Latest Posts

Leclerc, în fruntea sesiunilor de la Barcelona. (Raport Detaliat)

Vizualizări: 16789

Charles Leclerc a condus un 1-2 pentru Scuderia Ferrari în prima sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Spaniei de Formula 1 din 2022, cu Max Verstappen al treilea, dar care a pierdut timp la cel mai rapid tur al său după ce a întâlnit trafic.

Charles, Leclerc, Ferrari

Sesiunea FP1 de o oră de la Barcelona s-a desfășurat la temperaturi ridicate și pe un cer senin – cu o temperatură a aerului de puțin sub 30°C și o temperatură a pistei de aproape 50°C, care a continuat să crească pe tot parcursul sesiunii. După ce Nyck de Vries, pilotul Mercedes Formula E și campion mondial 2021 în seria electrică, a stabilit primul timp de referință, 1m27,438s, Max Verstappen a trecut repede pe primul loc – detronându-l pe colegul său olandez, după ce Carlos Sainz și Pierre Gasly au făcut același lucru.

Primul timp al lui Max Verstappen la o primă cursă lungă pe pneuri dure a fost de 1m23,163s și a lucrat până la 1m22,693s, cu doi piloți următori de fiecare parte a lui Charles Leclerc, care a trecut pentru scurt timp în față cu 1m22,820s tot pe cauciucuri HARD. După un drum la boxe pentru a-și schimba aripa față, dar nu și pneurile, Max Verstappen a continuat să se îmbunătățească pe pneuri HARD – stabilind un 1m22.143s și apoi 1m21.876s chiar înainte ca cele 12 tururi ale sale să se încheie și să intre la boxe la finalul primelor 20 de minute ale sesiunii.

Charles, Leclerc, Ferrari

Acesta a rămas cel mai bun timp pentru următoarele 10 minute, după care majoritatea piloților au încercat primele tururi de pistă pe softuri. Dintre lideri, Carlos Sainz a condus pe pneurile MEDIUM, pe care le-a dus în mod corespunzător în fruntea timpilor cu 1m19.907s. Cinci minute mai târziu, Max Verstappen a înregistrat apoi cei mai buni timpi în primele două sectoare pentru prima sa cursă cu pneuri SOFT, dar a terminat la peste 0,2s în urma lui Carlos Sainz, după ce a pierdut timp întâlnind trafic în ultimul sector.

Charles Leclerc a fost următorul dintre cei 2022 de fruntași care a stabilit un timp pe pneuri soft, rulând imediat după Max Verstappen și stabilind un sector de mijloc violet, fiind cel mai rapid cu 1m19,828s – cu doar 0,079s mai rapid decât coechipierul său. A urmat o pauză lungă de acțiune, înainte ca pachetul să revină pentru ultimele minute, completând cursele la câteva secunde de ritm.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

George Russell a condus pentru Mercedes AMG F1 pe locul al patrulea cu 1m20,50s – mașinile Silver Arrows, care au fost puternic îmbunătățite pentru acest eveniment, au arătat un efect de porpoising redus în timpul FP1. Fernando Alonso a terminat pe locul cinci după ce a urcat în clasament cu o cursă târzie pe pneuri SOFT, în timp ce majoritatea rivalilor săi au stat la boxe, devansându-l pe Lewis Hamilton în cea de-a doua mașină Mercedes AMG F1.

Charles, Leclerc, Ferrari

Cei doi vor vizita comisarii după sesiune, ca urmare a faptului că Lewis Hamilton a atins pietrișul de la Barcelona în timp ce l-a depășit pe Fernando Alonso, care rula încet cu pneurile medium, imediat după jumătatea sesiunii – pilotul Alpine F1 este investigat pentru că a părut să împiedice mașina echipei Mercedes AMG F1 în timp ce Lewis Hamilton a realizat cel mai rapid tur al sesiunii.

În timpul sesiunii au mai avut loc alte două incidente de împiedicare – Valtteri Bottas s-a apropiat de Max Verstappen în șicana de la finalul celui de-al treilea sector, care nu a fost considerată demnă de o investigație completă, iar Juri Vips a părut să intre în calea lui George Russell în virajul lung și în urcare pe dreapta de la începutul ultimului sector.

Charles, Leclerc, Ferrari

Ce am învățat:

  • Pilotul Ferrari și liderul campionatului Charles Leclerc a stabilit cel mai rapid timp al zilei în FP2 (1m19.670s) în fața piloților Mercedes George Russell și Lewis Hamilton, toți pe pneul moale P Zero Red. Leclerc a fost cel mai rapid și în FP1, de această dată în fața coechipierului său Carlos Sainz.
  • Toate cele trei pneuri au fost folosite astăzi, într-un plan de rulare convențional care s-a axat pe P Zero White hard urmat de soft în FP1, apoi pe P Zero Yellow medium urmat din nou de soft în FP2.
  • Condițiile au fost calde și uscate pe tot parcursul zilei în Spania, sesiunea FP2 a început la o temperatură ambientală de 33 de grade și o temperatură a pistei de 45 de grade.
  • În acest moment, există o diferență de performanță estimată la aproximativ 1,3 secunde între pneurile hard și medium, cu o diferență de 1,1 secunde între medium și soft. În general, rata de evoluție a pistei de la Barcelona nu este deosebit de mare.

Charles, Leclerc, Ferrari

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Spaniei:

Charles, Leclerc, Ferrari

Charles Leclerc a condus perechea Mercedes formată din George Russell și Lewis Hamilton în timpul simulărilor de calificare din a doua sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu al Spaniei din 2022 din Formula 1.

Pilotul Scuderiei Ferrari și liderul campionatului de dinaintea competiției și-a continuat forma din FP1, ajungând în fruntea clasamentului și în cea de-a doua sesiune de antrenamente de vineri, care a durat o oră, la Barcelona. Charles Leclerc a rulat fără probleme în calificările cu pneuri Pirelli C3 SOFT, la 1m19,670s. Acesta a găsit 0,16s peste efortul său de referință din FP1, plus s-a apropiat la 0,6s de timpul de top al lui Lewis Hamilton din testele de pre-sezon de la locul de desfășurare la sfârșitul lunii februarie, stabilit pe cel mai rapid cauciuc de compoziție C5.

Astfel, Charles Leclerc l-a devansat cu 0,117s pe George Russell, pilotul Mercedes AMG F1 fiind cel care a stabilit ritmul în timpul FP2 ultima dată pentru Marele Premiu inaugural de la Miami. Lewis Hamilton a adoptat târziu pneul moale și a rulat deosebit de bine în partea finală a sectorului doi pentru a obține al treilea cel mai rapid efort – deși la 0,09s de coechipierul său.

Charles, Leclerc, Ferrari

Între timp, înaintea cursei de acasă, Carlos Sainz a ghidat al doilea Ferrari F1-75 pe locul patru, în fața campionului în exercițiu Max Verstappen. Alexander Albon, Mick Schumacher, ambele mașini Aston Martin F1 și Esteban Ocon au fost primii piloți care au ieșit pe pistă în FP2, în timp ce plutonul a rămas inițial la pneurile de compoziție medie și tare.

Sergio Perez și Alex Albon au efectuat, de asemenea, prima cursă din weekend, după ce au ratat FP1, în timp ce câștigătorul cursei de Formula 2, Juri Vips (Red Bull Racing) și campionul de Formula E, Nyck de Vries (Williams Racing), au efectuat primele sesiuni de antrenamente din weekendul GP. În mod similar, Zhou Guanyu a revenit în cockpit-ul mașinii Alfa Romeo F1, după ce i-a făcut loc lui Robert Kubica în prima sesiune de antrenamente.

Max Verstappen fusese primul pilot care a stabilit un timp destul de reprezentativ pe pneuri medii, el și Carlos Sainz coborând sub pragul de 1m21s în fața lui Charles Leclerc și a pilotului echipei Mercedes AMG F1. Dar după numai 11 minute, sesiunea a fost întreruptă de o mașină de siguranță virtuală. Această intervenție a fost necesară atunci când Alfa Romeo F1 a lui Valtteri Bottas, care rula al șaselea în acel moment, a expirat pe linia dreaptă după ce finlandezul parcursese doar trei tururi.

Charles, Leclerc, Ferrari

Un fum de fum din spate a fost egalat de motorul care a părut să moară prompt în momentul în care Valtteri Bottas s-a oprit pe marginea pistei la ieșirea din virajul 1. După cele trei minute de VSC, celelalte incidente notabile i-au lovit pe Alex Albon și Lando Norris, ambii ieșind în afara virajului de mare viteză de la dreapta din virajul 9. Acest lucru i-a lăsat să alunece peste bordura exterioară, să ridice pietrișul și să lase scântei.

Ambii piloți au anticipat daune la podeaua mașinilor lor cu efect de sol, dar în timp ce Alex Albon a continuat sesiunea, Lando Norris a fost forțat să se întoarcă în garajul McLaren F1 pentru restul FP2, după ce a parcurs doar șase tururi. Alex Albon și Carlos Sainz rămân, de asemenea, sub investigația comisarilor după o ciocnire strânsă între cei doi în virajul 2. După 21 de minute, s-a trecut la pneuri soft și au sosit calificările cu halo, Sebastian Vettel trecând pe primul loc cu Aston Martin AMR22, un Aston Martin AMR22 foarte actualizat și controversat.

Al său 1m20,703 – atunci cel mai rapid cu 0,23s – a fost în curând detronat de Sergio Perez, în ciuda faptului că pilotul de la Red Bull Racing a pierdut ceva viteză din cauza traficului din virajul 10. Max Verstappen a bâzâit apoi linia de cronometrare cu al său 1m20.006s, găsind o marjă uriașă de 0,7s la acel moment. El a rămas cel mai rapid pilot în primul și ultimul sector, dar s-a retras în partea de mijloc a turului.

Charles, Leclerc, Ferrari

Apoi, Carlos Sainz, pilotul Mercedes AMG F1 și Charles Leclerc au stabilit cei mai buni timpi pentru a conduce FP2. Cu toate acestea, a fost mai puțin roz pentru Charles Leclerc la finalul cursei cu pneuri medii, deoarece a pierdut câteva zecimi pe tur în fața lui Max Verstappen, care s-a plâns de comportamentul și degradarea pneurilor.

Fernando Alonso și-a ghidat Alpine F1 pe locul șase în fața publicului de acasă, în timp ce Sergio Perez și Sebastian Vettel au alunecat pe locurile șapte și opt în fața lui Esteban Ocon și Mick SchumacherPierre Gasly a fost primul pilot care a ratat intrarea în top 10, AlphaTauri depășind mașina Haas F1 a lui Kevin Magnussen și Lance Stroll.

Yuki Tsunoda a fost al 14-lea în fața lui Daniel Ricciardo pentru a completa o după-amiază de încercare pentru McLaren F1, în timp ce baia foarte timpurie a lui Valtteri Bottas l-a lăsat pe acesta pe locul 16 în fața colegului de grajd Zhou GuanyuLando Norris a completat timpii în spatele celor doi piloți de la Williams Racing, Alex Albon devansându-l nesurprinzător pe Nicholas Latifi.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Spaniei:

Charles, Leclerc, Ferrari

Charles, Leclerc, Ferrari

„Sesiunile de antrenamente libere au decurs în mare parte conform așteptărilor: după Bahrain, acesta a fost primul circuit cu „degradare” mare din acest an și am avut parte de temperaturi pe pistă care au atins un maxim de aproape 50 de grade în această după-amiază, ceea ce a sporit provocarea: în special pentru pneul soft. Pneul stânga față a fost cel mai solicitat și acesta va fi factorul limitativ, ceea ce va duce probabil la o cursă cu două opriri pentru majoritatea piloților”.

„Modul în care se vor efectua aceste două opriri va fi marea întrebare, echipele trebuind să își gestioneze cu mare atenție alocarea pneurilor mâine pentru a avea în final pneurile pe care le doresc pentru cursă, ținând cont și de faptul că trebuie să păstreze obligatoriu un set de pneuri medium și unul de pneuri hard. Am văzut aici decalaje destul de mari între compoziții în antrenamentele libere, un pic mai mari decât ne așteptam în acest weekend, iar acest lucru va influența cu siguranță și deciziile de strategie care vor urma”.

Charles, Leclerc, Ferrari

Charles, Leclerc, Ferrari

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Pirelli
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss