More

    Latest Posts

    Leclerc este în fruntea sesiunilor de vineri la Monaco. (Raport Detaliat)

    Charles Leclerc, favoritul local, l-a devansat pe Sergio Perez de la Red Bull Racing și pe colegul de echipă de la Scuderia Ferrari, Carlos Sainz, pentru a conduce prima sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu al Principatului Monaco.

    Leclerc, Monaco

    Charles Leclerc, care încă nu a terminat o cursă de Formula 1 sau de Formula 2 la Monaco, a fost nevoit să abandoneze câteva tururi care ar fi putut fi și mai rapide pe final. Dar timpul său de 1m14,531s înregistrat pe pneuri MEDIUM l-a menținut în fruntea clasamentului cronometrat, în ciuda îmbunătățirii de ultimă oră a lui Sergio Perez. Între timp, campionul în exercițiu și noul lider al punctelor, Max Verstappen, a rulat pe locul al patrulea, în timp ce piloții Mercedes AMG F1 s-au confruntat cu noi probleme de portanță la bordul lui W13.

    Prima sesiune de antrenamente care a avut loc la Monaco într-o zi de vineri din epoca modernă a fost caracterizată de o serie de tururi rapide fără suflare ale lui Max Verstappen și ale piloților Scuderia Ferrari la care a dus la schimbări constante în fruntea clasamentului în prima parte a orei. Liderii au avut divergențe, Max Verstappen rămânând la cea mai dură compoziție C3 disponibilă, în timp ce piloții Scuderia Ferrari au optat pentru Pirelli C4 MEDIUM.

    Leclerc, Monaco

    Max Verstappen ieșise primul pe pistă în fața lui Alex Albon, George Russell, Carlos Sainz și a coechipierului de la Red Bull Racing, Sergio Perez. Pilotul olandez s-a plâns de probleme de activare a DRS-ului la începutul cursei, precum cele care l-au împiedicat în calificări și în cursa de la sfârșitul săptămânii trecute, în Marele Premiu al Spaniei. Dar în curând a fost rapid la viteză, deoarece Daniel Ricciardo a stabilit reperul inițial cu un efort de 1m20,364s, devansându-i pe Fernando Alonso și pe coechipierul său de la McLaren F1, Lando Norris – încă sub efectul vremii după atacul de amigdalită din Spania.

    Charles Leclerc a fost primul pilot care s-a lansat sub 1m20s, reușind un 1m17,993s, înainte ca Carlos Sainz să se plimbe prin principat cu șapte zecimi mai repede doar câteva momente mai târziu, când pista proaspăt reasfaltată a început să se încarce cu cauciuc. Apoi, Max Verstappen a început primul său stint pe pneuri HARD, trecând pe primul loc cu un 1m16.582s pentru a se situa la o jumătate de secundă distanță.

    În timp ce plutonul urmărea recordul de tur de 1m10,166s stabilit de Lewis Hamilton în Q3 în 2019, Charles Leclerc a fost apoi cel mai rapid în toate cele trei sectoare. Max Verstappen a fost la doar o zecime distanță în următoarea rundă, Max Verstappen, la bordul mașinii Red Bull Racing RB18, completând turul în 1m16,276s după 10 minute.

    Leclerc, Monaco

    În timp ce Lewis Hamilton și George Russell s-au plâns de țopăiala extreme revenind cu un set-up rigid în jurul circuitul al principatului Monaco accidentat, Max Verstappen a coborât apoi sub 1m16s, deoarece a navigat la un 1m15.933s pe Pirelli mai lent. Carlos Sainz a sosit al doilea, la doar o miime de coechipierul Charles Leclerc, care tocmai fusese cel mai rapid cu 1m15.714s. Dar ritmul eroului de acasă a fost rapid întrerupt când Charles Leclerc a blocat dreapta față pe denivelări în Sainte Devote și l-a trimis pe drumul de scăpare.

    Max Verstappen a continuat să fie cel mai rapid în sectoarele doi și trei și a trecut din nou pe primul loc cu un tur de viteză de 1m15.327s. Dar apoi schimbarea frenetică a timpilor în fruntea clasamentului a fost întreruptă de un steag roșu după 20 de minute. Mick Schumacher s-a plâns de o problemă la transmisie și apoi s-a oprit la intrarea în pitlane. Poziția mașinii sale Haas F1 l-a forțat în special pe Fernando Alonso să se oprească atunci când nu a putut să manevreze pe lângă Mick Schumacher aflat în dificultate, obligându-l pe pilotul echipei Alpine F1 să treacă în marșarier. Blocajul a dus rapid la apariția steagurilor roșii.

    După patru minute, pista s-a redeschis, ceea ce a deschis calea celor doi piloți McLaren F1 pentru a ajunge în vârf. Lando Norris, încălțat cu pneuri MEDIUM, a coborât reperul la 1m15,301s și apoi la 1m15,056s pentru a păstra un avans de 0,2s față de Daniel Ricciardo cu același pneu. A fost nevoie de până la 22 de minute de rulare pentru ca Pierre Gasly să despartă cei doi, George Russell trecând apoi pe locul trei și retrogradându-l și mai mult pe Daniel Ricciardo.

    Leclerc, Monaco

    Și când a aterizat ultimul sfert de oră, din nou protagoniștii Scuderia Ferrari și Red Bull Racing au ieșit în evidență. Max Verstappen a fost cel mai rapid cu un 1m14.7132s la trecerea la pneuri MEDIUM, dar în curând s-a îndreptat spre drumul de scăpare Sainte Devote după o blocare importantă a părții din față-dreapta. Carlos Sainz ar fi putut fi chiar mai rapid cu cele mai bune sectoare întâi și al doilea la momentul respectiv, doar că a traversat șicana de la piscină pentru a evita traficul lent. Acest lucru i-a permis lui Charles Leclerc să se deplaseze pe locul doi, la doar trei miimi de Max Verstappen, înainte ca efortul său de vârf al sesiunii să sosească.

    Cu 12 minute înainte de final, Charles Leclerc a luat-o razna pe pneul MEDIUM și a obținut un timp de 1m14.531s pentru a se situa pe primul loc, pe care avea să rămână. Sergio Perez a reușit să se îmbunătățească la patru sutimi, în timp ce Carlos Sainz a încheiat FP1 la o zecime în urma coechipierului său. Max Verstappen a terminat gambitul de deschidere la 0,2s în urma lui Charles Leclerc, în timp ce Lando Norris, Pierre Gasly și Daniel Ricciardo au fost mutați pe locurile 5-7.

    Leclerc, Monaco

    George Russell a condus atacul problematic al celor de la Mercedes AMG F1 pe locul opt, iar Lewis Hamilton a completat top 10. Duo-ul Silver Arrows l-a intercalat pe Sebastian Vettel, doar cele două mașini Aston Martin F1 și Williams Racing au ieșit pe cel mai rapid pneu C5 SOFT disponibil. Yuki Tsunoda a ajuns al 11-lea, depășindu-i pe Lance Stroll (care s-a plâns că se va prăbuși fără aderență pe față), Fernando Alonso și Kevin Magnussen – pilotul Haas F1 a fost un alt pilot care a depășit limita la Sainte Devote.

    Alex Albon a alergat până pe locul 15, pe fondul plângerilor că o mașină Williams Racing F1 țopăind atât de tare încât roțile din față au pierdut contactul cu asfaltul. Valtteri Bottas a fost cel mai lent și a reușit să parcurgă doar două tururi într-un loc unde se așteaptă ca mașina Alfa Romeo F1 mai ușoară și cu ampatament scurt să exceleze. El s-a plâns de o problemă la cutia de pedale și a intrat la boxe, dar nu a mai revenit pe circuit după aceea, nenorocirea sa de vineri rezistând.

    Leclerc, Monaco

    Ce am învățat:

    • Pilotul Scuderia Ferrari Charles Leclerc a câștigat ambele sesiuni de antrenamente libere de astăzi la marele premiu de acasă, folosind pneul P Zero Red SOFT în FP2 și P Zero Yellow MEDIUM în FP1.
    • Performanțele pneurilor și planul de rulare de astăzi au fost în mare măsură în conformitate cu așteptările. Scuderia Ferrari a fost singura echipă care a utilizat doar pneul MEDIUM în FP1, în timp ce doar Williams Racing și Aston Martin F1 au folosit pneul SOFT în FP1. După-amiază, au fost folosite aproape exclusiv pneurile SOFT și MEDIUM – deși Scuderia Ferrari a ales să încheie sesiunea cu pneul dur P Zero White HARD.
    • Condițiile au fost considerabil mai calde decât data trecută la Monaco, temperaturile de pe circuit depășind astăzi 50 de grade. Acest lucru a ajutat la încălzirea pneurilor, dar, ca de obicei, a existat o uzură și o degradare scăzută. Sesiunea FP2 a fost întreruptă de un steag roșu – un eveniment obișnuit în împrejurimile sinuoase ale circuitului stradal din Monte-Carlo – care a condensat planurile de rulare.
    • În acest moment, există o diferență de performanță estimată la aproximativ 0,4 secunde între MEDIUM și SOFT, cele două compoziții cheie pentru cursă, și aproximativ 0,6 secunde între MEDIUM și HARD. Cu toate acestea, diferențele de performanță au fost oarecum mascate de evoluția pistei, care, ca întotdeauna, a fost ridicată

     

    Leclerc, Monaco

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Principatului Monaco:

    Leclerc, Monaco

    Charles Leclerc a condus un 1-2 pentru Scuderia Ferrari în cea de-a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco din 2022, care a fost perturbată de un accident puternic al lui Daniel Ricciardo de la echipa McLaren F1.

    Carlos Sainz a terminat al doilea, în fața celor de la Red Bull Racing, Sergio Perez și Max Verstappen, care nu a reușit să câștige la fel de mult timp pe cauciucul îmbătrânit în timpul simulărilor de calificare din partea de mijloc a FP2, în comparație cu coechipierul său. La începutul celei de-a doua sesiuni de vineri după-amiază, majoritatea mașinilor au plecat imediat cu pneurile MEDIUM – pe care doar Ferrari le-a folosit la începutul FP1.

    În schimb, mașinile roșii au început cea de-a doua sesiune cu pneuri HARD, ceea ce a însemnat că Charles Leclerc și Carlos Sainz au mers în derivă față de Sergio Perez, care l-a detronat pe Alex Albon în fruntea timpilor după ce trecuseră trei minute din sesiunea de o oră. Timpul de 1m16,176s al lui Sergio Perez a fost reperul inițial, înainte ca Charles Leclerc să se distanțeze cu 1m15,763s după cinci minute, iar Carlos Sainz a trecut apoi pe primul loc cu 1m14,880s, în timp ce piloții au revenit rapid la nivelul de încredere pe care îl atinseseră în FP1 și au pus cauciuc suplimentar pe linia de curse.

    Leclerc, Monaco

    După 10 minute, Sergio Perez, cu 1m14.001s pe pneuri MEDIUM, a revenit în frunte, acum cu Max Verstappen în urma sa, iar efortul ulterior al lui Charles Leclerc, la finalul primelor 15 minute, l-a plasat pe al treilea. În această etapă, procedurile au fost întrerupte când Daniel Ricciardo s-a accidentat puternic în a doua parte a complexului Swimming Pool.

    La câteva momente după ce Sebastian Vettel a salvat dramatic un moment de lateralitate în același loc pentru a evita o izbitură în bariere la bordul mașinii sale Aston Martin F1, Daniel Ricciardo, care se afla la primul său tur cronometrat din FP2, deoarece a ratat prima bucată de traseu, a pierdut partea din spate a mașinii sale McLaren F1 în timp ce vira pentru apexul de stânga al virajului 13, la intrarea în secvență.

    În timp ce Daniel Ricciardo a reacționat la alunecarea bruscă, mașina a făcut o pocnitură la stânga și a lovit barierele de pe partea exterioară a primei șicane Swimming Pool, desprinzându-și aripa față și spărgând roata stânga față. Mașina distrusă a alunecat apoi de-a lungul pistei și a lovit barierele din interiorul celei de-a doua șicane Swimming Pool.

    După o întârziere de aproape 10 minute, sesiunea a fost reluată, iar majoritatea piloților au trecut la anvelope SOFT pentru a-și finaliza simulările de calificare – o practică și mai critică decât de obicei pe un circuit care oferă atât de puține șanse de depășire. Fernando Alonso s-a folosit de ieșirea sa cu pneuri SOFT pentru a trece pentru scurt timp pe primul loc cu un timp de 1m13,912s, înainte ca următorul, Sergio Perez, să revină în fruntea clasamentului cu un timp de 1m13,324s.

    Leclerc, Monaco

    După ce Max Verstappen s-a poziționat în spatele coechipierului său, Charles Leclerc a condus atacul Scuderiei Ferrari pe pneuri SOFT, revenind pe primul loc cu un timp de 1m13.125s – depășindu-l pe cel al lui Sergio Perez cu 0.199s. Aici, cele două echipe aflate în frunte au avut abordări divergente în ceea ce privește primul set de pneuri SOFT pe care au rulat, piloții Red Bull forțând pentru un al doilea timp după două tururi lente de răcire, în timp ce Charles Leclerc a făcut același lucru după un tur mai lent.

    Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp de atunci în sectorul de mijloc, când a forjat în față cu 1m13,103s, înainte ca Charles Leclerc, care acum rula mai aproape pe pistă de rivalul său la titlu datorită distanței mai mici dintre eforturile de împingere, să răspundă cu primul timp în intervalul de 1m12s. Charles Leclerc, cu 1m12,764s, s-a distanțat și mai mult de piloții Red Bull, Carlos Sainz ocupând apoi locul doi în spatele coechipierului său, la 0,302s.

    În timp ce Carlos Sainz a revenit la boxe în această etapă, cu 25 de minute înainte de final, Charles Leclerc și-a continuat cursa pe primul set de pneuri SOFT – stabilind un al treilea tur rapid de 1m12.656s, care a prezentat câștiguri mari în primul și ultimul sector. Acesta a rămas cel mai bun timp până la finalul sesiunii, iar al patrulea tur rapid al lui Charles Leclerc – după ce a vizitat boxele – a început cu cel mai bun timp în primul sector, înainte de a fi nevoit să abandoneze efortul după ce l-a întâlnit pe Nicholas Latifi intrând încet în virajele de la Swimming Pool.

    Leclerc, Monaco

    Carlos Sainz a redus diferența la 0.221s când a început ultima treime, dar după o a treia vizită la boxe înainte de a continua să forțeze pe pneuri SOFT a reușit să înregistreze un timp de 1m12.700s, care a ajuns cu doar 0.044s mai lent decât Charles Leclerc, cu cel mai rapid timp al sesiunii în sectorul mijlociu.

    După acțiunea de pe pneuri SOFT, piloții Red Bull Racing au trecut la rularea cu combustibil mare mult mai devreme decât piloții Scuderia Ferrari, care au petrecut doar ultimele 10 minute pentru a aduna date de cursă lungă. Înainte de asta, Sergio Perez a găsit timp cu al treilea și ultimul său tur rapid pe softuri pentru a termina pe locul trei, cu 0,379s mai lent decât Charles Leclerc, în timp ce Max Verstappen nu a făcut un câștig similar și astfel a fost retrogradat pe locul patru.

    Lando Norris a ocupat locul cinci la bordul celeilalte mașini McLaren F1 – britanicul a avut parte de o sesiune plină de evenimente după ce a dat cu ochii de bariere la Ste Devote imediat după jumătatea cursei. El a salvat apoi o alunecare mare în ultimele viraje, iar câteva tururi mai târziu, britanicul și-a blocat puternic partea dreaptă față și a fost nevoit să se arunce pe drumul de scăpare de la Ste Devote în ultimele etape.

    George Russell, care, de asemenea, a raportat că a lovit zidul la sfârșitul eforturilor de simulare a calificărilor – incidentul său de la Tabac – a fost al șaselea pentru Mercedes AMG F1, dar s-a plâns de lipsa de putere a motorului spre finalul FP2. Pierre Gasly a fost al șaptelea pentru AlphaTauri, în fața lui Fernando Alonso și Sebastian Vettel, în timp ce Yuki Tsunoda a completat top 10.

    Leclerc, Monaco

    Lewis Hamilton a terminat pe locul 12, cu 1,611 secunde mai lent decât Charles Leclerc, septuplul campion mondial raportând o pană puternică la pneul stânga față în primele tururi, iar apoi a avut una dintre simulările de calificare ruinată de o dublă blocare la Mirabeau. Acest lucru a însemnat că a trebuit să ia drumul de scăpare la coborârea de la stânga. Problema de accelerație din FP1 a lui Valtteri Bottas a fost remediată cu suficient timp pentru ca acesta să plece imediat în FP2 – finlandezul terminând pe locul 13.

    Celălalt pilot care a pierdut o mare parte din FP1 – Mick Schumacher de la Haas F1 – a ieșit și el mai devreme după ce echipa sa a montat o cutie de viteze și un MGU-K de schimb, după ce MGU-K cu care a rulat în FP1 s-a defectat și a supraîncărcat cutia de viteze pe care o folosise în prima sesiune. Mick Schumacher a încheiat FP2 pe locul 17, iar Daniel Ricciardo a fost singurul pilot care nu a stabilit un timp în timpul sesiunii.

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Principatului Monaco:

    Leclerc, Monaco

    Leclerc, Monaco

    „Antrenamentele libere au decurs așa cum ne așteptam; poate singura surpriză a fost vremea, care a fost cea mai caldă pe care am văzut-o în Monaco în ultima vreme, cu o temperatură a pistei cu aproximativ 15 grade mai mare decât anul trecut în această perioadă. Vremea ar putea să ne mai facă o surpriză și în acest weekend, deoarece se pare că există riscul de ploaie duminică”.

    „Am văzut un pic de graining în această dimineață, ceea ce nu a fost o surpriză reală pe suprafața “verde” alunecoasă, și ne așteptăm ca pista să continue să evolueze în acest weekend. Ziua de astăzi a fost importantă pentru piloți pentru a-și stabili punctele de referință aici cu noile pneuri de 18 inch, care, desigur, oferă o perspectivă destul de diferită pe acest circuit strâns și întortocheat, unde precizia este esențială”.

    Leclerc, Monaco

    Leclerc, Monaco

    Verstappen

    Calificările Formulei 2 au fost împărțite în două grupe, ca de obicei, pentru a încerca să atenueze traficul, iar toți concurenții au folosit pneul SUPERSOFT P Zero Purple (nominalizat alături de P Zero Red SOFT în acest weekend). Ca și în cazul Formulei 1, acțiunea a fost întreruptă de un steag roșu după ce pilotul Jake Hughes de la Van Amersfoort s-a accidentat, ceea ce a concentrat sesiunea.

    Cu toate acestea, Hughes va pleca din pole position pe grila inversă pentru cursa de sprint de mâine, fără opriri obligatorii la boxe. Liam Lawson a obținut pole position pentru Carlin, pneurile SUPERSOFT dovedindu-se rezistente la temperaturile ridicate; capabile să stabilească timpi rapizi pe mai multe tururi.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Motorsport Network / Pirelli

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss