More

    Latest Posts

    Kalle Rovanpera explică motivele care au dus la dezordine de pe linia de start a Raliul Spaniei.

    Kalle Rovanpera spune că o problemă tehnică a cauzat o “mare încurcătură” în timpul etapei 14, care l-a costat pe noul campion mondial de raliuri timp prețios în lupta pentru victorie în Raliul Spaniei.

    Pilotul de la Toyota Gazoo Racing îl urmărea pe coechipierul și liderul raliului, Sebastien Ogier, dar s-a distanțat de lupta pentru avans după ce a pierdut 10,3s în penultima etapă de sâmbătă, El Montmell (24,18 km). O parte semnificativă a pierderii de timp a fost atribuită unei probleme neobișnuite la linia de start, care i-a afectat serios speranțele de victorie. Kalle Rovanpera a pierdut apoi locul doi la general în fața lui Thierry Neuville de la Hyundai Motorsport în ultima etapă a zilei, iar acum va aborda ziua finală de mâine la 22,1s în urma liderului Sebastien Ogier, aflat pe locul trei.

    Vorbind în zona de presă de la finalul zilei, Kalle Rovanpera a explicat că unele setări legate de sistemul hibrid de pe GR Yaris al său au fost greșite la începutul etapei 14, ceea ce a declanșat un efort frenetic pentru a rezolva problema. „Au fost niște reglaje pe mașină care au mers prost la start și nu am putut să le corectez, așa că pierdeam timp cu sistemul hibrid”, a spus Kalle Rovanpera. „A fost o mare mizerie în interiorul cockpitului, deoarece am încercat să o reparăm pe etapă, și cred, de asemenea, că am supraîncălzit frânele la încălzire, așa că pe ultima secțiune de coborâre am pierdut puțin frânele”.

    Kalle, Rovanpera

    Directorul tehnic echipei Toyota Gazoo Racing, Tom Fowler, a declarat că echipa investighează problema pe care a descris-o ca fiind o „defecțiune minoră”, care ar trebui să fie remediată înainte de ziua de duminică. „Băieții analizează datele în timp ce vorbim și suntem destul de siguri că este doar o mică defecțiune”, a declarat Fowler. „Bineînțeles că mașina a funcționat cu o performanță relativ ridicată în timpul etapei, doar că a pierdut câteva secunde în comparație cu toți ceilalți. Nu este nimic major și va fi gata pentru mâine”.

    În ciuda acestei probleme, Toyota Gazoo Racing rămâne în continuare pe drumul cel bun pentru a obține două titluri consecutive la constructori în WRC, cu Sebastien Ogier în fruntea raliului și Kalle Rovanpera pe locul trei. „Titlul constructorilor este, evident, un obiectiv uriaș pentru noi și foarte important, dar, de asemenea, este foarte frumos să vedem ce face Sebastien Ogier aici”, a adăugat Fowler. „A avut câteva raliuri dificile în acest an. Să-l vedem venind aici și să fie un nou Sebastien Ogier pentru noi, arată foarte puternic și este foarte motivat în acest raliu, iar acest lucru este grozav pentru echipă”.

    „Seb știe ce trebuie să facă și avem câteva mașini în poziții de rezervă. Vrem doar să vedem o cursă frumoasă între piloții noștri și cu Thierry în amestec, de asemenea”. Reflectând asupra unei zile care a cimentat poziția de lider în raliu, Sebastien Ogier a declarat că sâmbăta sa a fost „foarte plăcută”, dar crede că mai este mult de lucru înainte ca octuplul campion mondial să poată sărbători prima victorie în WRC de la Raliul Monza din noiembrie anul trecut. „Sunt încântat, cu siguranță a fost o zi foarte plăcută pentru noi”, a spus Sebastien Ogier.

    Kalle, Rovanpera

    „Ne-am simțit bine în mașină și timpul a fost următorul, așa că este ceea ce visezi când vii la un raliu, să fii atât de rapid. Cred că anul acesta, în aparițiile pe care le-am avut, am fost destul de ghinionist. La Monte, mi-am făcut treaba, dar nu am reușit să o termin, din păcate. În Portugalia am făcut o pană, în Kenya eram în frunte și am făcut o pană, iar în Noua Zeelandă a fost un rezultat bun, pe locul doi. Sincer, până acum sunt mulțumit de sezonul meu, dar, bineînțeles, ar fi frumos să obțin în sfârșit o victorie. Suntem într-o poziție bună, dar cu siguranță mai sunt kilometri de parcurs”.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Red Bull Content Pool

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss