Latest Posts

La jumătatea sezonului 2022 trecem în revistă punctele forte și slabe ale echipelor din F1 (Partea 2)

Vizualizări: 19250

La jumătatea sezonului 2022, au apărut mai multe tendințe în ceea ce privește ultima generație de mașini de Formula 1. Iată pe ce ar trebui să se concentreze fiecare echipă în cursele rămase din campanie.

Dacă vă vine să credeți, sezonul F1 2022 se află deja la jumătate. În încrucișarea sa anuală la nivel mondial, F1 a avut salba de deschidere cu runde în Orientul Mijlociu, Australia, Europa și America de Nord, și va continua etapa europeană de o parte și de alta a vacanței de vară din august, înainte de cursele din Asia, America de Sud și o întoarcere aproape de locul unde a început sezonul pentru căderea cortinei de la Abu Dhabi.

Pe lângă sarcina uriașă de a stabili calendarul actualizărilor cu logistica mondială a F1, echipele au trebuit să se ocupe de problemele ridicate de revenirea la efectele la sol. A fost un efort deja uriaș pentru a rezolva problemele inițiale cu porpoisingul și, acum că majoritatea echipelor au văzut sfârșitul tremurului vertical, își pot concentra întreaga atenție asupra obținerii de performanțe de la mașină.

Desigur, fiecare mașină de pe grila 2022 are propriile puncte forte și puncte slabe. Și, cu 11 curse rămase, există suficient timp pentru a remedia aceste puncte slabe înainte de a ne îndrepta atenția către mașina de anul viitor – presupunând că limitele plafonului de costuri nu au fost încălcate în această etapă. Desigur, ar putea exista una sau două echipe care ar fi mai bine să își redirecționeze atenția către sezonul următor, dar acestea trebuie să dezvolte o înțelegere a mașinii din acest an pentru a înțelege încotro să se îndrepte în 2023.

Să ne uităm astăzi la jumătatea superioară a grilei de start a Formulei 1 din 2022:

Sezonului, 2022

Alpine F1 – Continuați căutarea de consistență și evitați pisicile negre
Există o șansă bună ca Alpine F1 să fie deja în fața celor de la McLaren F1 în clasamentul constructorilor, dacă nu ar fi avut parte de un noroc suspect în acest sezon – în special în partea de garaj a lui Fernando Alonso. Dublul campion a avut parte de o perioadă de formă nefericită după prima cursă din Bahrain, problemele de fiabilitate, contactul din primul tur și penalizările, toate acestea ținându-l în afara punctelor în patru curse succesive.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

De atunci, Fernando Alonso a terminat în top 10 în ultimele șase Mari Premii, dar pilotul spaniol a avut totuși ghinion în Austria, după ce nu a reușit să se aprindă în cursa de sprint. O revenire în forță în cursa completă de pe Red Bull Ring ar fi putut aduce mai mult decât un punct solitar dacă nu ar fi fost vibrațiile roților.

Esteban Ocon, așa cum se obișnuiește în F1 modernă, a fost un model de consecvență – în timp ce Alpine F1 însuși nu s-a sfiit să facă îmbunătățiri, în speranța de a depăși McLaren F1 și de a se retrage în fața Mercedes AMG F1 pentru o poziție mai favorabilă în campionatul constructorilor.

Propulsorul Renault este, de asemenea, mult îmbunătățit în acest an și, la nevoie, poate oferi un nivel impresionant de putere. Strategia echipei de a folosi acest lucru în avantajul său la Baku și de a maximiza viteza în linie dreaptă a funcționat într-o oarecare măsură, dar Fernando Alonso a pus la îndoială faptul că adoptarea unei căi atât de extreme în cursa din Azerbaidjan a fost în interesul echipei.

A522 este un model bun pentru toate tipurile de mașini, dar, pe măsură ce Mercedes AMG F1 începe să se îmbunătățească, Alpine F1 ar putea să nu aibă neapărat suficiente rezerve pentru a-și detrona rivalul german. Cu toate acestea, continuarea actualizărilor pentru a oferi o linie de bază mai consistentă este cu siguranță pe ordinea de zi.

Sezonului, 2022

McLaren F1 – profită la maximum de micile actualizări
Din cauza plafonului de costuri, McLaren F1 a semnalat deja că nu va mai adăuga actualizări majore la MCL36. Probabil că acesta va fi cazul multor echipe, dar pentru McLaren F1, acest lucru adaugă și mai mult pericol, având în vedere lupta strânsă pe care o duce cu Alpine F1 pentru locul patru în clasamentul echipelor.

Modelul MCL36 în sine este un adevărat ou de curator. Nu are slăbiciuni evidente, dar nici puncte forte în raport cu concurenții săi. Într-o zi bună, îi oferă lui Lando Norris o mașină cu care se poate lupta pentru puncte forte, dar, într-o zi în care mașina are probleme, McLaren-urile sunt lipite de mijlocul plutonului. Austria s-a dovedit a fi o misiune de salvare curajoasă pentru echipă, după ce a pierdut aproape tot FP1 cu probleme separate la ambele mașini, dar, în egală măsură, pune sub semnul întrebării ce ar fi putut realiza McLaren F1 dacă ar fi reușit să folosească timpul de pe pistă.

„La fiecare cursă pe care am făcut-o, ne-am dat seama cât de compromiși am fost”, a declarat Lando Norris după cursă. „Am fost mereu cu doi pași în urmă doar din cauza numărului de probleme pe care le-am avut, în FP1 nereușind să cunoaștem nivelurile de porpoising și nivelurile corecte ale aripilor și lucruri de genul acesta. Cred că, dacă am putea relua weekendul, cred că am fi mult mai puternici și cred că am putea lupta cu Alpii. Și cred că pot fi destul de încrezător în asta”.

Având în vedere unde a început McLaren F1 sezonul și problemele cu frânele care au afectat mașina în debutul sezonului în Bahrain, a fost o schimbare bună de formă. Dar afirmația lui Lando Norris „doi pași în urmă” poate fi aplicată în egală măsură pentru întregul sezon. Încă mai trebuie să găsească performanțe în linie dreaptă, unde mașinile se află bine printre cei din mijlocul clasamentului, și poate că trebuie făcute alte modificări pentru a extrage mai multă performanță din podea pentru a le oferi piloților mai multă încredere în nivelurile de forță de apăsare.

Dar poate că problema cheie este forma în declin a lui Daniel Ricciardo. Australianul a reușit doar 17 puncte în 2022, la 47 de puncte în urma lui Lando Norris în cealaltă mașină, iar McLaren F1 trebuie să găsească o modalitate de a-l readuce pe simpaticul australian la cea mai bună formă a sa – mai ales că piloții Alpine F1 rămân la egalitate.


GP24 PronoContest este în sfârșit gata.

Jocul conceput de GP24 Media constă în prezicerea primelor 10 rezultate în competițiile dumneavoastră preferate de motorsport. Pentru restul sezonului 2022 ne vom concentra pe sezonul actual al Formulei 1. Din 2023 vom adăuga și alte competiții în campionate separate.

Vizitați site-ul GP24 PronoContest făcând click pe imaginea de mai jos și citiți totul despre joc, cum ar fi regulile și premiile care pot fi câștigate pentru fiecare cursă și, bineînțeles, marele premiu pentru cel mai mare total de puncte obținute pe parcursul sezonului. Succes!!!

Sezonului, 2022


Sezonului, 2022

Mercedes AMG F1 – continuați să găsiți performanța de la sol
Dintre echipele afectate de oscilațiile verticale, Mercedes AMG F1 a avut cel mai mult de suferit. W13 a fost mult prea dornic să înceapă să ricoșeze pe liniile drepte și i-a lăsat atât pe Lewis Hamilton, cât și pe George Russell cu dureri considerabile după curse. Dar echipa pare să fi schimbat direcția.

Pe măsură ce Mercedes AMG F1 și-a concentrat resursele asupra încercării de a elimina mișcările nedorite ale mașinii, actualizările de performanță au trebuit să treacă în plan secund. Așadar, are de recuperat teren în tunelul de vânt. Din fericire pentru echipă, faptul că a coborât câteva locuri în campionatul constructorilor i-a oferit ceva mai mult timp pentru testele aerodinamice în raport cu Red Bull Racing și Scuderia Ferrari, oferindu-le săgeților argintii o șansă de a recupera.

Ceea ce are W13 de partea sa este fiabilitatea. Lewis Hamilton este unul dintre cei doi piloți care au terminat fiecare cursă în 2022 – celălalt fiind Lance Stroll de la Aston Martin F1 – în timp ce singurul abandon al lui George Russell la Silverstone a fost după ce a fost șters în accidentul înfricoșător din primul viraj în care a fost implicat Zhou Guanyu.

Aceasta a însemnat că, chiar și cu un deficit de performanță în raport cu echipele de top, Mercedes AMG F1 a reușit să adune puncte în mod metronomic. Fiecare sosire în cursă a lui George Russell s-a situat între al treilea și al cincilea loc, demonstrând o consecvență incredibilă. Lewis Hamilton, între timp, a găsit W13 mult mai dificil de pilotat – dar a adunat un trio de locuri trei la rând. Iar dacă actualizările de performanță continuă și se dovedesc suficient de Ronseal pentru a face ceea ce scrie pe cutie, o victorie este cu siguranță posibilă.

Sezonului, 2022

Scuderia Ferrari – fiabilitatea grupului motopropulsor
Rămășițele carbonizate ale Scuderiei Ferrari F1-75 a lui Carlos Sainz în Austria au fost o altă demonstrație a problemelor de fiabilitate care au invadat sezonul Scuderiei Ferrari. Charles Leclerc, după cum am menționat mai sus, a avut o soartă similară în Azerbaidjan, în timp ce defecțiunea la turbo a anulat o victorie aproape sigură la Marele Premiu al Spaniei, lăsându-l pe monegasc la coada clasamentului. Carlos Sainz, de asemenea, s-a retras cu o problemă la sistemul hidraulic la Baku.

Aceasta alimentează narațiunea conform căreia cea mai mare problemă a Scuderiei Ferrari în 2022 este ea însăși. Dacă fiabilitatea ar fi fost antiglonț și apelurile strategice mai proactive, Charles Leclerc ar fi condus cursa pentru titlu. În schimb, el se află la 38 de puncte de Max Verstappen.

Partea bună este că încă mai este timp pentru a inversa situația și pentru a-i readuce în joc pe Charles Leclerc – și pe Carlos Sainz. Căutarea sufletească în departamentul motoarelor de la Maranello ar trebui să ofere soluții, iar Scuderia Ferrari a fost superioară din punct de vedere tactic echipei Red Bull Racing în Austria – deși ajutată de tendința mai mare a RB18 de a mânca din cauciucul Pirelli. Pentru a se pregăti pentru o cursă mai echilibrată, tacticienii echipei Scuderia Ferrari ar trebui poate să scoată praful de pe exemplarul puțin folosit al Artei războiului de Sun Tzu și să înceapă să manevreze Red Bull Racing acolo unde trebuie să fie – mai degrabă decât invers.

Probabil că există, de asemenea, posibilitatea de a găsi un pic mai mult ritm în linie dreaptă, iar Scuderia Ferrari și-a redus în mod activ aripile pentru a obține o viteză maximă mai mare, dar nu este un aspect esențial.

Sezonului, 2022

Red Bull Racing – performanțe în viraje la viteză medie-joasă și greutate
În conformitate cu normele aerodinamice din 2009, Red Bull Racing a sacrificat în mod special viteza în linie dreaptă în favoarea performanțelor în toate tipurile de viraje, ceea ce a dat roade înainte de era turbo-hibridă. În cadrul regulilor din 2022, pare să fie o abordare ușor diferită din partea echipei din Milton Keynes; mașina mestecă kilometri la maximum și pare să aibă o aderență ca de cracă pe virajele de mare viteză.

Acest lucru este deosebit de puternic în curse, unde încărcăturile mari de combustibil anulează cel mai mare dezavantaj al RB18: greutatea. Pentru a ilustra acest aspect, să luăm ca exemplu Marele Premiu al Azerbaidjanului; Max Verstappen și Sergio Perez au reușit să depășească Ferrari-urile pe traseul plat de pe Neftchilar Avenue în calificări, dar Charles Leclerc i-a învins pe cei doi în lupta pentru Pole datorită potenței mai mari al masini echipei Scuderia Ferrari în viraje.

Chiar și înainte ca Ferrari-urile să se oprească sau să ia foc spontan, Red Bull Racing avea avantaj în cursă, iar Max Verstappen se apropia după oprirea bine sincronizată a lui Charles Leclerc la FCY, înainte ca monegascul să se oprească în foc. Miami s-a dovedit a fi un alt exemplu al punctelor forte ale Red Bull Racing în fața Scuderiei Ferrari; Charles Leclerc îl închidea pe Max Verstappen în viraje, dar, chiar și cu asistența DRS, Red Bull Racing putea pur și simplu să se îndepărteze spre siguranță și să păstreze conducerea. Dar Max Verstappen a fost în mare parte depășit în calificări, ceea ce el pune pe seama faptului că mașina trebuie să țină o dietă.

Sezonului, 2022

„Suntem încă un pic greoi„, a mărturisit campionul în exercițiu în Austria. Așa că, desigur, atunci când iese tot combustibilul, aceasta este doar o limitare pe care o avem, așa că încă trebuie să slăbim mașina, lucru la care lucrăm. Dar de aceea, cred că în cursă, este o problemă mai puțin importantă, pentru că, în primul rând, nu poți forța ca în calificări. Așa că, probabil, asta ajută un pic cu modul în care avem mașina. Iar acea problemă de greutate cu rezervorul plin este puțin mai puțin vizibilă”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss