Liderul Raliului Dakar, Nasser Al-Attiyah, a fost lovit cu o amendă de 5.000 de euro și o descalificare suspendată pentru că nu a conectat data logger-ul la Toyota sa.
Penalizarea lui Al-Attiyah a fost anunțată marți la ora locală 9:15, chiar înainte de începerea etapei a treia lângă Al Qaisumah.
Potrivit unui comunicat oficial al comisarilor, pilotul din Qatar, Nasser Al-Attiyah a sosit luni la bivuac cu cutia neagră a FIA – care înregistrează toate datele de performanță ale fiecărei mașini și este furnizată de Magnetti Marelli – deconectată de mașina sa Toyota Hilux T1+.
Acest lucru încalcă regula 13.1.2 din Regulamentul sportiv FIA World Rally Raid, care prevede că acest sistem de colectare a datelor este obligatoriu pentru „toate vehiculele T1 cu motor turbo pe benzină (…) și pentru toate vehiculele T1 cu turbo motor diesel ai cărui piloţi sunt piloţii prioritari FIA”.
Toyota a fost cea care a alertat delegatul tehnic al FIA după ce și-a dat seama că respectiva cutie neagră nu era conectată la mașină.
Delegatul tehnic a transmis chestiunea comisarilor care, după ce l-au ascultat pe reprezentantul echipei Jean-Marc Fortin (Overdrive), au decis să impună o penalizare de 5.000 de euro care să fie plătită în 48 de ore. În plus, a decis, de asemenea, să impună o descalificare suspendată de la Raliul Dakar din 2022 în cazul repetarii unei infracțiuni similare în următoarele 10 zile.
În aceeași declarație, Fortin de la Toyota a explicat că este o eroare din partea echipei care a dus la amendă.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„A fost o simplă greșeală a mecanicilor noștri”, a spus el. “Pur și simplu au uitat să conecteze data logger-ul la baterie. Deconectăm data logger-ul în fiecare noapte de la baterie, din motive de siguranță. Voi verifica personal în zilele următoare dacă data logger-ul este conectat corect.”
Consecința acestei neglijenţe este că instrumentul nu a înregistrat nicio dată pe toată perioada etapei 2, așa că „nu există nicio modalitate de a verifica dacă presiunea Turbo Boost a depășit valorile definite în anexa VIII la Regulamentul Sportiv CCR 2022.”
Potrivit intendenților, acest tip de încălcare, chiar dacă nu a fost intenționată, presupune o descalificare „conform jurisprudenței din trecut”.
Totuși, ei consideră că „există circumstanțe excepționale în prezenta cauză, în măsura în care Raliul Dakar este alcătuit din 12 zile de competiție, iar încălcarea a fost descoperită în manșa a doua, iar mașina a fost conformă în prima manșă”.
„O descalificare din întreaga competiție nu pare să fie proporțională, mai ales că Al-Attiyah a confirmat că va remedia problema cu promptitudine, astfel încât mașina sa să respecte regulamentul în următoarele 10 zile de competiție”, se arată în comunicat.
Al-Attiyah deține un avans de nouă minute față de Sebastien Loeb de la Bahrain Raid Xtreme care intră în etapa a 3-a.
Mai multe ştiri despre Raliul Dakar găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.