More

    Latest Posts

    Liderul Dakar 2022, Al-Attiyah, amendat pentru încălcarea regulilor

    Liderul Raliului Dakar, Nasser Al-Attiyah, a fost lovit cu o amendă de 5.000 de euro și o descalificare suspendată pentru că nu a conectat data logger-ul la Toyota sa.

    Penalizarea lui Al-Attiyah a fost anunțată marți la ora locală 9:15, chiar înainte de începerea etapei a treia lângă Al Qaisumah.

    Potrivit unui comunicat oficial al comisarilor, pilotul din Qatar, Nasser Al-Attiyah a sosit luni la bivuac cu cutia neagră a FIA – care înregistrează toate datele de performanță ale fiecărei mașini și este furnizată de Magnetti Marelli – deconectată de mașina sa Toyota Hilux T1+.

    Acest lucru încalcă regula 13.1.2 din Regulamentul sportiv FIA World Rally Raid, care prevede că acest sistem de colectare a datelor este obligatoriu pentru „toate vehiculele T1 cu motor turbo pe benzină (…) și pentru toate vehiculele T1 cu turbo motor diesel ai cărui piloţi sunt piloţii prioritari FIA”.

    Toyota a fost cea care a alertat delegatul tehnic al FIA după ce și-a dat seama că respectiva cutie neagră nu era conectată la mașină.

    Delegatul tehnic a transmis chestiunea comisarilor care, după ce l-au ascultat pe reprezentantul echipei Jean-Marc Fortin (Overdrive), au decis să impună o penalizare de 5.000 de euro care să fie plătită în 48 de ore. În plus, a decis, de asemenea, să impună o descalificare suspendată de la Raliul Dakar din 2022 în cazul repetarii unei infracțiuni similare în următoarele 10 zile.

    În aceeași declarație, Fortin de la Toyota a explicat că este o eroare din partea echipei care a dus la amendă.

    „A fost o simplă greșeală a mecanicilor noștri”, a spus el. „Pur și simplu au uitat să conecteze data logger-ul la baterie. Deconectăm data logger-ul în fiecare noapte de la baterie, din motive de siguranță. Voi verifica personal în zilele următoare dacă data logger-ul este conectat corect.”

    Consecința acestei neglijenţe este că instrumentul nu a înregistrat nicio dată pe toată perioada etapei 2, așa că „nu există nicio modalitate de a verifica dacă presiunea Turbo Boost a depășit valorile definite în anexa VIII la Regulamentul Sportiv CCR 2022.”

    Potrivit intendenților, acest tip de încălcare, chiar dacă nu a fost intenționată, presupune o descalificare „conform jurisprudenței din trecut”.

    Totuși, ei consideră că „există circumstanțe excepționale în prezenta cauză, în măsura în care Raliul Dakar este alcătuit din 12 zile de competiție, iar încălcarea a fost descoperită în manșa a doua, iar mașina a fost conformă în prima manșă”.

    „O descalificare din întreaga competiție nu pare să fie proporțională, mai ales că Al-Attiyah a confirmat că va remedia problema cu promptitudine, astfel încât mașina sa să respecte regulamentul în următoarele 10 zile de competiție”, se arată în comunicat.

    Al-Attiyah deține un avans de nouă minute față de Sebastien Loeb de la Bahrain Raid Xtreme care intră în etapa a 3-a.

    Mai multe ştiri despre Raliul Dakar găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss