Latest Posts

La o vorbă cu Octavian Ciovică, pilot CNVC

Vizualizări: 14885

#laovorba îl aduce azi la interviu pe Octavian Ciovică, pilot în Campionatul Național de Viteză în Coastă și totodată o prezență simpatică în paddock-ul competiției.

Salutare, Tavi! Bine ai venit #laovorba. Pentru început, spune-ne câteva lucruri despre tine.

O.C: Salutare tuturor! Sunt din Brașov, am 36 de ani și concurez în Campionatul Național de Viteză în Coastă.

De unde a apărut pentru tine, pasiunea pentru sporturile cu motor?

O.C: Când eram mic, tatăl meu mă ducea la etapa de coastă de pe drumul Poienii și de atunci mi-am dorit mereu să fac parte din această frumoasă lume a motorsportului.

Când și unde ai debutat la curse?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

O.C: Mi-am făcut debutul în 2007 în Campionatul Național de Viteză în Coastă la Rânca pe un Opel Kadett GSI.

Până acum, care a fost parcursul carierei tale?

O.C: În 2009 am concurat pe un VW Golf 3 la grupa A, dar după acel sezon a urmat o pauză lungă până în 2015, atunci când am revenit la curse. În anul revenirii am concurat pe un Mitsubishi Lancer Evo 10 de grupa N, 2016 m-a găsit tot la bordul unui Lancer, doar că era un Evo 7 de Gr.H. În 2017 am revenit la Evo 10 și am devenit vicecampion la Gr.A, iar în 2018 și 2019 am mers pe un Evo 9 cu care am obținut locul 3 la Gr.N în ambele sezoane.

Pentru 2020 vii cu ceva nou pentru tine, mai exact un Radical. De ce ai ales această mașină?

O.C: Am făcut o “schimbare radicală” pentru 2020. M-am despărțit de Evo-ul 9 cu care am concurat în ultimele două sezoane și am luat un Radical SR8, iar ca target pentru acest an este să mă acomodez cu mașina și de ce nu, să termin în primii 5 la finele lui 2020. Pe lângă Radical, am mai achiziționat un Evo 9 cu care voi concura la două runde de asfalt din Campionatul Național de Raliuri in vederea pregătirii pentru un sezon complet in 2021.

Câteva detalii despre Radical ne poți spune?

O.C: Da. Este modelul SR8. Motorul e un V8 ce este realizat din două motoare de Hayabusa puse în V. Puterea este de 440 CP și greutatea ei se duce la 650 KG. Vreau să menționez că mașina a concurat la Pikes Peak.

La o vorbă cu Octavian Ciovică, pilot CNVC

În ultimii doi ani, ai purtat o bătălie intensă și spectaculoasă la Grupa N alături de alți doi piloți brașoveni, Țache și Călin. Cum a fost pentru tine această “luptă” cu cei doi?

O.C: Bătălia a fost una foarte frumoasă, deoarece cu cei doi sunt bun prieten și în viața de zi cu zi. Ca dezvoltare sportivă a fost o evoluție mare pentru mine și m-a ambiționat foarte mult. Anul trecut am reușesc să îmi dobor numeroase recorduri personale.

Ești un pilot ce mergi de ceva timp la Coastă. Vrem să te întrebăm: Pentru tine, cum ți se pare evoluția acestui campionat în ultimii ani?

O.C: În comparație cu raliul, Viteza în Coastă a evoluat extrem de mult. Pentru spectatori, acest campionat este accesibil și pot vedea mașinile de mai multe ori pe același traseu față de raliu, acolo unde și ca spectator trebuie să fii pe fugă ca să prinzi mai multe probe. La capitolul material de concurs, este o creștere semnificativă. Mașinile sunt din ce in ce mai rapide, iar pentru acest an sunt așteptate la start, cele mai multe monoposturi prezente vreodată la un campionat românesc. Un alt punct benefic ce ne-a ajutat să evoluăm a fost apariția transmisiilor live de la fiecare etapă, ele reușind să aducă și mai mulți fani alături de Viteza în Coastă.

Tavi, am trecut de finish-ul interviului. Îți mulțumim pentru timpul acordat, iar acum, cuvântul e al tău!

O.C: Mi-e dor de curse și vreau cu toții să trecem cu bine peste această pandemie, să fim responsabili și să ascultăm sugestiile autorităților. Sper să ne vedem cu toții cât mai repede pe traseele de Coastă, acolo unde suntem o mare familie!

Sursa: Author-Andrei Mangalia
Photocredit: Arhivă personală Octavian Ciovică
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Author-Andrei Mangalia

Latest Posts

Don't Miss