Coproprietarul echipei spune că Ferrari explorează participarea la Indy 500.

Vicepreședintele Ferrari și proprietarul de 10% din acțiunile Ferrari, Piero Ferrari a sugerat că marca din Maranello ar putea aborda faimoasa cursă Indianapolis 500...
More

    Latest Posts

    DTM va reveni din nou în curând.

    Seria DTM a confirmat că este prevăzut un test de patru zile pe circuitul Nürburgring, la începutul lunii iunie, înainte ca sezonul 2020 să...

    Formula E ar putea sări peste sezonul curent în favoarea campionatului 2020/2021.

    Formula E evaluează abandonarea sezonului său actual, în cazul în care situația nu va îmbunătăți în săptămânile următoare, spune Alejandro Agag, fondator și președinte...

    ETCR vrea să pornească la drum din acest an

    Seria electrică ETCR dorește să își lanseze stagiunea competițională în 2020. Fondatorul seriei, Marcello Lotti vrea ca în 2020, ETCR să aibă parte de un...

    Formula 1: Ferrari a fost deja respins de Lewis Hamilton.

    Unul dintre cei mai importanți piloți care nu este încă contractat pentru 2021 este Lewis Hamilton. Britanicul pare să rămână la Mercedes, deși zvonurile...

    La o vorbă cu Leo Borlovan, pilot RES și Racing League Romania

    Pentru azi, #laovorba vi-l aduce la interviu pe Leo Borlovan, un pilot din Timișoara ce a concurat în numeroase competiții din afara țării, cât și pe plaiuri mioritice în Romanian Endurance Series și mai nou în Campionatul de SIM Racing, Racing League Romania.

    Salutare, Leo! Bun venit #laovorba. Mai întâi, zi-ne cine este Leo Borlovan omul?

    L.B: Sunt din Timișoara, am 18 ani, sunt elev în clasa a-12 a la momentul actual și pilot de curse 🙂

    De unde a venit pasiunea pentru curse?

    L.B: Pasiunea pentru curse a pornit de la tatăl meu, care și el la rândul lui a fost pilot de raliuri si viteza in Coastă. Are în palmares numeroase titluri de campion atât la raliuri cât și la VTM, iar eu când am împlinit vârsta de 3 ani a hotărât să mă pună într-un kart competițional pregatit special și să îmi încep cariera în motorsport chiar prin obținerea unui record mondial (cel mai tanar pilot din lume).

    Unde ai debutat în motorsport?

    L.B: În Croația pe circuitul Green Garden.

    Povestește-ne te rog, câteva detalii despre cariera ta, destul de încărcată până acum.

    L.B: În 2007, am debutat în campionatul național de karting, eram cel mai mic ca și vârstă la clasa Pufo și am reușit să obțin primul meu titlu de campion național la 6 ani. A urmat încă un titlu câștigat în 2009 cu un Kart pregatit de Zanardi. 2011-primul titlu de campion la clasa Mini obținut după o bătălie aprigă cu mulți piloți la momentul respectiv veniți din Ucraina pentru a participa în campionatul românesc. 2012 pot spune  că a fost unul dintre cei mai reprezentativi ani din cariera mea, deoarece am obținut nu doar titlul de campion, dar și titlul de Sportiv al anului. În 2013 am debutat la clasa KFJ (juniori) și am reușit încă un titlu,  iar în 2014 am testat toate materialele de top mondial din karting și am facut recorduri pe toate circuitele pe care am fost. În 2015 am câștigat Cupa României la Bacau,  iar în 2016 am început pregătirile din toate punctele de vedere pentru trecerea la monopost. În 2017 am debutat in Aquila Synergy cup în Danemarca, am reușit un podium la Padborg park și la Palanga în Lituania, apoi am debutat în cursele de turisme din Olanda pe circuitul TT Assen și am încheiat anul cu 2 curse de test cu Aquila în Romanian Endurance Series, iar în 2018, am participat tot anul în RES și cu ocazia fiecarei etape, am testat mașini diferite.

    Interesant parcursul carierei tale. Cum au fost pentru tine aceste experiențe din afara României?

    L.B: Au fost experiențe unice, am cunoscut mulți oameni din lumea motorsportului. În Danemarca când am avut prima cursa cu Aquila am stat aproape 2 săptămâni și am fost să vizualizez live curse din campionatul Danez de GT-uri, turisme si Formula 4 la Ring Djursland impreuna cu CEO-ul de la Aquila, Dan Suenson, acolo am facut cunoștință cu Mikkel Pedersen care la momentul actual alearga în Supercupa Porsche, Christian Lundgaard actual pilot in Formula 2 pentru Trident, Jan Magnussen si mulți alții. În Lituania de asemenea, cursa cu Aquila fiind cursa suport pentru cea de 1000 de km de la Palanga, am avut ocazia să privesc îndeaproape activitatea echipelor din pit si din paddock. Mi-a placut să alerg pe circuite noi, să invăț comportamentul monopostului în diferite situații și să mă lupt pentru poziții în cursele din străinătate.

    Pentru 2020 ce planuri ai?

    L.B: Momentan mă pregătesc de bacalaureat, dar încerc să mă mențin în formă fizică bună și mă antrenez pe simulator, participând în Racing League Romania, curse care pot fi urmărite în fiecare duminică la 20:30 pe pagina Bmw Romania și pe Telekom Sport, iar pentru restul anului sper că voi putea participa la câteva curse în străinătate, dar și în țară, dată fiind situația în care ne aflam.

    Că tot spuneai de RLR, am remarcat că mergi bine în acest campionat. Vrem să te întrebăm: cum ți se pare Racing League Romania pentru tine?

    L.B: Campionatul RLR este cel mai puternic campionat național de simracing cu siguranță. Mi se pare o provocare mare, atât pentru piloți profesioniști, cât și pentru cei care se ocupa doar cu simracing. Campionatul cu siguranță este pe o pantă ascendentă odată cu sezonul 5 care rulează la momentul actual, băieții care se ocupa de acest campionat au dat dovadă de profesionalism, motiv pentru care aceste curse virtuale au devenit o treabă foarte serioasă și nu este nicidecum o joacă.

    Cât de mult te poate ajuta un simulator?

    L.B: Simulatorul mă ajută destul de mult, pot învăța multe circuite, pot testa, într-un fel, multe mașini, mă ajuta să experimentez multe situații limita în ritm de cursă, calificări și așa mai departe.

    Leo, am ajuns la final interviului. Îți mulțumim pentru timpul acordat și acum, ai cuvântul!

    L.B: Mi-a părut bine și deocamdată provoc cât mai mulți piloți din motorsportul romanesc să “se ia la trântă” in Racing League Romania!

    Andrei Mangalia

    Latest Posts

    DTM va reveni din nou în curând.

    Seria DTM a confirmat că este prevăzut un test de patru zile pe circuitul Nürburgring, la începutul lunii iunie, înainte ca sezonul 2020 să...

    Formula E ar putea sări peste sezonul curent în favoarea campionatului 2020/2021.

    Formula E evaluează abandonarea sezonului său actual, în cazul în care situația nu va îmbunătăți în săptămânile următoare, spune Alejandro Agag, fondator și președinte...

    ETCR vrea să pornească la drum din acest an

    Seria electrică ETCR dorește să își lanseze stagiunea competițională în 2020. Fondatorul seriei, Marcello Lotti vrea ca în 2020, ETCR să aibă parte de un...

    Formula 1: Ferrari a fost deja respins de Lewis Hamilton.

    Unul dintre cei mai importanți piloți care nu este încă contractat pentru 2021 este Lewis Hamilton. Britanicul pare să rămână la Mercedes, deși zvonurile...

    Don't Miss

    M-Sport face „progrese bune” cu noua mașină WRC 2022.

    Șeful programului Campionatului Mondial de Raliuri la M-Sport spune că munca la nouă mașină WRC pentru 2022 progresează „foarte bine” în prezent, în ciuda...

    Lance Stroll a fost semnat pentru 2021, spune Szafnauer

    Lance Stroll este deja contractat pentru a rămâne la Racing Point - pentru a fi numit Aston Martin până atunci - în 2021. Aceasta...

    Rusia privește prima cursă F1 2020 cu spectatori.

    Rusia ar putea fi prima țară care a găzduit o cursă de Formula 1 cu spectatori în 2020. Acesta este punctul de vedere al...

    McLaren nu a avut nicio negociere cu Vettel, a declarat Seidl.

    Speculația ca Sebastian Vettel s-ar putea retrage la sfârșitul anului 2020 este în curs de dezvoltare, McLaren dezvăluind că niciodată nu a negociat cu...

    Martin este măgulit de interesul echipei Ducati pentru 2021.

    Pilotul Red Bull KTM Ajo Moto2 ™ discută despre interesul mărcii italiene și își admite obiectivul de a sări la MotoGP ™ în sezonul...
    Andrei Mangalia