Latest Posts

Leclerc îl conduce pe Verstappen în FP1 la Marele Premiu al Arabiei Saudite.

Vizualizări: 13778

Charles Leclerc de la Scuderia Ferrari l-a devansat pe Max Verstappen pe primul loc în FP1 pentru cursa de Formula 1 de la Jeddah 2022, unde acesta din urmă nu a efectuat un tur de pistă cu cele mai moi pneuri.

Fernando Alonso a fost primul pilot care s-a îndreptat spre boxele foarte prăfuite din Jeddah, unde prima sesiune de o oră s-a desfășurat în condiții însorite, dar foarte vântoase. În timp ce Fernando Alonso a tras pe dreapta pentru a finaliza un start de antrenament chiar în momentul în care lumina de ieșire de la boxe s-a aprins pe verde pentru începerea sesiunii, perechea Aston Martin Nico Hulkenberg și Lance Stroll a trecut astfel în față și a stabilit în mod corespunzător cel mai rapid timp inițial câteva minute mai târziu.

Timpul de 1m39,317s al lui Nico Hulkenberg a fost rapid depășit de coechipierul său, apoi de Pierre Gasly, Esteban Ocon, Sergio Perez, Yuki Tsunoda și Daniel Ricciardo, înainte ca Max Verstappen să stabilească adevăratul reper timpuriu cu 1m34,167s. Înainte de turul său cronometrat, Max Verstappen a ieșit adânc și în afara pistei în ultimul viraj – virajul în care bariera a fost mutată înapoi după accidentul său din calificări acolo în 2021 – la fel ca și Valtteri Bottas de la Alfa Romeo F1 și mai târziu Pierre Gasly și Lewis Hamilton, ultima pereche cu roțile dreapta față blocate.

Leclerc

Primele curse au avut loc cu terenul împărțit între pneurile hard și medium, iar mașinile Mercedes AMG F1 au ieșit pentru primele tururi cu pneurile soft. Pe măsură ce piloții Red Bull Racing au continuat în primele lor ture, Sergio Perez s-a îmbunătățit până la 1m32.021s pe hard, înainte ca, câteva momente mai târziu, Max Verstappen să treacă din nou în față cu 1m31.885s, folosind același cauciuc cu pereți albi.

Max Verstappen s-a îmbunătățit din nou, ajungând la 1m30.888s la finalul primelor 15 minute, imediat după care sesiunea a fost semnalizată cu steag roșu după ce panoul de marcare a frânelor de la 50m pentru primul viraj s-a desprins și a căzut de pe bariera din partea dreaptă înainte de a fi acroșat de Lando Norris, ceea ce a însemnat că resturile au fost împrăștiate pe circuit.

Acest lucru a durat până când au trecut aproape 25 de minute din sesiune, după care piloții Ferrari au ieșit din garajele lor pentru prima dată în FP1 – egalându-i pe cei de la Red Bull Racing prin rularea inițială a pneurilor. Câștigătorul GP Bahrain, Leclerc, a fost cel care a dus greul pentru Scuderia Ferrari, Carlos Sainz rulând inițial cu câteva secunde mai lent decât coechipierul său, deși cu un prim tur cronometrat care a venit cu trei secunde mai lent decât cel mai bun tur al lui Max Verstappen pe hards.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Leclerc

Dar, la fel ca și perechea de la Red Bull Racing, Charles Leclerc a stabilit o serie de recorduri personale cu o primă cursă lungă pe harduri, ajungând la doar 0,582s mai lent decât Max Verstappen până la minutul 40.

În acest moment, Max Verstappen a avut o primă încercare cu pneuri soft, pe care a abandonat-o după ce a tăiat virajul rapid 10 la stânga în sectorul de mijloc – unde Fernando Alonso a făcut un patinaj în cursa de anul trecut – după ce a pierdut partea din spate a RB18-ului său cu o supravirare cu impact de vânt la dreapta anterioară. După o acalmie care s-a apropiat de ultimele 10 minute, Max Verstappen a încercat din nou cu soft-urile, dar nu și-a îmbunătățit recordul personal stabilit pe hard-uri.

Se părea că acel efort va rămâne ca fiind cel mai bun al sesiunii, mai ales atunci când Ferrari a reapărut pentru a rula cu anvelope SOFT doar în ultimele cinci minute, iar Charles Leclerc a putut ajunge doar la 0,304s în spatele lui Max Verstappen cu primul său zbor pe acest cauciuc. Dar, cu două minute înainte de final, liderul campionatului a trecut în față cu 1m30.772s – beneficiind de o remorcare venită de la Mercedes-ul lui Lewis Hamilton la ieșirea din ultimul viraj, într-un tur care nu a prezentat cele mai bune sectoare din FP1 pentru Charles Leclerc.

El a stabilit un prim sector violet în ultimul minut al sesiunii, dar a abandonat acel tur când a avut o alunecare mare în virajul 16 la dreapta, la mijlocul sectorului doi. Valtteri Bottas a terminat cu al treilea cel mai rapid timp – sărind în ordine în ultima parte a FP1 a rulat chiar în fața lui Leclerc în cel mai rapid tur al pilotului al echipei Scuderia FerrariCarlos Sainz a terminat al patrulea, apropiindu-se la 0.367s în spatele coechipierului său cu o cursă similară în ultima parte a cursei pe softuri, pentru a depăși perechea AlphaTauri Pierre Gasly și Yuki Tsunoda.

Leclerc

Apoi au venit Sergio Perez și Esteban Ocon, cu Lewis Hamilton coborât pe locul nouă, ca pilotul al echipei Mercedes AMG F1 principal, raportând probleme cu probleme de porpoising continue și o privire târzie cu barierele.

Fernando Alonso, care rulează cu un motor diferit față de cel cu care a concurat în Bahrain, care a fost trimis înapoi la fabrica Renault din Viry pentru inspecție după ce a fost descoperită o presupusă problemă de etanșare după cursa de la sfârșitul săptămânii trecute, a încheiat top 10. El nu se va confrunta cu o penalizare pe grilă pentru această schimbare.

George Russell a terminat în jos pe locul 15, deoarece Mercedes AMG F1 a încercat diferite specificații ale aripilor la mașinile sale în FP1. Piloții Haas F1 au adus în coada plutonului, Mick Schumacher a obținut cel mai bun timp pe pneuri medii, iar Kevin Magnussen nu a stabilit un timp după ce la mașina sa a apărut o scurgere hidraulică foarte devreme în timpul sesiunii, ceea ce a necesitat o schimbare a radiatorului care nu a putut fi finalizată la timp pentru a-i permite să ruleze din nou.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Arabiei Saudite:

Leclerc

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss