Previzualizare-Rallye Monte-Carlo

La numai 46 de zile după ce Sébastien Ogier a obținut cel de-al șaptelea titlu mondial, World Rally Championship 2021 revine la viață, la...
More

    Latest Posts

    La o vorbă cu Flavius Croitoriu, fotograf de motorsport

    #laovorba vi-l aduce azi pe Flavius Croitoriu, un tânăr fotograf ce realizează cele mai spectaculoase cadre din motorsportul românesc.

    Salutare, Flavius! Îți mulțumim că ai acceptat să vii #laovorba cu noi. Mai întâi, zi-ne te rog câteva lucruri despre tine.

    F.C: Vă salut pe toți! Mă numesc Flavius Croitoriu, iar eu sunt fotograful din spatele Rally Art.Ro . Sunt fotograf de motorsport, și îmi iubesc job-ul! . Am 18 ani, locuiesc în Întorsura Buzăului și sunt elev al Liceului Teoretic Mircea Eliade în clasa a – 12 – a.

    De unde a pornit pasiunea pentru motorsport?

    F.C: Pasiunea pentru motorsport nu am moștenit-o de la nimeni deoarece la mine în familie nu e nimeni pasionat de motorsport. Pasiunea a plecat încă de prin anul 2015 când am click aleatoriu pe un clip de pe Youtube cu Vali Porcișteanu de la Tess Rally 2012 , și am ramas fascinat cum controlează mașina și cât de tare se mergea pe Babarunca,când era full snow. Dupa ce am vizionat clipul cu Vali, am început să mă documentez despre acest sport,să  descopăr cât de frumos este și spectaculos și  să identific piloți de TOP și din alte campionate celebre precum WRC ( World Rally Championship ) sau ERC ( European Rally Championship ).

    De ce ai ales să fotografiezi motorsport?

    F.C: Pot spune că nu am ales să fac asta. Fiind pasionat de motorsport am inceput să fotografiez ca un simplu amator, avand un aparat acasa pe care îl foloseam foarte rar doar pentru a îmi creea amintiri. De ce motorsport ? Pentru că aici este foarte multa acțiune, un spectacol total, sunt oameni super faini si acest sport te pune ca și fotograf tot timpul “ la incercare “.

    Când ai debutat în fotografierea motorsportului?

    F.C: Am debutat în 2016 la ultima etapă de coastă din acel sezon și anume Trofeul Opel, alături de Szabo Attila care este și mentorul meu. A fost o etapă interesantă unde pozele nu au fost foarte rele, am învățat să fiu disciplinat cu oamenii de securitate / arbitrii și să stau în locuri safe pentru că siguranța este prioritară!

    Am văzut că tu mergi și realizezi fotografii la Raliu, Viteză în Coastă, Super Rally, RES(Anduranță), chiar și Drift. Pentru tine, care este cea mai fotogenică disciplină?

    F.C: Da, așa este. În 2019 am participat la mai multe discipline, am fost expus la noi provocari de la care bineînțeles am acumulat multă experiență. Toate disciplinele sunt fotogenice, dacă știi să le expui cum trebuie. Pentru mine clar, raliul este disciplina favorită deoarece aici mă simt cel mai bine și este o disciplină care te pune pe tine să îți alegi locurile cele mai bune de fotografiat . Faptul că pot să îmi aleg locurile, în pădure , pe un deal, în tufișuri mă face să fiu din ce în ce mai creativ. Pot spune tot odata faptul că și pe circuit este plăcut să fotografiezi, doar că ești limitat ca spațiu și ideile sunt mai constrânse.

    Din România, care cursă ți se pare cea mai frumoasă prin obiectivul aparatului tău foto?

    F.C:

    Hmm, e puțin cam greu de ales. Am  câte o cursă favorită la campionatele la care am facut sezon complet , adică raliu și coastă. În CNR mi-a plăcut foarte mult varianta updatată a Tess Rally 2019, având peisaje superbe de toamnă și probe foarte placute de macadam. Iar în CNVC îmi place mult coasta nouă de la Cheile Grădiștei, având cea mai frumoasă regrupare de la toate coastele, este frumoasă pentru fotografiat iar locația evenimentului este TOP LEVEL . Acestea două se potrivesc stilului meu de fotografiat .

    Pe lângă fotografie, te-ai gândit să treci și pe partea de video?

    F.C: Nu, prin fotografie văd o provocare mai mare de a crea arta decat în videografie . Dacă nu mă înșel prima a fost fotografia, și a aparut în anul 1839, ca mai apoi să se dezvolte și videografia. Prin fotografie poți reda sentimente , trairi , momente unice ale vieții care pot fi developate și păstrate într-un album sau stock-ate pe un calculator. Bineînțeles zona video în motorsport este una foarte grea, cunoscătorii știu ce filmari sunt în WRC, bineînțeles WRC-ul este alta ligă .. dar filmările sunt spectaculoase.

    Te-ai gândit vreodată să treci și de partea opusă a aparatului foto? Ne referim aici la participarea ca sportiv la competiții.

    F.C: Nu m-am gândit să fac pasul ca sportiv la curse pentru că îmi place ceea ce fac acum dar experiența în dreapta unui pilot este foarte plăcută , și îmi ofera o doză de adrenalină pe un timp îndelungat.

    Ce planuri ai pentru sezonul 2020?

    F.C: Planurile pentru 2020 sunt în incertitudine deoarece virusul Covid-19 ia o mare amploare în România și nu ne putem relua activitățile prea curând. Planurile erau aceleași în principiu, acumulare de mai multă experiență în domeniul fotografiei sportive și să pot face sezon complet în CNR și CNVC. Un target principal în 2020 este să pot trece cu bine examenul maturității, adică BAC-ul iar după acesta să pot participa din nou la minim 2 etape de raliu mondial ca fotograf acreditat.

    Ce recomandări ai pentru un fotograf ce este la început de drum în fotografierea curselor?

    F.C: Recomandarea mea este să fie disciplinați, să asculte de arbitrii și de oamenii mai experimentați ca ei în caz că greșesc ceva, și să nu fie încăpățânați. Dacă doresc să intre în această lume a motorsportului ar fi bine să se documenteze, cum să stea pe viraje, ce locuri periculoase să evite din viraje deoarece motorsportul este periculos și are nevoie de o atenție distributivă. Pe partea de fotografie recomand o aparatură entry level ( așa am început și eu ), deoarece vă formează, vă face să trageți mai tare de voi și să scoateți până și ultima picătură de ISO din aparat. Dar recomandarea mea principala este să pună SIGURANȚA pe primul loc !

    Flavius, am ajuns la final. Îți mulțumim pentru răspunsuri, dar și pentru timpul acordat, iar acum ai cuvântul final!

    F.C:

    Vreau să le mulțumesc părinților mei și mentorului meu pentru sprijinul necondiționat și pentru eforturile depuse ca eu să fiu fericit și pentru sfaturile utile ce m-au ajutat extrem de mult în acest drum, anevoios uneori.
    În final țin să vă mulțumesc vouă pentru acest interviu. Le mulțumesc tot odata și cititorilor ca și-au rupt din timpul lor să citeasca acest articol despre mine, apreciez ! Vă salut and Follow Rally art.ro!

     

     

     

     

    Sursa: Author-Andrei Mangalia

    Photocredit: Arhivă personală Flavius Croitoriu

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen

    Latest Posts

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen