Latest Posts

Lando Norris: „A fost un pic prea aproape” cu Oscar Piastri

Vizualizări: 3615

Iată cum reacționează pilotul McLaren Lando Norris la manevra riscantă de depășire a coechipierului său Oscar Piastri în primul tur al cursei de Formula 1 de la Monza

Primul tur al Marelui Premiu al Italiei 2024 de la Monza a fost unul dificil pentru McLaren. Totul s-ar fi putut termina în a doua șicană, când Oscar Piastri a făcut o manevră riscantă în jurul exteriorului lui Lando Norris, omul din pole position. Tocmai această scenă din șicana Della Roggia este acum un subiect de discuție la McLaren.

Norris în special nu este încântat de modul în care coechipierul său l-a tratat. Probabil și pentru că a fost cel puțin „un pic” surprins că a existat un atac în primul tur și într-un loc potențial periculos, după cum a subliniat Norris într-un interviu.

El spune: „Cred că a fost un pic prea strâns. Am fi putut pleca amândoi în acel viraj dacă aș fi frânat un metru mai târziu.

Și Norris trebuie să recunoască: „Nu a existat niciun contact, așa că Oscar a făcut o treabă bună”.

Norris

Ce înseamnă „regulile papaya” de la McLaren

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

De altfel, acest lucru este complet în conformitate cu regulile actuale ale jocului la McLaren, așa-numitele reguli papaya, echivalentul codului de conduită Mercedes pe circuit, pe care Toto Wolff l-a introdus cândva în războiul stabil din ce în ce mai mare dintre Lewis Hamilton și Nico Rosberg.

Întrebat exact despre ce este vorba în versiunea McLaren a acestor reguli, Norris răspunde: „Nu te accidenta. Asta este”.

Șeful McLaren, Zak Brown, confirmă spusele lui Norris într-un interviu. Regulile Papaya au scopul de a se asigura că coechipierilor li se permite să lupte „tare, dar curat”, fără să se atingă unul pe celălalt. „Practic, se spune: respectă-ți coechipierul”. Prin urmare, el nu a putut identifica nicio infracțiune din partea lui Piastri. Australianul s-a comportat agresiv, dar corect la Monza.

Directorul echipei Andrea Stella este de acord, care „nu vrea să intre prea mult în detalii” cu privire la conținutul regulilor Papaya, dar subliniază deschiderea și transparența McLaren. Stella continuă: „Vrem să menținem integritatea și corectitudinea și vrem să procedăm cu bun simț. Dar vrem, de asemenea, să fim pe primul loc în ambele clasamente generale”.

Norris

Își poate permite McLaren astfel de dueluri interne?

Este o manevră potențial periculoasă ca aceasta chiar justificabilă? McLaren vrea să analizeze acest lucru după aceea. În orice caz, Brown și Stella au anunțat o revizuire amănunțită.

Brown spune: „A fost o manevră agresivă și vom vorbi despre asta mai târziu. Lando a fost probabil surprins de această manevră. Probabil că a presupus că vom prelua conducerea în doi și vom încerca să creăm un decalaj mai întâi. Dar vom vorbi despre asta mai târziu”.

Mai presus de toate, Stella dorește să „înțeleagă perspectivele individuale” și să afle „dacă am respectat pe deplin orientările sau nu”, explică el.

„Vom învăța lecțiile de aici, dacă există ceva de învățat. Iar al doilea pas este să ne adaptăm regulile Papaya, astfel încât să putem lupta pentru cele două titluri în cel mai bun mod posibil.”

Norris

Noile obiective ale lui McLaren pentru acest sezon

Și iată, noua imagine de sine a lui McLaren: Că sezonul 2024 de Formula 1 ar putea fi mai mult decât victorii individuale în curse.

„Suntem acum într-o poziție în care trebuie să recunoaștem că Nu numai campionatul constructorilor este posibil”, spune Stella. „Este cu siguranță posibil și din punctul de vedere al piloților, având în vedere performanțele noastre actuale și problemele de la Red Bull. Deci, dacă le putem obține pe amândouă ca echipă, atunci trebuie să punem McLaren ca echipă și Lando într-o poziție în care este posibil.”

Vine managementul stabil pentru Norris?

Sună a management stabil, dar șefii McLaren evită constant să folosească acest cuvânt. Șeful echipei, Stella, se referă doar la „discuții” cu piloții săi și spune: „Chiar înainte de cursa de la Monza, am spus că Lando este cel mai bine poziționat în campionatul piloților. De aceea vorbim cu Oscar și Lando, vorbim între noi. Apoi ne definim regulile de joc”.

„Și, așa cum am spus, trebuie să ne uităm din nou la prima rundă. Trebuie să fie competentă, detaliată, specifică. Și apoi trebuie să vedem ce putem învăța din ea pentru situații viitoare. Pentru că vrem să încercăm să concurăm pentru campionatul mondial cu Lando.”

Cu toate acestea, situația de la McLaren este mai complexă deoarece, potrivit lui Brown, „prioritatea este să câștigăm ambele titluri”. El explică: „Îmi dau seama că acestea sunt de fapt două priorități. Dar avem doi piloți tineri care vor amândoi să câștige. Și întotdeauna am urmărit strategia de a avea doi piloți numărul unu. Acesta a fost întotdeauna motto-ul McLaren, chiar dacă uneori poate fi dificil.”

Brown se referă la rivalitățile celebre dintre McLaren, precum Hamilton/Alonso și, înainte de aceasta, Senna/Prost și spune: „Este o chestiune de atitudine: ca echipă, vă concentrați pe o mașină sau pe două?”

Brown nu oferă un răspuns la propria sa întrebare în legătură cu sezonul 2024. Cu toate acestea, el spune: „Cel mai simplu lucru ar fi fost ca Lando să plece cu mașina [la Monza]. Atunci nu am fi avut nicio decizie dificilă de luat. Dar Andrea și cu mine o luăm cursă cu cursă”.

Stella adaugă: „Trebuie doar să ne asigurăm că rezultatul este în interesul echipei și al campionatului piloților.”

Norris

Ce ar fi putut face Norris diferit

Ceea ce, la rândul său, duce la întrebarea dacă Norris însuși ar fi putut sau chiar ar fi trebuit să fie mai energic pentru a-și păstra șansele la titlu împotriva lui Max Verstappen. Dar în prima sa reacție după cursă, Norris a fost în pierdere: „Nu știu ce ar fi trebuit să fac diferit”.

„Dacă aș putea derula înapoi, aș face un pic diferit. Dar dacă aș fi frânat un metru mai târziu, probabil că m-aș fi accidentat.”

Și uneori este „mai ușor de spus decât de făcut”, spune Norris. „Oscar a frânat la limită și mi-a oferit spațiu. A fost exact suficient. Am făcut tot posibilul să evit orice altceva. Dar dacă frânez cu doi metri mai târziu, nu știi asta și nu poți prezice asta. Atunci ar fi putut ușor să se prăbușească. Deci: dificil”.

„Cel mai simplu lucru ar fi să frânez mult mai târziu, să-l împing în afara pistei și să-l tratez la fel ca pe oricine altcineva din pluton”, spune Norris, știind foarte bine că ar încălca regulile papaya. Norris s-a abținut de la a face acest lucru în timpul duelului din prima rundă.

Și are un pic de autocritică atunci când spune: „Am avut mult spațiu în spate, așa că poate am fost puțin mai precaut și am plătit prețul. Dar este ceea ce este. Oscar a făcut o cursă bună, la fel și Charles Leclerc.”

Norris

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss