Kalle Rovanperä a stăpânit o etapă de deschidere brutală la Vodafone Rally de Portugal pentru a-l devansa pe rivalul de la Hyundai Motorsport, Dani Sordo, cu 10,7s după o zi de deschidere plină de vicii.
O luptă palpitantă de dimineață a devenit o chestiune de supraviețuire după-amiază, pe măsură ce căldura, praful și drumurile pedepsite, pline de pietre, au avut un tribut greu de plătit în această a cincea etapă a sezonului Campionatului Mondial de Raliuri FIA. În timp ce mai mulți dintre rivalii săi s-au clătinat, Rovanperä a câștigat trei dintre cele opt probe speciale la bordul unui Toyota GR Yaris, devansându-l pe Sordo cu 10,7sec după mai mult de 120 km de acțiune în timpul cărora trei piloți diferiți au condus.
Rovanperä a fost afectat de subvirare excesivă în primele două etape, dar ajustările de set-up efectuate mai târziu în cursul dimineții i-au transformat mașina. Finlandezul l-a depășit pe Sordo, care a moștenit primul loc atunci când Ford Puma-ul lui Ott Tänak a suferit avarii la roți în Lousã 2, și și-a extins și mai mult avantajul atunci când spaniolul a depășit o intersecție în penultima etapă. „A fost o zi foarte bună”, a declarat Rovanperä. „Multă curățenie, dar totuși am făcut o zi stabilă. Am fost rapizi, dar am avut grijă și de mașină și de pneuri.”
Coechipierul lui Sordo, Thierry Neuville, din echipa i20 N, a fost al treilea, la 15,2 secunde în urmă. Belgianul a recucerit ultimul loc pe podium în super-speciala din Figueira da Foz, depășindu-i în acest proces pe colegul Esapekka Lappi și pe tânărul Pierre-Louis Loubet, de la M-Sport Ford. Doar 1,3 secunde îi separau pe cei trei piloți la finalul cursei, iar Loubet l-a depășit pe Lappi în final și a ocupat locul patru la general cu 0,3 secunde. Locul patru a fost binemeritat pentru Loubet. După ce a câștigat prima cursă, francezul a fost la un pas de retragere când mașina sa a luat foc pe linia de oprire de la Arganil 1.
El și copilotul Nicolas Gilsoul au reușit să continue după ce au stins flăcările, urmărind ulterior cauza la eșapamentul Puma-ului lor. „Mașina a început să aibă foc, cu un kilometru înainte de finalul etapei”, a declarat Loubet. „Nu avem noroc anul acesta, este o nebunie”. Tänak și-a revenit pentru a încheia ziua pe locul șase în clasamentul general, în timp ce restul pozițiilor din clasament au fost dominate de mașini WRC2. Oliver Solberg l-a condus pe Gus Greensmith, iar Yohan Rossel și Andreas Mikkelsen au completat top 10.
Liderul campionatului, Elfyn Evans, s-a retras după ce și-a accidentat Toyota la Mortágua. Coechipierul său Takamoto Katsuta a abandonat mai devreme în cursul zilei din cauza unei defecțiuni la alternator.
Dacă ziua de vineri a fost dificilă, sâmbătă este la fel de descurajantă. Aproape 150 km sunt împachetați în două bucle de trei probe de viteză. Echipajele au răgazul de a face service la jumătatea etapei, iar o etapă super specială la Lousada încheie acțiunea zilei.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Poziții de frunte după ziua de vineri:
- K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris 1h 22m 27.7s
- D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +10.7s
- T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +26.0s
- P Loubet / N Gilsoul FRA Ford Puma +26.9s
- E Lappi / J Ferm FIN Hyundai i20 N +27.3s
- O Tänak / M Järveoja EST Ford Puma +1m 4.7s
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.