Latest Posts

Letti, liderul Red Bull Romaniacs la jumătatea etapei maraton.

Vizualizări: 24042

Joi, 29 iulie, concurenții Red Bull Romaniacs, celui mai dificil raliu hard enduro din lume au făcut cunoștință cu noul grad de anduranță la care a ajuns cursa. Pe o căldură toropitoare, s-a rulat în prima parte a etapei maraton. Cu alte cuvinte, între a doua și a treia zi de off-road concurenții au trebuit să-și pună în practică abilitățile de mecanici și să-și pregătească singuri motocicletele pentru următorul start.

Vertical Madness Reloaded, cum se numește cea de-a 18-a ediție a Red Bull Romaniacs, i-a pus la încercare pe rideri încă de miercuri, când s-a rulat în prima zi de off-road. După ziua de pe Valea Oltului, Graham Jarvis era liderul clasamentului general și nimic nu părea să indice că britanicul, cu șase titluri în Carpați, va părăsi prematur cursa.

Jarvis a luat startul primul și părea că are un duel doar cu Manuel Lettenbichler, câștigătorul de anul trecut. Cei doi rideri s-au desprins de restul plutonului și aveau un avantaj considerabil. În spatele liderilor, plutonul a fost destul de compact: Billy Bolt, Alfredo Gomez, Wade Young, Mario Roman și Jonny Walker.

Romaniacs

Ajunși în zone clasice ale Red Bull Romaniacs precum „Galindo Ridge“, „Babysitter“ (o adevărată grădină de piatră),“Lost World“ și “Kill ‘em all“, canicula nu i-a iertat. Toți au ajuns în punctul de service fără apă și deshidratați. Unii concurenți au fost nevoiți să-și împartă apa cu motocicleta, alții să se oprească și să stea în râu pentru a-și coborî temperatura corpului, alții au spus că au băut peste 8 litri de apă în doar 6-7 ore. Temperatura aerului a fost în jur de 34 de grade Celsius, însă așa cum a precizat Billy Bolt la finalul zilei: „a fost extraordinar de cald. Aerul era fierbinte, pietrele erau încinse, motocicleta degaja multă căldură“.

Ajunși în punctul de service, concurenții de la toate clasele au avut timp să se rehidrateze și să-și lase echipele de asistență să lucreze pentru ultima dată la motociclete. Majoritatea au mai avut la dispoziție minimum o oră de la service până la zona unde a fost stabilit bivuacul, iar când ajungeau își doreau doar să se dezechipeze și să stea în apa rece a râului de munte – cea mai bună soluție pentru recuperare după o zi care le-a testat limitele.

Din păcate, Graham Jarvis a ajuns în bivuac cu elicopterul după ce o accidentare la genunchi l-a forțat să se retragă din raliu. Veteranul în vârstă de 46 de ani a dovedit un ritm incredibil până la punctul de asistență tehnică, după ce duelul său cu Manuel Lettenbichler (Germania, 23 de ani) i-a ținut cu sufletul la gură pe toți cei care urmăresc Campionatul Mondial de Hard-Enduro. Cei doi ajunseseră la service point împreună și aveau un avans de 15 minute față de urmăritori.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Romaniacs

În final Letti a fost cel mai rapid în ziua a doua și a devenit și liderul clasamentului general având un avans de 12 minute în fața lui Wade Young (Africa de Sud). Epuizat, Mario Roman (Spania) a trecut pe sub arcul de sosire în spatele lui Letti, iar  Billy Bolt (Marea Britanie) s-a clasat pe locul trei. Canadianul Trystan Hart a avut un ritm bun în pofida arșiței, ocupând locul 6 în spatele lui Young și Walker (Marea Britanie). Pol Tarres (Andorra) a continuat să impresioneze și a navigat cu succes cu a sa Yamaha Tenere 700, având al 24-lea timp al zilei, la clasa Bronze.

Între timp, pilotul de clasă Silver Igor Camino (Spania) a decis că are nevoie de o plimbare cu barca în a doua parte a zilei! A căzut și a apoi a coborât o pantă atât de abruptă, încât a trebuit să aștepte „feribotul“. Fericit că a reușit să-și continue cursa, spaniolul a revenit pe traseul bun după operațiunea de „salvare“ care a durat aproximativ două ore. Un detaliu amuzant: Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru în zonă și nici primul spaniol… Xavier Galindo a fost primul care a devenit faimos pentru „salvarea cu barca“ în 2011…

Astăzi, în a treia zi de off-road, concurenții au luat startul chiar din bivuacul primei etape maraton din istoria Red Bull Romaniacs și sunt iarăși nevoiți să-și conserve resursele într-o zi în care vor concura la peste 30 de grade Celsius. Finișul penultimei zile din Vertical Madness Reloaded va fi în Săliște și, pentru prima dată în această ediție, fanii vaccinați pot veni să-și susțină favoriții. Sâmbătă, 31 iulie, cei care au rezistat provocărilor unei ediții caracterizate de urcări și coborâri extrem de abrupte, vor trebui să treacă un ultim hop înainte să fie numiți finișeri ai celui mai dificil raliu hard-enduro din lume: urcarea de pe dealul Gușteriței, de lângă Sibiu. (Spectatorii vaccinați pot veni la Gușterița să-și încurajeze favoriții.)

Romaniacs

Clasament după a 2-a zi de off-road: AICI.

Aventura celui mai dificil raliu hard enduro din lume poate fi urmărită pe www.redbullromaniacs.com, unde vor fi publicate noutăți din traseu și rezultate live. După sesiunea de calificări urmează patru zile de foc, iar cei care au rezistat provocărilor ”Vertical Madness Reloaded“ vor trece linia de sosire de pe dealul Gușteriței, de lângă Sibiu, sâmbătă 31 iulie.

Mai multe știri despre Campionate de Hard Enduro găsiți AICI.

Sursa: Renatta Stepanov, Communication – Red Bull Romaniacs
Photocredit: Attila Szabo / Red Bul Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Renatta Stepanov, Communication – Red Bull Romaniacs

Latest Posts

Don't Miss