Latest Posts

Luptătorul Neuville îl întrece pe Ogier vineri în Grecia

Vizualizări: 19990

Thierry Neuville, pilotul belgian, a trecut peste o sperietură de ultimă oră pentru a conduce peste noapte legendarul Raliu Acropolis.

Thierry Neuville l-a ținut la distanță pe un Sébastien Ogier în plină ofensivă pentru a conduce vineri seară Raliul EKO Acropolis din Grecia – depășind o dramă tehnică de ultimă oră în acest proces. Doar 2,8 secunde i-au acoperit pe cei doi dueliști după prima zi completă de competiție la cea de-a 70-a ediție a legendarului Acropolis. În ciuda faptului că a câștigat doar una dintre cele cinci probe epuizante pe șosea cu macadam, Thierry Neuville a condus de la început până la sfârșit.

Neuville
Photocredit: Janus Ree – Red Bull Content Pool

Pilotul echipei Hyundai Motorsport l-a depășit pe Kalle Rovanperä, cel mai rapid în prima etapă de la Loutraki, și a obținut un avans de 7,4 secunde față de rivalul de la Toyota Gazoo Racing, Sebastien Ogier, în etapa finală de la Elatia. Dar munca sa grea a fost aproape în zadar, deoarece o problemă mecanică, suspectată a fi legată de transmisie, l-a împiedicat pe tot parcursul celor 28,32 km de probă.

„Diferentialul spate aluneca tot timpul și nu puteam să merg la maxim pentru prima, a doua și a treia treaptă de viteză”, a explicat Thierry Neuville. „Pierdeam constant timp și nu puteam roti mașina pe accelerație, așa că mă chinuiam mult. A fost stresant, de asemenea, pentru că a fost o etapă dificilă. Încă de la primul kilometru am putut auzi zgomotul de la diferențialul spate și eram îngrijorat că nu voi putea merge până la final, dar am reușit”.

Sebastien Ogier, care a revenit în acțiune pentru prima dată din iunie, a fost gata să fure conducerea la finalul cursei, dar nu a putut recupera decât 5,0sec după ce ramurile de copac atârnate jos au retezat aripa spate a modelul GR Yaris. El crede că strategia pneurilor va fi esențială în etapa de sâmbătă, care are peste 140 km de concurs. „Am simțit că mi-a dispărut aripa spate, dar nu aveam nicio idee de ce”, a spus el. „Va fi un pic așa tot weekendul, care sunt diferențele de pneuri dintre noi, dar mâine este o zi importantă”.

Neuville
Photocredit: Janus Ree – Red Bull Content Pool

Kalle Rovanperä a obținut o victorie de etapă, în timp ce raliul s-a înșirat în susul țării, după startul spectaculos de joi de la Atena. Deschizând drumul, el a fost împiedicat de pietrele libere de pe suprafața care se usca și l-a urmat pe colegul Sebastien Ogier cu 25,5sec la închiderea jocului.

La doar 5,5sec în urma lui Elfyn Evans, care s-a luptat să aibă un impact în ciuda faptului că această etapă este crucială în încercarea sa de a-l vâna pe liderul campionatului, Rovanperä. O pană lentă în SS2 i-a provocat galezului o pierdere minoră de timp, iar mașina sa, ca și cea a coechipierului Ogier, și-a pierdut și aripa spate în final.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Elfyn Evans l-a devansat pe Esapekka Lappi în Elatia pentru a obține locul patru la general cu 1,1 secunde, acesta din urmă fiind nevoit să dea dovadă de prudență după ce a avut o scurgere de apă la Hyundai-ul său o bună parte din după-amiază. Un blocaj în ultima etapă l-a făcut pe Dani Sordo, omul echipei Hyundai Motorsport, să alunece de pe locul cinci pe șapte, dar frustrările spaniolului nu au fost nimic în comparație cu cele ale lui Ott Tänak, care a ocupat locul nouă în spatele lui Nikolay Gryazin pe un Ford Puma M-Sport.

Neuville
Photocredit: Janus Ree – Red Bull Content Pool

Ott Tänak a ieșit din zona de montare a pneurilor de la jumătatea cursei cu 22 de minute întârziere, după ce a reparat o defecțiune tehnică, fiind penalizat cu 3min40sec. El a raportat că problema este similară cu cea care l-a exclus pe colegul său Pierre-Louis Loubet, care s-a retras înainte de prima etapă a zilei, invocând „probleme de temperatură”. Totuși, estonianul a putut lua cel puțin câteva lucruri pozitive din această zi, deoarece a câștigat două probe speciale.

Yohan Rossel a fost în fruntea clasamentului WRC2 și a completat top 10 la bordul unui Citroën C3 Rally2. Francezul a moștenit această poziție la sfârșitul zilei, după ce Adrien Fourmaux, liderul precedent al categoriei, s-a oprit pentru a schimba o roată.

Neuville
Photocredit: Janus Ree – Red Bull Content Pool

Poziții fruntașe după ziua de vineri:
1. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N 55m 10.4s
2. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris +2.8s
3. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +25.5s
4. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +31.0s
5. E Lappi / J Ferm FIN Hyundai i20 N +32.1s
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +41.7s

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Neuville
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss