ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

Frederic Vasseur consideră că motorul Ferrari din 2021 va fi mai performant

  Imediat după gala festivă de la Varșovia în care Alfa Romeo și-a prezentat noul monopost, Frederic Vasseur a discutat cu presa în legătură cu...
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    Lewis Hamilton pare de neoprit după o victorie categorică în Marele Premiu al Franței. Analiza completă a weekendului.

    Primul tur al cursei a fost destul de interesant, cu bătălii roată la roată și mișcări riscante. La fel de interesant a fost și ultimul tur, cu Charles Leclerc atacându-l pe Valtteri Bottas până în ultimul viraj și un Lando Norris cu o mașină care pierdea presiune hidraulică se zbătea să își apere poziția față de trio-ul Ricciardo, Raikkonen și Hulkenberg.

    Dar cele 51 tururi de la mijloc au simțit lipsa entuziasmul unor bătălii pe circuit.

    Toată acțiunea petrecută, deși puțină, a avut loc în spatele monoposturilor Mercedes, mai ales în spatele lui Lewis Hamilton care s-a distanțat ușor, dar sigur către cea de-a 6-a victorie a sa din 8 posibile acest sezon. Asta nu îneamnă că a fost și ușor, cu niște temperaturi extrem de ridicate caracteristice unei zile toride din zona Mediterană care au pus presiune suplimentară pe britanic, care a acuzat din primele tururi ale cursei că o bucată a scaunului său s-a rupt. Cu toate acestea, nici Ferrari și nici colegul său nu s-au apropiat de britanic.

    Acum 48 ani, Jackie Stewart a dominat într-un stil similar primul Mare Premiu organizat aici și anul acesta, cu ocazia împlinirii vârstei de 80 ani, li s-a alăturat lui Hamilton, Bottas și Leclerc în camera verde pentru a-i felicita.

    Chiar și cu unele probleme, Mercedes nu s-a aflat în niciun punct al acestui weekend pe picior greșit, pe de-o parte datorită circuitului care i-a avantajat foarte mult și pe de altă parte datorită eșecului celor de la Ferrari să aducă aici niște îmbunătățiri semnificative. O altă problemă a italienilor l-a reprezentat motorul lui Sebastian Vettel care nu permitea folosirea modurilor mai agresive, fapt ce l-a oprit din a avea o prestație normală în Q3 și în cursă.

    După finalul cursei, Hamilton a părut a fi într-o stare bună și dispus să mai ofere câteva detalii în legătură cu succesul echipei de anul acesta: ” Când eram în Barcelona, nu ne așteptam să fim în această poziție în acest punct al sezonului. Echipa m-a întrebat după prima zi cum se simte mașina și eu nu am avut nimic bun de spus și asta a cauzat un motiv de îngrijorare pentru primele 10 zile, până când în ultima zi am reușit să ne dăm seama cum să optimizăm monopostul. Dar chiar și de atunci, primele curse, antrenamente au fost așa și așa, Valtteri a fost foarte rapid și mult mai fericit cu monopostul și m-a pus pe gânduri de ce nu am fost și eu la fel de pregătit. Dar puțin câte puțin, lucrând încontinuu și îmbunătățind, tot pachetul pare să devină din ce în ce mai puternic, iar faptul că am fost cel mai comfortabil în curse mi-a adus mai mult succes și satisfacție”.

    ”Chiar sper să avem curse mai strânse ca și ultima. Chiar sper ca Ferrari să vină cu mai multă apăsare aerodinamică în detrimentul vitezei pe liniile drepte, să fie mai rapide în viraje ca să putem să ne batem mai des pe circuit.”

    Calificări

    De-a lungul sesiunilor de antrenamente și în Q1 și Q2 Lewis Hamilton a părut să se bată de la egal la egal cu Valtteri Bottas, dar totul a fost doar o iluzie la fel ca și mirajele create de căldura pe linia dreaptă Mistral. Celebrul vânt care a fost inspirația pentru denumirea acele zone de circuit le-a pus mari probleme piloților la început de Q3 și a necesitat mult mai multă improvizație decât de obicei pentru a lega un tur de circuit rapid. ”Vântul continua să prindă viteză așa că trebuia să fii chiar dinamic în modul în modul în care ataci un tur de circuit.”, a explicat Hamilton. ”Sunt anumite zone în care poți merge agresiv, dar sunt și altele unde trebuie să respecți rafalele de vânt și să te retragi puțin.”

    În asemenea condiții, capacitatea lui Hamilton de a improviza i-a venit în ajutor și l-a ajutat să se diferențieze față de Bottas. ”Tot weekendul m-am simțit comfortabil în mașină, dar în Q3 primul tur rapid a fost ok, dar vântul și-a schimbat direcția pe parcursul calificărilor. Virajele 8 și 9, mai ales, au fost foarte dificile pe parcursul weekendului. La un moment dat am găsit o trasă bună pe acolo, dar aceasta nu a mai fost eficientă cu ocazia schimbării de direcție a vântului.” Toate acestea au contribuit la ordinea celor două Mercedes-uri, cu Bottas având un timp mai slab la a doua încercare.

    Hamilton putea să stabilească un timp și mai bun. ”Eram cu 4 zecimi și jumătate mai rapid [decât turul anterior] înainte de penultimul viraj, dar rafalele de vânt sunt foarte agresive acolo și cred că am pierdut spatele monopostului ori din cauza asta ori pentru că mergeam prea rapid.” Imaginile de la bordul mașinii arată un moment mare de subvirare la ieșirea din virajul 14 chiar când monopostul tăia rafalele de vânt. Această eroare l-a costat 0.4 secunde, dar asta nu l-a oprit să obțină cel de-al 86-lea pole position al carierei, la 0.286 secunde în fața lui Bottas.

    Ferrari au venit pe Paul Ricard optimiști, dar nu cu niște așteptări foarte mari. În timpul simulărilor cu noile îmbunătățiri aerodinamice – modificări la aripa față și spate, conducte de frână noi și o podea nouă – aceștia au descoperit o eroare în numerele folosite tot sezonul pentru a reprezenta platforma aerodinamică. Italienii sperau că o combinație a noilor îmbunătățiri și soluționarea acestei erori vor ajuta să reducă diferența față de Mercedes pe un circuit de natură similară cu Barcelona unde Ferrari au avut cea mai slabă prestație a sezonului. Rezultaele au fost dezamăgitoare. Nu toate îmbunătățirile au rămas pe mașină până sâmbătă, iar timpul lui Charles Leclerc a fost la 0.646 secunde în spatele lui Hamilton. Comparativ cu Barcelona am putea spune că măcar s-au mai apropiat de Mercedes, asta dacă nu am lua în considerare eroarea lui Hamilton care l-a costat 4 zecimi.

    Leclerc a declarat că a scos din mașină tot ce avea la dispoziție: ”Obiectivul meu din ultimele săptămâni a fost să îmbunătățesc set-up-ul mașinii în funcție de evoluția circuitului din Q1 în Q3. Din acest punct de vedere pot să spun că sunt mulțumit cu propria performanță și cu faptul că am făcut un pas înainte.

    Post image

    Între timp, în celălalt Ferrari, Sebastian Vettel a avut o sesiune Q3 deosebit de dificilă, fiind foarte aproape de Leclerc până în acel punct. Primul său tur rapid a fost problematic încă de la început, cu câteva greșeli minore, dar acesta a continuat până când cutia de viteze a refuzat să se mai conformeze la urcările în viteză așa că germanul a trebuit să abandoneze această încercare. Cu toate acestea, Vettel mai avea la dispoziție o încercare în care urma să își pună toate speranțele, dar monopostul său își pierduse agilitatea și nu mai răspundea la fel ca și în sesiunile precedente. De asemenea acesta nu a putut folosi cel mai agresiv mod al motorului din pricina unei scurgeri a intercooler-ului care a fost descoperită după finalul calificărilor. Peste toate acestea, germanul a avut dificultăți în a se acomoda cu pneul Soft care îi cauza supravirare în viraje și un feedback mult mai redus. Toate acestea combinate au însemnat că Vettel nu s-a putut apropia nici de timpul său din Q2 și așa că a trebuit să plece de pe grilă de pe locul 7.

    Ghinionul pilotului Ferrari l-a ajutat pe Max Verstappen care și-a pus monopostul Red Bull pe locul 4 pe grilă, un loc neașteptat având în vedere lipsa performanței arătată de mașină pe parcursul weekendului deși avea în spate un motor Honda proaspăt îmbunătățit. Cel mai rapid tur al său, la mai bine de o secundă în spatele lui Hamilton nu a fost unul strălucit, după cum spune și acesta: ”Nu a fost prea curat [turul]. Ceva s-a întâmplat în ultimele viraje care a cauzat mașina să se comporte straniu.” Cel mai probabil a fost aceeași rafală de vânt care l-a surprins și pe Lewis Hamilton. La fel ca și Mercedes, Ferrari, Renault și McLaren, Verstappen a reușit să urce în Q3 pe pneuriile medii, cu un ochi deja ațintit asupra cursei de duminică.

    Colegul său, Pierre Gasly, avea niște dificultăți și mai mari, mult în spatele lui Verstappen ca și ritm, simțind că a mers într-o direcție complet greșită din punct de vedere al setării monopostului. Luând asta în considerare, cei de la boxe l-au echipat cu pneurile Soft pentru a promova în Q3, punându-l în dezavantaj astfel în cursa de duminică.

    Probleme lui Vettel și Gasly au însemnat că restul echipelor puteau să profite și să urce semnificativ pe grilă. Titlul ”best of the rest” a revenit clar celor de la McLaren cu Lando Norris și Carlos Sainz ocupând pozițiile 5, respectiv 6 după o prestație excelentă. Norris a arătat că este în vârf de formă și și-a devansat coechipierul cu o zecime de secundă, dar mai important, a venit în spatele lui Max Verstappen la mai puțin de o zecime de secundă, arătând cu adevărat câte dificultăți au avut cei de la Red Bull acest weekend. A fost cel mai bun rezultat din calificări pentru McLaren acest sezon, cu Norris reușind câteva tururi rapide aproape fără eroare în niște condiții dificile. Carlos Sainz a avut un program puțin diferit, acesta testând în ziua de vineri un design nou de suspensie față, similar celor de la Ferrari și Mercedes în care nasul monopostului poate să coboare semnificativ în virajele strânse. Asta a însemnat că spaniolul a avut de recuperat în termen de setup pentru ziua de sâmbătă.

    Cursa

    Startul lui Hamilton a fost destul de bun pentru a-și menține poziția, cu Bottas având un start mai slab de pe partea mai puțin curată a circuitului. Din această cauză finlandezul a trebuit să se apere în fața unui Leclerc care l-a atacat cu viteză pe exterior, dar până la urmă acesta a reușit să rămână pe locul 2.

    Max Verstappen a avut un start similar cu cel al lui Bottas, fiind nevoit să fie curajos pe zona de frânare în virajul 1 pentru a-și apăra poziția față de cele două monoposturi McLaren care l-au flancat încă de la start. Duelul dintre Leclerc și Bottas a venit aproape în avantajul lui Max, care a profitat și s-a infiltrat pe exteriorul virajului 2 și aproape că a trecut de monegasc, dar viteza celor de la Ferrari a venit în ajutor, iar cei din prima parte a grilei și-au menținut pozițiile de la start.

    Albon a fost forțat să iasă pe zona de degajare din virajul 2 și a pierdut multe poziții. Toată aglomerația de la start l-a forțat și pe Sergio Perez să părăsească circuitul și să ocolească un demarcaj pus special pentru a-i încetini pe piloți. Cu toate acestea, mexicanul a revenit pe circuit în fața lui Kevin Magnussen, practic obținând un avantaj prin această mișcare, deși a urmărit indicațiile stabilite înainte de startul cursei. Cum acesta nu a cedat poziția înapoi, stewarzii au decis să îi acorde o penalizare de 5 secunde.

    Sainz a profitat de duelul dintre Verstappen și Leclerc pentru a-l ataca pe olandez la capătul liniei Mistral. Max s-a apărat agresiv până în șicană, în timp ce Sainz a frânat mai repede pentru a avea o ieșire mai bună și a intra pe slipstreamul monopostului Red Bull. Cei doi erau unul lângă altul la peste 300 de km/oră în timp ce se apropiau de Signes, cu Verstappen apărând interiorul și Sainz încercându-și norocul pe exterior. Până la urmă olandezul a ieșit în față din acel viraj lung de dreapta și a continuat să pună secunde bune față de pilotul McLaren după ce pericolul primului tur a trecut. Între timp, celălalt McLaren vedea numai roșu în oglinzi, cu Vettel la câțiva metri de cutia de viteze a lui Norris.

    Pneurile medii s-au dovedit a fi dificile de adus în temperatură pentru cei din față care aveau avut nevoie de câteva tururi pentru a-și găsi un ritm optim. Hamilton a avut un moment dificil de supravirare la ieșirea din primul viraj al turului secund, dar nu a fost singurul care a întâmpinat greutăți, iar diferența dintre primele locuri creștea constant. Pneurile medii erau așteptate să reziste în jur de 25 tururi ca după aceea să fie înlocuite cu un set de Hards pentru restul cursei. Gasly și Giovinazzi au fost singurii care au plecat de pe Soft, iar cursa lor era deja compromisă, având în vedere durata foarte scurtă de viață al acelor pneuri. Cu câteva locuri mai în spate, câțiva piloți (Raikkonen, Hulkenberg, Grosjean, Stroll și Kvyat) au plecat pe pneurile Hard cu ideea unui prim stint mai lung urmat de un stint mai rapid pe pneurile Medii.

    Cele două monoposturi Williams și-au asumat destul de repede pozițiile codașe având loc chiar o bătălie între cei doi piloți, Russell încercându-și norocul pe exterior în Signes, dar polonezul experimentat s-a apărat și l-a trimis pe coechipierul său mai tânăr în afara circuitului unde și-a avariat aripa față într-un contact cu un jalon.

    Vettel a avut un start mediocru, menținându-și poziția de pe grilă pentru câteva tururi înainte să înceapă asaltul asupra celor două monoposturi McLaren. Două depășiri curate la capătul liniei drepte Mistral în turele 5 și 7 au fost suficient pentru a-l promova pe german pe locul 5.

    Poziția foarte bună de pe grilă a lui Giovinazzi nu l-a ajutat foarte mult, acesta fiind depășit pe rând de Ricciardo, Raikkonen și Hulkenberg după ce pneurile sale Soft și-au depășit durata de viață. Italianul a schimbat pe un set de pneuri Hard în turul 7. Cele două monoposturi McLaren împreună cu finlandezul de la Alfa Romeo s-au trezit într-o poziție dificilă după ce au trecut de Giovinazzi, în sensul în care în fața lor era Pierre Gasly într-un monopost Red Bull cu pneuri Soft. Alți piloți care au avut mari dificultăți cu pneurile au fost cei doi piloți Haas care au avut o cursă dezastroasă în care nu au reușit deloc să găsească fereastra optimă de temperatură a pneurilor și să mențină monopostul acolo.

    Post image

    Între timp, în față, Hamilton menținea o distanță rezonabilă față de Bottas care la rândul lui punea distanță față de Leclerc. Monegascul era într-un monopost inferior celor de la Mercedes, dar superior celor de la Red Bull așa că diferența dintre el și Max Verstappen creștea constant. Vettel se străduia să îl ajungă din urmă pe Verstappen, dar timpul pierdut în spatele celor două McLaren-uri s-a dovedit critic.

    Un set de instrucțiuni i-a fost comunicat lui Hamilton pentru luminile de pe display-ul volanului. Apoi a fost schimbat. Apoi a fost schimbat la loc până când pilotul și-a pierdut răbdarea și a venit pe radio ca să zică echipei ”Să ia o decizie și să meargă cu ea”. Și așa au făcut. Toate aceste modificări au fost necesare pentru a menține un control strict asupra energiei electrice în concordanță cu ritmul impus de pneuri. Aceste motoare au atâta tracțiune încât nu contează din punct de vedere al performanței dacă schimbi viteza la 9300 sau  11000 RPM, dar contează din punct de vedere al recupării energiei.

    Sainz a fost avertizat că temperaturile pe pneurile spate creșteau într-un mod alarmant așa că spaniolul a fost forțat să reducă din ritm, lucru ce l-a aruncat chiar în plasa coechipierului său care făcea o treabă mult mai bună în a conserva pneurile. Echipa l-a rugat pe spaniol să mărească ritmul pentru a nu fi forțați să le schimbe pozițiile celor doi. Între timp Gasly reușea, cu niște pneuri Soft, să îl țină în spate pe Ricciardo. Un pic mai în spate, Hulkenberg încerca tot ce era posibil pentru a trece de Raikkonen și a nu-și compromite complet pneurile. ”Am încercat de câteva ori pe interior în 11”, a declarat Hulk, ”și am folosit energia electrică acolo, dar el nu mi-a oferit nicio șansă. A mers fără greșeală.”

    Renault l-au adus la boxe pentru pit-stop pe Ricciardo în turul 16, mai repede decât prevăzut, pentru a încerca un undercut asupra lui Gasly, deși asta l-ar compromite pe australian pe termen lung. Red Bull au răspuns rapid și l-au adus pe Gasly la boxe turul următor chiar în timp pentru a ieși din nou în fața lui Ricciardo. Cu toate acestea, pilotul Renault avea avantajul unor pneuri mai bine încălzite, iar un tur mai târziu a plonjat pe interior în șicana Mistral pentru a trece de Gasly.

    Intrarea rapidă a lui Ricciardo declanșase o reacție în lanț, iar cei de la McLaren au fost și ei forțați să răspundă intrării lui Gasly, așa că toți cei 4 au revenit pe circuit cu pneuri Hard, urmând să se bată de la egal la egal.

    Verstappen a intrat în turul 20 pentru setul său de Hards. În acel moment era la 6 secunde în spatele lui Leclerc care era și el la 6 secunde în spatele lui Bottas care era și el la rândul lui la 5.5 secunde în spatele lui Hamilton. Lewis se mișca în cockpit mai mult decât de obicei deoarece o parte a scaunului său s-a rupt și nu era foarte comfortabil. Dar cu toate acestea nu a cedat distanță față de celălalt Mercedes.

    Post image

    Leclerc a intrat în turul 21 și a ieșit tot în fața lui Verstappen. În acest timp Vettel a fost instruit să facă opusul lui Verstappen așa că a rămas pe circuit în timp ce olandezul a intrat la boxe. Mai era destul de mult cauciuc în acele pneuri Medii pentru ca Mercedes să continue încă câteva tururi, dar aceștia au considerat că nu vor să riște cu Bottas așa că l-au chemat la boxe chiar dacă urma să iasă în spatele lui Vettel pentru a nu fi pus în pericol de Leclerc.

    Hamilton a fost adus și el cu un tur mai târziu, dar de data aceasta britanicul a ieșit în fața lui Vettel, astfel evitând orice fel de risc. Germanul de la Ferrari a fost ultimul dintre primii 5 care a intrat la boxe, cu un tur mai târziu, revenind pe circuit pe locul 5 în spatele lui Verstappen. ”Cu siguranță m-au oprit prea devreme” a declarat Hamilton după cursă. ”Mai puteam să continui cel puțin 5 sau 10 tururi; Mai aveau destulă viață acele pneuri.” Posibil ca spusele britanicului să nu fie departe de adevăr având în vedere că timpii scoși pe pneurile Hard noi nu erau mult mai buni decât cei înregistrați pe vechile pneuri Medii. Asta i-ar fi făcut viața mult mai ușoară, oferindu-i un stint secund mult mai lejer în care nu ar fi trebuit să fie chiar atât de grijuliu cu pneurile. Dar din punct de vedere al echipei era un risc suplimentar care nu merita asumat.

    Chiar și așa, britanicul începea să pună o diferență din ce în ce mai mare față de colegul său care se străduia pe acest tip de pneuri. Între timp Leclerc avea o imagine mult mai clară asupra ritmului de degradare a acestor pneuri, fiind un punct major de interes al acestuia încă din Montreal. ”Am foarte multă grijă să balansez cele două axuri”, a confirmat acesta. Pe parcursul stintului, acesta a recuperat timp față de Bottas.

    După o perioadă de timp, o bandă de uzură s-a format pe interiorul pneurilor față a monoposturilor Mercedes. După aceea, aceeași bandă s-a format și pe exteriorul pneurilor față la amândoi. Nu le-a afectat imediat ritmul celor doi, dar era un motiv de îngrijorare având în considerare incidentul lui Stroll de anul trecut când un pneu a explodat în Signes.

    Cele două McLaren-uri au continuat să fie ”best of the rest” cu Sainz în față și Norris imediat în urma sa. Ricciardo și Gasly erau la 5 secunde în spate, dar blocați în spatele unui Grosjean care încă nu schimbase pneurile sale Hard. Mai în spate, Raikkonen și Hulkenberg, amândoi plecați și ei pe pneuri Hard nu opriseră încă nici ei. Hulkenberg putea profita de strategie compromisă a coechipierului său, dar faptul că nu a putut trece de un Kimi Raikkonen care mergea la perfecție l-a forțat pe german să își cumpeteze așteptările.  Într-un final, răbdarea lui Ricciardo a luat sfârșit și a forțat depășirea lui Grosjean, dar punând toate 4 pneurile în afara circuitului.

    Alfa Romeo l-au oprit Kimi în turul 31, cu Hulkenberg stând pe circuit 3 turui în plus cu speranța că va putea să efectueze un overcut, dar circumstanțele nu l-au ajutat așa că a revenit tot în spatele finlandezului. Sainz acum era în fruntea unui trenuleț de mașini format din Norris, Ricciardo, Raikkonen, Hulkenberg, Gasly și Perez. Au fost și câteva momente tensionate între coechipieri la Racing Point unde Stroll cu un stint lung nu reușea să țină diferența față de Perez și Toro Rosso unde situația era similară cu Kvyat pe pneuri Medii noi și Albon pe Hards. Cei doi piloți Toro Rosso nu au renunțat ușor, iar după o încercare nereușită pe exterior în Signes, Kvyat a plonjat înainte de șicana Mistral și a trecut de coechipierul său.

    În coada clasamentului, Russell a reușit într-un final să treacă de Kubica, dar a fost forțat să efectueze un al doilea pit-stop din cauza avariilor la aripa față, așa că polonezul și-a asumat prima sa victorie în cadrul echipei din acest sezon.

    În timp ce cei de la Mercedes erau cu un ochi pe degradarea pneurilor față și cu celălalt ochi pe motorul lui Bottas care a avut un rateu, lucrurile deveneau din ce în ce mai intense mai în spate la McLaren. Norris a început să se plângă că diferențialul cu funcționa așa cum trebuia. Acesta l-a ajustat, dar a fost anunțat și că utilizarea DRS-ului nu mai este o opțiune deoarece o problemă cu presiunea hidraulică era intuită de ingineri. A urmat o creștere a dificultăți în schimbarea treptelor și direcția a devenit mai grea de stăpânit. Toate acestea jucau în mâna lui Ricciardo, Raikkonen și Hulkenberg care nu au stat mult și au început să se apropie de McLaren-ul cu probleme. Părea inevitabil că cei 3 vor reuși să se treacă, dar britanicul a dat dovadă de tenacitate și nu a lăsat garda jos. Steagurile albastre arătate cu ocazia venirii lui Hamilton nu l-au ajutat pe Norris care nu avea nevoie de nicio complicație.

    Un jalon de indicare a direcției a fost dărâmat și a ajuns pe circuit, fapt ce a forțat un Virtual Safety Car foarte scurt, dar care l-a prins pe nepregătite pe Bottas, care cu un motor problematic și pneuri suprauzate se afla la mai puțin de o secundă în fața lui Leclerc. Finlandezul trebuia să reziste în aceste condiții 3 tururi pentru a-și menține treapta secundă a podiumului. În același timp Hamilton era detașat în față la 22 secunde, profitând de această diferență pentru a nu risca nimic cu pneurile pe care le avea la dispoziție.

    Vettel, pe locul 5, avea o distanță suficientă față de Sainz în spate pentru a putea schimba pe un set nou de pneuri Soft cu scopul obținerii acelui punct suplimentar acordat celui mai rapid tur. Hamilton totuși nu a vrut să renunțe la acel punct suplimentar așa ușor deși era pe un set de pneuri uzate așa că a primit permisiunea să folosească un mod agresiv al motorului pentru a se bate de la distanță cu pilotul Ferrari. Chiar și așa, monopostul lui Vettel avea aceleași dificultăți ca și în Q3 așa că nu se putea folosi de modurile extra ale motorului. Toate acestea au însemnat că un Ferrari pe un set nou de pneuri Soft a reușit să devanseze un Mercedes pe pneuri Hard vechi de 30 tururi cu doar 0.2 secunde pentru a obține acel punct suplimentar Scuderiei.

    Între timp, intrat în ultimul tur, Norris încă se apăra în fața presiunii exercitate de Ricciardo pentru locul 7. În cele din urmă, australianul a găsit o trasă pe exterior la intrarea în șicana Mistral, dar a ieșit cu toate 4 roțile de pe circuit, similar cu incidentul său de dinainte cu Grosjean. În încercarea sa de a-l forța pe Ricciardo să renunțe la manevră, Norris le-a permis lui Raikkonen și Hulkenberg să treacă, astfel pierzând 3 locuri în numai două viraje. Cei trei (Ricciardo, Raikkonen și Hulkenberg) au continuat bătălia la intrare în Signes unde Raikkonen ținea interiorul, Hulkenberg interiorul, iar Ricciardo era din nou cu monopostul în afara circuitului. ”Când circuitul este așa de larg că trebuie să improvizezi”, a declarat australianul după ce a fost anunțat că este sub investigație. ”Ca să fiu sincer, orice s-ar întâmpla nu prea îmi pasă. Eu cred că a fost distractiv și este mai bine să ai o bătălie și să vezi ce se întâmplă decât să stai în spate și să nu faci nimic.”

    Post image

    Hamilton a trecut linia de sosire pentru cea de-a 79-a victorie a carierei. La 18 secunde mai în spate Leclerc a plonjat în ultimul viraj pe interiorul lui Bottas, dar monegascul era prea departe pentru a face diferența așa că primii 3 au terminat exact așa cum au plecat de pe grilă. Cu încă 18 secunde mai în spate a sosit și Max Verstappen, iar în urma sa Sebastian Vettel care a obținut cel mai rapid tur al cursei chiar în momentul trecerii liniei de sosire. Sainz a fost ”best of the rest” cu Ricciardo, Raikkonen, Hulkenberg și Norris în spate. Câteva ore mai târziu, Ricciardo a primit două penalizări de 5 secunde fiecare care l-au aruncat în afara punctelor pe locul 11, în spatele lui Gasly.

    ”Nu cred că am obținut toate răspunsurile pe care le căutam acest weekend”, a declarat Mattia Binotto. ”Deoarece noua podea nu funcționează corespunzător nu putem obține răspunsurile căutate. Așa că vom continua să o dezvoltăm și vom testa din nou în Austria și sperăm că vom înțelege mai bine când tot pachetul va funcționa cum trebuie.”

    Trebuie cu toții să sperăm, la fel ca și Hamilton, că Ferrari va găsi o soluție cât mai curând.

    Post image

    Photocredit: Reddit / Mercedes / Verstappen.nl / 

     

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen