Latest Posts

Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”

Vizualizări: 32788

Vorbind ocazional cu cel mai de succes pilot din istoria Rallycross, Kenneth Hansen, pentru a vorbi despre cursele sale și despre experiențele pozitive și negative ale conducerii echipei sale Hansen Motorsport. Hansen a apărut pentru prima dată pe scena internațională de RallyCross în 1987, când a intrat în Campionatul European de Rallycross conducând un Volvo 240 Turbo care a fost folosit anterior de Lars Nyström.

El a asigurat un impresionant loc cinci în campionat în acel an. În 1989 s-a schimbat într-un Ford Sierra RS500 Cosworth de 500 CP, În 1989 și a dovedit că este un bărbat greu de învins. A continuat să câștige 4 titluri europene consecutive în Sierra sa. Din 1993 încoace, a concurat exclusiv cu mașinile Citroen.

Suedezul a continuat să câștige încă zece titluri europene înainte de a se retrage din pilotajul în 2010, asigurându-și locul în cărțile de istorie ca cel mai de succes pilot de RallyCross din istorie cu 14 titluri. Am vorbit cu Kenneth despre ce l-a făcut să se distingă de restul pachetului atunci când a venit să câștige acest incredibil tablou de campionate.

„Pur și simplu, nu-mi place să pierd!” râse Kenneth. „Este vorba de consecvență atunci când vine vorba de câștigarea campionatelor. Dacă te uiți la tabelele de campionat din toți anii în care am fost la curse, chiar și cele mai mici finalizări ale mele au fost cele mai bune scoruri! Deci, sigur că coerența și fiabilitatea au fost cheie”.

Kenneth a participat la RallyCross european timp de 23 de ani, asigurând peste șaptezeci de victorii și peste o sută de podiumuri în acea perioadă. L-am întrebat pe Kenneth dacă a avut un moment preferat din cursa sa.

„Uau, de unde încep! Evident, este greu de ales pentru că am alergat atât de mult, dar cu siguranță câștigând primul meu titlu în 1989 a fost incredibil de special”. Câștigarea primului meu titlu de super car în 1994 este și acolo. Câștigarea mea în cursa preferată a fost în 2001 la Loheac. Atmosfera de acolo era incredibilă și a câștiga în fața a 40.000 de spectatori a fost ceva ce nu voi uita niciodată.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”
Photocredit: FIA World Rallycross

În 2010, Kenneth a oprit propria cariera ca pilot de curse pentru a continua dezvoltarea echipei sale, Hansen Motorsport, împreună cu soția sa, Susann Hansen. Hansen Motorsport a intrat în World RX în 2014 și a fost preluat de Peugeot în 2017. Peugeot a plecat la sfârșitul anului 2018, lăsându-l pe Hansens cu misiunea de a încerca să conducă o echipă independentă.

Au revenit sub numele Team Hansen MJP, cu fiii lui Kenneth, Timmy Hansen și Kevin Hansen, care au câștigat victorie. Timmy, desigur, a câștigat titlul de pilot prin countback după o luptă de un sezon întreg cu rivalul, Andreas Bakkerud. „A fost incredibil de dur. Când aveți un producător care vă sprijină, acestea oferă personal și, cel mai important, banii”. „Când a plecat Peugeot, la fel și personalul și bugetul. Știam că vrem să facem din nou cursa, așa că ne-am adus împreună pentru a forma echipa Hansen MJP”.

„Acum că suntem o echipă independentă, cred de fapt că este mult mai ușor să alergi! Dacă doriți să faceți modificări, puteți. Nu trebuie să „urcăm în lanțul alimentar”, ca să zic așa”. Fiind parte a sportului RallyCross de mai bine de treizeci de ani, Kenneth a văzut sportul schimbându-se mai mult decât majoritatea. Recent, World RX a anunțat introducerea energiei electrice în serie începând cu 2022.

Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”
Sebastien Loeb / Timmy Hansen / Kenneth Hansen, FIA World Rallycross Championship 2016 Belgium – Photocredit: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

„Trebuie să spun, schimbările pe care le-am văzut au fost mari”. Când am început, a existat o problemă masivă cu prafului in aer peste circuit în timpul cursei făcând imposibil de văzut. Udarea pistei a ajutat cu siguranță asta, de exemplu. „Cred că trebuie să continuăm să mergem mai departe cu RallyCross, deoarece este un sport atât de incredibil. Are nevoie de mai multe investiții și de oameni mai pasionați în spatele acesteia pentru a se asigura că va continua să crească”.

Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”
Kenneth & Susann Hansen – Photocredit: Red Bull Content Pool

Sezonul Mondial RX 2019 a fost probabil unul dintre cele mai bune din istoria sportului. Trebuie să așteptăm un pic mai mult pentru runda unu din sezonul 2020, datorită pandemiei COVID-19, dar l-am întrebat pe Kenneth care sunt planurile sale pentru viitorul ale echipei Hansen și dacă crede că Campionatul Mondial RX este într-un loc bun la moment. „Nu vreau să dezvăluim prea mult, dar căutăm să extindem echipa. Acestea fiind spuse că vrem să ne extindem cu accent pe succes, nu pe dimensiunea pură a echipei”, a remarcat Kenneth.

„În ceea ce privește World RX, cred că este într-un loc bun, dar se pot face mai multe. Sper cu adevărat că promotorul va continua să o ducă la nivelul următor, întrucât RallyCross este un sport pentru viitor. Cred că unul dintre obiective ar trebui să fie concentrarea pe circuite”. „Ar trebui sa avem o arenă mică în care pentru spectatorilor să fie ușor să vadă cursa și, de asemenea, mult mai ușor pentru echipaje de filmare TV să ofere o acoperire a curselor. RallyCross este puternic, am dovedit asta după 2018, dar trebuie să continuăm să facem eforturi pentru mai mult ”.

Prima etapă a Campionatului Mondial de RallyCross FIA urmează să înceapă la Höljes pe 20 august, iar echipa Hansen MJP abia așteaptă să revină pe circuit. Toți noi de acasă, de asemenea, abia așteptăm să vedem întoarcerea World RX. Deocamdată, fără spectatori, dar prin urmare în siguranță.

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss