Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Loeb: Dakar ’21 este o „cursă a copiloțior”, din cauza provocărilor lansate de navigație

    Sebastien Loeb crede că provocările de navigație de care au avut parte echipajele în Raliul Dakar din 2021 au luat accentul de pe piloți și l-au transformat într-o „cursă a copiloților”.

    Săptămâna de deschidere a Dakar-ului din acest an s-a dovedit a fi o provocare din punct de vedere al navigației, chiar și unii dintre cei mai experimentați piloți din domeniu ratăcindu-se după ce și-au pierdut drumul în deșerturile Arabiei Saudite.

    Carlos Sainz, triplu campion și pilot de X-raid Mini, a fost deosebit de vocal după ultima sa dramă de navigație din etapa 5, spunând că evenimentul „se simte mai degrabă ca o gimcană decât un miting” și nu a văzut niciodată atât de mulți piloți pierzându-se în cadrul evenimentului înainte .

    Loeb, care este în dispută pentru onoruri de top după o săptămână plină de erori de navigație, pene și cu brațul de suspensie rupt, consideră că „nu poate face diferența” în Dakar în acest an, iar copiloții au un cuvânt mai mare de spus în determinarea rezultatului mitingului.

    „Trebuie să găsim direcția corectă”, a declarat pilotul Bahrain Raid Xtreme, care concurează din nou cu navigatorul de lungă durată, Daniel Elena. „Este destul de complicat, deoarece pistele nu sunt chiar vizibile. Urmăm pistele și ajungem în punctul în care pistele dispar și există o mulțime de linii care merg peste tot și nu știm ce să facem. Așadar, ne întoarcem din punct în punct în multe zone stâncoase și nu este deloc distractiv să conducem. De câte ori am fost pierduți am fost pe o pistă, așa că este destul de dificil să înțelegem ce să facem. Nu vreau să critic roadbook-ul. Aceasta este mai mult o întrebare pentru copilot, dar sincer, poate fi vorba de un teren diferit, dar comparativ cu cursa din America de Sud, navigația este mult mai agresivă anul acesta. Adevărul este că, în calitate de pilot, nu pot face diferența. Fac ceea ce mi se spune. Este cursa copiloților, nu cursa piloților”.

    În urma unui proces limitat în Dakar-ul inaugural din Arabia Saudită anul trecut, roadbook-urile sunt acum înmânate piloților cu doar 15 minute înainte de începerea fiecărei etape, spre deosebire de ziua precedentă.

    Acest lucru lasă echipajele fără timp să își adauge propriile notițe și informații suplimentare, dar organizatorul ASO a încercat să compenseze acest lucru, făcând roadbook-urile mai detaliate.

    Întrebat despre gândurile sale cu privire la noua filozofie a roadbook-ului introdus pentru 2021, copilotul lui Nasser Al-Attiyah, Mathieu Baumel, a spus: „Fiind un sistem nou, cei care se adaptează mai repede vor avea un avantaj. De fapt, sunt bine realizate, este mai mult o problemă de interpretare a notelor și transferarea acestora către pilot. În plus, trebuie să te familiarizezi cu noul mod de lucru cu iPad [care înlocuiește notele tradiționale pe hârtie] până când devine automat. Ce se schimbă în comparație cu anul trecut? Pe aceeași casetă poți avea două sau trei modificări ale CAP. Există o mulțime de informații în aceeași casetă, chiar foarte mici, și uneori nu este clar ce pistă trebuie să iei pentru a valida un traseu ascuns.”

    „Adevărul este că în această primă săptămână navigarea a fost foarte agresivă și o mică greșeală poate costa mult timp. Când notița nu este clară, trebuie să încetinim. În aceste cazuri, ridic mâna stângă. Când Nasser îmi vede mâna, încetinește și apoi îi dau semnul când poate împinge din nou. Cred că este mai bine să încetinim cinci secunde decât să ne pierdem.”

     

    Sursa: Dakar Rally

    Photocredit: Dakar Rally



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss