Pentru Lando Norris, calificările din Mexic s-au încheiat în Q1. Există mai multe motive pentru această retragere. Cine este principalul vinovat: McLaren, Fernando Alonso sau Norris însuși?
Înainte de calificările din Mexic, Lando Norris era considerat un favorit secret pentru pole position, sau cel puțin un pretendent la prima linie a grilei de start. Însă pilotul echipei McLaren a fost departe de asta sâmbătă. În schimb, a fost nevoit să urmărească decizia privind pole position-ul pe ecranul televizorului, pentru că ziua sa de lucru se încheiase deja după Q1.
Norris nu a reușit să stabilească un singur timp utilizabil în trei încercări în primul segment al calificărilor. Asta nu a fost întotdeauna vina lui. După ce a ieșit pe mediane la prima cursă – ca majoritatea echipelor de top – echipa sa l-a fluierat înapoi. “Mi s-a spus să vin la boxe. Nu știu de ce”, a explicat el într-un interviu.
Eliminat în Q1: Lando Norris a ratat primul tur
Indiferent care au fost motivele pentru care a abandonat primul tur rapid. La a doua încercare Norris a fost în întregime responsabil pentru că nu a reușit să obțină cel puțin un tur de siguranță pe linia de sosire.
Atât în curbele S din sectorul de mijloc, cât și în virajul 12, a exagerat și a trecut cu viteză excesivă peste bordură. Un timp rapid a fost exclus. “Am frânat prea tare și am ieșit de pe pistă în singurul tur în care aveam șansa de a stabili un timp bun”, a analizat sec Norris.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Fernando Alonso îl costă pe Norris șansa de a ajunge în Q2
Așadar, totul a depins de al treilea tur. A început al treilea tur cu aproximativ 30 de secunde pe ceas și după trei viraje era deja fără speranță. Fernando Alonso pierduse controlul Aston Martin-ului său în virajul 3 și a declanșat steagul galben cu un spin. Norris a ajuns la fața locului în timp ce steagurile galbene încă fluturau și a fost nevoit să își întrerupă turul.
Acest lucru a pus întreaga povară McLaren pentru restul calificărilor pe umerii lui Oscar Piastri. În Q1 și Q2, australianul a fost în mijlocul lucrurilor, în loc să fie doar acolo. P2 în primul segment a fost urmat de locul 5 în Q2. Dar nici după aceea, lucrurile nu au mers bine pentru el. “Ritmul înainte de Q3 a fost puternic. Dar în Q3 pur și simplu nu am reușit să ne adunăm și nu prea știu de ce. Ăsta este lucrul frustrant în acest moment”, s-a supărat Piastri.
Oscar Piastri: Dezamăgire în Q3
La finalul calificărilor, tânărul de 22 de ani se afla doar pe locul 7. Cu 1:17.623, el a realizat cel mai rapid tur al zilei, dar concurența s-a îmbunătățit mai mult din Q2 până în Q3. “Trebuie să vedem dacă am fi putut face ceva cu mașina, dar se pare că nu am putut face acel pas în sus în ritm ca toți ceilalți”, a adăugat Piastri.
Acest lucru înseamnă că poziția de start a celor de la McLaren pentru duminică nu este deloc conform planului. În ceea ce privește dinamica cursei, Mexicul este un circuit critic. Din cauza altitudinii, anul trecut s-a dovedit deja a fi ostilă depășirilor. Norris a acceptat poziția slabă de start cu umor forțat: “Aș fi îngrijorat dacă am fi rămas și mai în urmă”. Piastri a prezis: “Mulți din jurul nostru au un ritm similar. Așa că depășirile vor fi dificile, dar vom face tot ce putem”.
- Duminica 29.10.2023, 22:00 – 00:00, Cursa
F1TVPro, Digisport 2, Digisport 4K), Orange Sport 3, Prima Sport 3, Prima Sport 4K
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.