Charles Leclerc câștigă Marele Premiu al Italiei de la Monza pentru Ferrari, într-o zi în care Mercedes au aruncat absolut tot ce au avut la bătaie, cu o performanță absolut impecabilă.
Charles Leclerc a reușit să se impună atât împotriva lui Lewis Hamilton cât și în fața lui Valtteri Bottas, adjudecându-și o a doua victorie la rând în Formula 1 în cadrul Marelui Premiu al Italiei, încheind o perioadă de 9 ani fără victorie pentru echipa italiană acasă la Monza.
Pole sitter-ul a ieșit victorios dintr-un duel absolut crâncen împotriva lui Lewis Hamilton, un duel care a durat mai bine de jumătate de cursă și în care i-am văzut pe ambii piloți făcând greșeli. Bottas i-a luat locul colegului său de la Mercedes la punctul în care pneurile Medium ale lui Hamilton deja dăduseră tot ce aveau.
Dar, nici Bottas nu a reușit să treacă de Leclerc, iar pilotul monegasc a reușit să câștige pentru a doua oară într-un interval de doar șapte zile cu fanii Ferrari în extaz la Monza.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Leclerc a fost singurul pilot Ferrari care s-a bătut la primele poziții, Sebastian Vettel făcând o greșeală pe care am putea-o numi în mod normal ieșită din comun. dar, deja de la o vreme astfel de greșeli par să fie norma pentru pilotul german. Vettel a pierdut controlul mașinii în turul șase în virajul Ascari într-o încercare de a se apropia de Bottas. Mașina sa a ajuns în afara pistei iar pilotul german nu s-a asigurat corespunzător și a încercat să se reintegreze lovindul pe Lance Stroll și a primit ulterior o penalizare Stop and Go de 10 secunde, cursa sa fiind efectiv terminată de la acel punct.
Cu Vettel eliminat, Leclerc a rămas singur într-o situație dificilă contra celor doi piloți Mercedes pe pistă. Ambii piloți ai echipei germane rulau la doar două secunde în spatele lui Leclerc iar acest lucru a oferit echipei oportunitatea de a împărți strategia.
Hamilton a intrat primul la boxe, în turul 19, ieșind pe pneuri Medium. Ferrari la acel punct au fost forțați să facă același lucru iar Charles Leclerc a intrat la boxe un tur mai târziu schimbând pe pneuri Hard care la final s-au dovedit a fi decizia corectă.
Bottas a rămas lider în acest moment cu Charles Leclerc și Lewis Hamilton intrând în faza inițială a duelului cursei. Pilotul britanic a avut o primă oportunitate după ce Leclerc l-a depășit pe Hulkenberg și a atacat în Curva Grande în turul 23.
Hamilton a luat exteriorul la intrarea in Șicana Roggia, dar Leclerc s-a apărat tare și l-a forțat pe Hamilton să intre pe drumul de degajare. Hamilton a fost nemulțumit de felul în care Leclerc și-a apărat poziția, considerând manevra pilotului Monegasc ca fiind murdară, iar stewarzii au fost de acord. Aceștia i-au arătat steagul alb-negru lui Leclerc, steagul acesta este echivalentul unui cartonaș galben în fotbal, un avertisment împotriva unei repetări a manevrei.
În turul 27 a intrat la boxe și Bottas, ieșind tot pe pneuri Medium. Hamilton, de la acest punct deja, avea dificultăți din ce în ce mai mari în încercarea sa de a rămâne aproape și de a pune presiune pe Charles Leclerc.
Ferrari-ul avea avantajul clar pe trasele drepte de la Monza, dar Hamilton a primit o a doua șansă de a-l depăși pe Leclerc după ce acesta a blocat roata stânga față la intrarea în primul viraj. Englezul a încercat din nou să depășească în Curva Grande, dar Leclerc s-a apărat încă o dată vitejește reușind să își apere poziția. Odată cu greșeala din primul viraj, Leclerc a ratat apex-ul și a părăsit pista, dar stewarzii au decis că incidentul nu merita o investigare mai amănunțită.
Cei de la Ferrari l-au avertizat pe Charles să nu se mai miște în perioada de frânare pentru că risca să fie penalizat. De la acest punct pneurile lui Hamilton deja începuseră să cedeze, Bottas se apropia din ce în ce mai tare de colegul său, iar orice dificultate în a face schimbul între piloți s-a rezolvat singură pentru Mercedes. Hamilton a blocat roțile la intrarea în primul viraj și a trebuit să treacă pe drumul de degajare, iar Bottas a preluat poziția a doua și a început să alerge după Leclerc.
Cu toate că Bottas avea pneuri mai noi și mai moi, nu a reușit să se folosească corespunzător de avantajul pe care îl avea. Nu a reușit să îi pună probleme lui Leclerc și a terminat cursa pe doi.
Așadar un podium Ferrari, Mercedes, Mercedes la Monza spre bucuria enormă a tuturor Tifosi din tribune. Leclerc urcă pe locul patru în campionatul piloților, la trei puncte în spatele lui Max Verstappen, dar mai important, la 13 puncte în fața colegului său de la Ferrari, Sebastian Vettel, care a avut o cursă de coșmar.
Hamilton a luat punctul pentru cel mai rapid tur, intrând la boxe spre finalul cursei pentru un nou set de pneuri Soft, având locul trei pe podium deja asigurat.
Cei doi piloți Renault, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg au avut o cursă foarte bună, curată, și au terminat pe patru și pe cinci respectiv, cel mai bun rezultat al sezonului de până acum pentru echipa Franceză.
Alexander Albon a terminat pe șase pentru Red Bull, pierzând timp prețios în urma unui duel împotriva lui Carlos Sainz, care l-a forțat în pietriș și a primit ulterior o penalizare de 5 secunde. Penalizarea s-a dovedit inutilă la final pentru că Sainz a avut o problemă la boxe, una dintre roți nefiind atașată corespunzător și a fost forțat să se retragă.
Pe șapte a terminat Sergio Perez, un rezultat foarte bun pentru pilotul Racing Point care a reușit să se apere vitejește la finalul cursei împotriva unui Max Verstappen care a reușit să facă o cursă de recuperare bună pentru Red Bull terminând pe opt.
Antonio Giovinazzi a luat azi cel mai bun rezultat al carierei sale terminând pe 9 pentru Alfa Romeo cu Lando Norris completând top 10-ul pentru McLaren.
Pierre Gasly a terminat la 2 secunde în spatele lui Norris în P11 urmat de Stroll și Vettel, ambii terminând cursa la un tur în urma din cauza penalizărilor.
George Russell a terminat pe 14 pentru Williams urmat de Kimi Raikkonen, Romaion Grosjean și cu Robert Kubica pe 17 ca ultim pilot clasat.
Pe lângă Kevin Magnussen și Sainz, Daniil Kvyat a fost și el forțat să se retragă cu o problemă în turul 30.
O victorie istorică așadar pentru Charles Leclerc acasă la Monza, într-o cursă în care colegul său, care are nu mai puțin de patru titluri de campion mondial în palmares, a dat-o grav în bară. Ar trebui să apară din ce în ce mai multe semne de întrebare asupra lui Sebastian Vettel iar principala întrebare ar trebui să fie dacă Charles Leclerc ar trebui sau nu să fie considerat deja pilotul numărul 1 al echipei Italiene.
Formula 1 revine peste două săptămâni cu Marele Premiu de la Singapore.
Foto-credit: Scuderia Ferrari F1; Mercedes AMG Petronas Motorsport F1; Formula 1; Renault Sport F1; McLaren F1;
Sursa:
Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.