ceea ce privește navigația, comparativ cu proba din 2 ianuarie.

Gyenes

Clasament general Moto: (etapa 1B)

    1. Daniel Sanders (AUS) – 4h38min40sec
    2. Pablo Quintanilla (CHL) – 4h41min47sec
    3. Matthias Walkner (AUT) – 4h49min46sec
  1. 83. Emanuel Gyenes (ROU) – 7h29min15sec

Clasament general Original/Malle Moto: (etapa 1B)

    1. Arunas Gelazninkas (LTU) – 5h25min33sec
    2. Milan Engel (CZE) – 5h26min36sec
    3. Charan Moore (ZAF) – 5h37min10sec
  1. 17. Emanuel Gyenes (ROU) – 7h29min15sec
Sursa: Renatta Stepanov, Oficiu de Presa – Mani Gyenes
Photocredit: Oficiu de Presa – Mani Gyenes
Sponsor: Autonet

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Renatta Stepanov, Oficiu de Presa – Mani Gyenes

Latest Posts

Don't Miss