Latest Posts

Istoricul etapei de F1 din Bahrain

Vizualizări: 14301

 În acest sfârșit de săptămână, sezonul 2023 al F1 debutează în Bahrain. Deși nu este o „etapă clasică”, GP-ul din micuțul principat, este deja un nume cunoscut în lumea fanilor F1. Din 2004 și până în prezent, etapa din Orientul Mijlociu, nu a lipsit decât o singură dată din calendar (în 2011, datorită „Primăverii Arabe”). În acești ani, au fost suficiente curse spectaculoase, monoposturile „Marelui Circ”, „alergând” pe 3 configurații diferite ale pistei.

Începând cu sezonul 2021, Bahrain deschide calendarul competițional. Însă, au mai fost situații când circuitul de la Sakhir s-a aflat în această situație (ex. 2006 și 2010). În acest articol, vom trece în revistă, câteva detalii referitoare la istoricul acestui GP.

Prima întrecere  petrecută aici, a avut loc în 2004. A fost o premieră, atât pentru Orientul Mijlociu cât și pentru lumea arabă. Circuitul a fost construit de Hermann Tilke. Aceasta a fost a 2-a pistă a arhitectului german (contestat de mulți iubitori ai acestui sport), introdusă în F1 (după cea de la Sepang în 1999). În total, există 7 configurații ale traseului (3 au fost utilizate în F1).

 În buna tradiție a acelui sezon (2004), cursa inaugurală a fost câștigată de Michael Schumacher. De menționat, este că recordul turului de circuit (1.31.447) nu îi aparține nici germanului, nici lui Lewis Hamilton. Pedro de la Rosa (înlocuitorul lui Montoya la McLaren, în acea cursă), a obținut această performanță în 2005.

Bahrain

 Despre ediția din acel an, (câștigată de Fernando Alonso), se poate spune că a fost cea mai călduroasă din istorie. Temperatura aerului a fost de 42°C, iar cea la nivelul asfaltului s-a situat în jurul valorii de 56°C. Astfel, au fost depășite temperaturile din Argentina 1955 și Dallas 1984 (cursă renumită pentru asfaltul dezastruos și pentru acea prăbușire pe linia de start-sosire, a lui Nigel Mansell). 

 Următoarea întrecere, cea din 2006, a fost câștigată tot de Alonso. În acel GP, Nico Rosberg a debutat în F1. Cel care „l-a învins pe Lewis Hamilton într-un monopost similar”, a terminat etapa pe locul 7, după o recuperare extraordinară de la coada plutonului (în proces a realizat și cel mai bun timp).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Bahrain

 Cursele din 2007 și 2008 i-au revenit lui Felipe Massa. Talentatul pilot brazilian (campion mondial pentru 30 de secunde) a adus astfel victoria în Bahrain pentru cei de la Ferrari, după o pauză de 3 ani. Ediția din 2008, este renumita și pentru acroșajul dintre Lewis Hamilton și Fernando Alonso.

 Pilotul spaniol a avut de astfel o predilecție pentru acest circuit (3 victorii), câștigând și etapa din 2010, la debutul său pentru echipa italiană. Astfel, Alonso a reușit o performanță asemănătoare cu cea a lui Nigel Mansell din 1989, care a învins la prima cursă (Brazilia) sub culorile „Căluțului Cabrat”.

Alonso Bahrain

Un alt aspect interesant, este că întrecerea din 2010 s-a desfășurat pe un alt layout („endurance circuit”). După cum îi spune și numele, configurația a fost una mai lungă comparativ cu cea originală (6299m, comparativ cu 5412m). De altfel, această versiune a fost utilizată doar în acel an.

 Ibericul însă nu este renumit doar pentru victoriile de la Sakhir. În 2012, Fernando a avut o intervenție radio (precum multe altele), în care se plângea de comportamentul pilotului din fața sa (Rosberg). Cuvintele: „All the time you have to leave the space”, au rămas în folclorul F1.

 Conaționalul lui Nico, Sebastian Vettel are și el o „relație” fantastică cu pista din Orientul Mijlociu. Germanul a câștigat aici în 2012, 2013, 2017 și 2018 (două victorii cu RedBull, două cu Ferrari). Începând cu schimbarea regulamentului (sezonul 2014) Mercedes și-a impus supremația aici, cu excepția celor 2 ani amintiți mai sus. Etapa de acum 9 ani (prima în nocturnă din Bahrain) , a oferit un duel magistral între Hamilton și Rosberg. Britanicul avea să prevaleze până la urmă. Se poate spune că această cursă (amplificată de evenimentul de la Monaco), a fost începutul rivalității dintre cei doi.

Bahrain

 Tot în 2014, Pastor Maldonado avea să își „facă numărul”. Esteban Gutierrez a fost „cu fulgi cu tot”, de către venezuelan, în urma unui acroșaj care putea fi evitat cu ușurință. Lewis Hamilton deține recordul în Bahrain în ceea ce privește numărul de victorii. Pe lângă cea din 2014, britanicul s-a impus și în 2015, 2019, 2020 și 2021 (5 succese în total). 

 Cursa din 2019, a fost mai mult despre Charles Leclerc, decât despre Lewis. Pilotul monegasc se îndrepta spre o victorie facilă, la a 2-a cursă în cadrul echipei Ferrari, când o problemele tehnice (la motor) i-au interzis șansa la un succes surpriză. În consecință, locul 3 a fost rezultatul final (și acesta obținut datorită SC-ului).

Bahrain

 Nu doar Leclerc a experimentat tristețea și dezamăgirea în Bahrain. George Russel a ratat și el o victorie în 2020 (prima cursă alături de Mercedes), în urma unor probleme mecanice. Din nou trebuie menționat, că această etapă a avut loc pe un alt layout (așa numitul oval). Aceasta a fost ultima din cele 3 configurații utilizate în F1. 

 În rândurile următoare, trecem de la agonie la extaz. Cursa ratată de Russell, a fost câștigată de Sergio Perez (prima din carieră). Mexicanul a fost protagonistul unei recuperări ieșite din comun, de pe ultima poziție reușind să termine pe 1. Charles Leclerc avea să se revanșeze și el în 2022. Etapa câștigată atunci de către monegasc, avea să fie una de uitat pentru cei de le Red Bull (dublu abandon) care aveau să învețe din această experiență nefastă și să își revină pe parcursul sezonului.

Bahrain

 Ca o concluzie, MP din Bahrain a oferit suspans, andrenalină și multe întreceri memorabile. Să sperăm că ediția din 2023, se va ridica și ea la nivelul așteptărilor. Indiferent de numele câștigătorului, fanii vor spectacol și acțiune pe circuit, iar anul acesta sunt toate premisele pentru ca aceste deziderate să se împlinească.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Timofte

Latest Posts

Don't Miss