Latest Posts

Lapierre, care a câștigat de mai multe ori clasa Le Mans 24 Hours, se retrage

Vizualizări: 1637

Pilotul Alpine WEC Nicolas Lapierre și-a anunțat retragerea din curse înainte de finalul sezonului Campionatului Mondial de Anduranță

De patru ori câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, Nicolas Lapierre s-a retras din cockpit cu efect imediat pentru a se concentra pe conducerea echipei sale Cool Racing.

Anunțul făcut miercuri de francez, în vârstă de 40 de ani, înseamnă că runda Fuji de luna trecută din Campionatul Mondial de Anduranță, în care a terminat pe locul trei cu Alpine, a fost ultima sa cursă.

„Este timpul să-mi agăț casca și să închei acest capitol al vieții mele”, a spus Lapierre într-o scurtă postare video pe Instagram. „A fost minunat să termin această călătorie pe podium și să pulverizez șampania încă o dată.

„A fost o onoare pentru mine să trăiesc pentru pasiunea mea, cu atât de mulți ani făcând ceea ce îmi place”.

Lapierre a spus că acum este „timpul pentru un nou capitol al vieții mele de cealaltă parte a pitwall-ului”.

„Îmi place la fel de mult cum am iubit cursele, așa că nu voi fi departe”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

lapierre

Lapierre se va concentra pe operațiunea CLX Motorsport pe care a fondat-o împreună cu Alexandre Coigny în 2020.

Aceasta funcționează sub sigla Cool Racing și are sediul în Annecy, Franța, chiar peste graniță de Geneva.

A concurat în LMP2 și LMP3 în European Le Mans Series, precum și la Le Mans 24 Hours în P2.

Lapierre a profitat în declarația sa video pentru a mulțumi mai multor jucători dintr-o carieră în care a fost câștigător de curse în GP2 și A1 Grand Prix și în WEC atât cu Toyota, cât și cu Alpine.

Printre aceștia se numără Philippe Sinault, care a avut un rol în unele dintre cele mai mari succese ale sale atât în monoposturi, cât și în sportcar-uri.

Sinault conduce echipa Signatech, care a coordonat campaniile de curse de anduranță ale Alpine începând din 2013, precum și predecesoarea acesteia, Signature, pentru care Lapierre a câștigat Marele Premiu de Formula 3 de la Macao în 2003.

El l-a amintit și pe Jean-Paul Driot, regretatul fondator și șef al echipei DAMS.

„Mă gândesc și la Jean-Paul Driot; a plecat prea devreme”, a spus Lapierre.

„Cu el și echipa sa am putut obține prima mea victorie în GP2 în 2007 – cu siguranță mi-a schimbat cariera”.

De asemenea, a fost menționat șeful ORECA, Hugues de Chaunac, care i-a oferit lui Lapierre prima sa șansă în cursele de mașini sport în ’07 și cu care a câștigat cursa de 12 ore de la Sebring în 2011 la bordul unui Peugeot 908 HDi LMP1 semi-uzină.

lapierre

Contractul lui Lapierre cu ORECA i-a facilitat accesul în linia LMP1 a Toyota la renașterea WEC în 2012, deoarece organizația franceză a făcut parte din configurația de curse a producătorului japonez până la sfârșitul anului 2020.

El a continuat să câștige șase curse WEC cu Toyota înainte de a fi concediat în mod controversat la mijlocul sezonului în 2014, după ce s-a accidentat atât la Le Mans, cât și la runda de la Austin, chiar dacă era pe pneuri slick în condiții de ploaie puternică de ambele ori.

Lapierre a adus un omagiu fostului director tehnic al ORECA, David Floury, care îndeplinește acum același rol la Toyota Gazoo Racing Europe, pentru încurajările sale din acea perioadă.

„A fost o persoană foarte importantă în cariera mea și, de asemenea, în viața mea”, a spus el.

„Am fost, probabil, în punctul cel mai de jos al carierei mele de pilot: Am fost foarte aproape să mă opresc din curse și el a fost cel care m-a adus înapoi”.

Anunțul lui Lapierre vine într-un moment în care se știe că Cool este unul dintre candidații la un parteneriat cu Hyundai Motorsport, care se pregătește să intre în rândurile prototipurilor cu un nou LMDh sub marca premium Genesis a producătorului sud-coreean.

Este de așteptat ca locul lui Lapierre în Alpine A424 LMDh #36, alături de Mick Schumacher și Matthieu Vaxiviere, pentru finala WEC 2024 din Bahrain, să fie luat de Jules Gounon.

Gounon este pilotul de rezervă oficial al Alpine și a fost adus în linia de start pentru Fuji ca parte a unui plan convenit înainte de începutul sezonului pentru a-și spori experiența în divizia Hypercar.

El l-a înlocuit pe Paul-Loup Chatin și, conform aceluiași acord, a fost chemat în Bahrain în locul lui Charles Milesi, care a fost performerul de seamă al Alpine în timpul ascensiunii sale în fruntea clasamentului Hypercar de la Le Mans.

lapierre

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss