Latest Posts

Mai multe echipe din F1 riscă să rateze ultimele curse.

Vizualizări: 14296

Directorul echipei de Formula 1 Red Bull Racing, Christian Horner, a avertizat că mai multe echipe riscă să rateze ultimele câteva curse din sezonul 2022 al Formulei 1 din cauza plafonului bugetar.

FIA a impus anul trecut un plafon bugetar de 145 de milioane de dolari (135,3 milioane de euro), care a fost redus la 140 de milioane de dolari (130,6 milioane de euro) în acest sezon și care va fi redus și mai mult anul viitor – deși se va ține cont de inflație – în timp ce sportul încearcă să echilibreze condițiile de concurență între echipele mai mici și cele din față, care au bugete duble sau chiar triple.

Cu toate acestea, plafonul a fost stabilit înainte de pandemia Covid-19, iar echipele își vor fi alcătuit bugetele cu mult timp înainte de sezonul actual. Acest lucru s-a dovedit a fi problematic, deoarece rata inflației a sărit la aproape 10 % în acest an, ceea ce înseamnă că costurile au crescut mult mai repede decât se așteptau. Între timp, costurile cu energia s-au dublat, în timp ce costurile de transport au atins un nivel record, tarifele fiind de patru ori mai mari decât cele de dinainte de pandemie.

Echipe

Christian Horner crede că acest lucru va face ca unele, dacă nu toate echipele, să rămână fără buget înainte de finalul sezonului, ceea ce le-ar putea forța să rateze curse. „Șapte dintre echipe ar trebui probabil să rateze ultimele patru curse pentru a se încadra în plafonul din acest an”, a declarat Horner, citat de BBC. „Nu este vorba doar de echipele mari. Este vorba de echipele din mijlocul plutonului care se luptă cu adevărat cu problemele legate de inflație”. Horner spune că FIA trebuie să abordeze problema prin creșterea plafonului bugetar în lumina creșterii costurilor sau prin oferirea de sprijin suplimentar.

FIA are o datorie de diligență”, a adăugat Horner. „Știu că o iau în serios. Facturile la energie, costurile de trai, costurile cresc exponențial, iar F1 nu este scutită. Transportul de mărfuri s-a cvadruplat și asta nu este ceva ce putem controla”. Cu toate acestea, nu toate echipele susțin punctul de vedere al lui Christian Horner, echipele mai mici – dintre care unele rulează deja sub plafonul bugetar – susținând că cele aflate în pericol ar trebui să își reducă bugetele de dezvoltare pentru a compensa.

Directorul echipei Alpine F1, Otmar Szafnauer, a adăugat: „Când costurile de transport cresc cu 2,5 sau 3,5 milioane de euro, dar bugetul de dezvoltare este de 20 de milioane de euro, nu se poate ca bugetul de dezvoltare să fie de 17 milioane de euro și să nu depășească plafonul? Ba da”. Evident, ultima afirmație nu se aplică la echipele mai mari, care au făcut reduceri uriașe pentru a respecta plafoanele bugetare, deoarece anterior funcționau cu un buget de pana la 3 ori mai mare decât cel actual.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Echipe

Așadar, pentru unele dintre echipe nu există nicio schimbare în modul în care funcționează, deoarece au funcționat întotdeauna sub limitele plafonului bugetar. Costurile de transport sunt aproximativ aceleași pentru toate echipele, la fel ca și costurile generale, cum ar fi proprietățile, chiriile etc. Personalul este acoperit doar parțial de plafonul bugetar, ceea ce face ca dezvoltarea să fie cel mai grav afectată de plafonul bugetar, ceea ce a fost exact ceea ce a dorit FIA.

Situația actuală la nivel mondial de creștere a costurilor și a inflației pentru unele echipe nu are nicio influență reală în ceea ce privește plafonul bugetar, motiv pentru care aceștia ar susține în continuare ca plafonul bugetar să rămână rigid și să nu prevadă nicio modificare în ceea ce privește inflația și creșterea costurilor. Pentru alte echipe, cum ar fi Scuderia Ferrari, Red Bull Racing, Mercedes AMG F1 și McLaren F1, diferența poate însemna reduceri uriașe ale bugetului pentru dezvoltare. După cum spune Christian Horner, acest lucru ar putea influența în mod serios capacitatea echipelor de top de a se prezenta la ultimele curse.

Acest lucru ar putea însemna de fapt că, dacă aceste echipe sunt de acord, ar putea sări peste ultimele, să zicem 3 curse, ceea ce, în acel moment, probabil că nu ar schimba nimic în clasament, deoarece ar fi atât de departe în față încât nu ar mai putea fi depășite, ceea ce ar însemna că ar fi un alt spectacol negativ pentru fanii mondiali ai F1.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss