Latest Posts

Retragere imediată! Isotta Fraschini încheie mai devreme sezonul 2024 WEC

Vizualizări: 3478

Isotta Fraschini renunță la programul său din WEC – neînțelegerile cu echipa Duqueine au dus la anulare

Isotta Fraschini nu va mai participa la cursele rămase din Campionatul Mondial de Anduranță (WEC). Hipercarul Tipo6-C de la Le Mans a fost retras din cele trei curse rămase din Austin, Fuji și Bahrain.

Isotta

Motivul retragerii este o neînțelegere între producător și echipa Duqueine. Isotta Fraschini s-a despărțit de echipa de dezvoltare Vector Sport abia iarna trecută, într-o mișcare spectaculoasă. Trecerea la Duqueine a avut motive financiare, așa cum a fost recunoscut deschis.

Acum, acest parteneriat este istorie. Isotta Fraschini a declarat deschis într-un comunicat de presă că „condițiile pentru continuarea parteneriatului cu echipa franceză Duqueine nu mai există”. Potrivit informațiilor din Motorsport Network, Duqueine a refuzat să efectueze teste cu mașina după începerea sezonului. Cazul va ajunge în instanță.

Au existat deja incidente ciudate în jurul Isotta Fraschini în timpul celor 24 de ore de la Le Mans, când sute de jurnaliști au fost invitați să se alăture unui grup WhatsApp numit „Zona de presă Isotta Fraschini” în timpul cursei, fără a fi întrebați. După o declarație a lui Antonio Serravalle și câteva fotografii, toți jurnaliștii au fost imediat eliminați din grup în câteva minute.

După cele 6 ore de la Sao Paulo, Isotta Fraschini a anunțat separarea de directorul Motorsport Claudio Berro, a cărui demisie are acum sens. Potrivit comunicatului de presă, Isotta Fraschini „își va concentra acum resursele pe restructurarea programului său de motorsport și pe dezvoltarea inițiativelor sale pentru mașinile de circuit și de șosea”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Isotta

Se urmărește o revenire, dar cum?

Se vorbește, de asemenea, despre o „posibilă revenire în WEC în viitorul apropiat”, dar experiența arată că astfel de proiecte oficial abandonate rareori revin pe pista de curse.

Miguel Valldecabres, CEO al Isotta Fraschini și succesorul lui Claudio Berro, spune: „Suntem foarte mândri de ceea ce am realizat în primul nostru sezon. Participarea în WEC a fost o onoare incredibilă, cu punctul culminant special de a [termina] 24 de ore de la Le Mans.”

„Această decizie foarte dificilă nu a fost luată ușor, dar ne permite să ne bazăm pe succesele noastre, să impulsionăm creșterea mărcii noastre și să continuăm să ne dezvoltăm produsele atât în curse, cât și pe piața hipercarurilor rutiere.”

„Ca nou producător cu ambiții mari, trebuie să ne încheiem participarea în sezonul 2024 al WEC pentru a ne conserva resursele și a asigura continuitatea proiectului nostru. În ciuda acestui eșec serios, suntem încrezători în viitor. Călătoria noastră ca marcă de performanță continuă și dorim să atingem noi repere.”

Retragerea înseamnă că doar 36 de mașini vor participa la Lone Star Le Mans pe Circuit of the Americas la 1 septembrie. O listă inițială de înscrieri cu Isotta #11 a lui Jean-Karl Vernay, Antonio Serravalle și Carl Wattana Bennett a fost deja publicată. Este de remarcat revenirea lui Ben Keating în WEC în Fordul Proton #88.

Între timp, nu este clar ce le rezervă viitorul lui Isotta Fraschini și designerului Michelotto (cunoscut pentru modelele Ferrari GT până la 488 GT3 Evo inclusiv). În Brazilia, Isotta încă pretindea că este singura modalitate pentru echipele interesate să intre în clasa hypercar. Cu toate acestea, acum că există deja neînțelegeri cu a doua echipă în decurs de un an, acest pas nu ar fi lipsit de riscuri.

Isotta

WEC 2024 este suprasolicitat chiar și fără Isotta

Situația va deveni și mai dificilă pentru că și sezonul 2025 va fi obligat să alinieze două mașini în toate cursele, ceea ce reprezintă o povară financiară suplimentară. WEC are deja o problemă de spațiu, deoarece un al doilea Cadillac, un al doilea Lamborghini și două Aston Martin vor trebui să fie găzduite în teren în 2025. O altă opțiune ar fi ca hipercarurile Isotta să fie conduse de o echipă independentă.

În fundal, Vanwall urmărește, de asemenea, să revină în WEC cu un hypercar complet modernizat. Colin Kolles a obținut recent drepturile exclusive asupra numelui Vanwall în UE în urma unui litigiu privind marca comercială. Având în vedere acest interes, mărirea lotului la 40 de mașini pare doar o picătură în ocean.

Isotta Fraschini a terminat de trei ori în cele cinci apariții ale sale în WEC. Cel mai bun rezultat al său a fost un loc 14 în cele 24 de ore de la Le Mans. Hipercarul a fost clasat din ce în ce mai bine pe parcursul sezonului și a arătat cea mai mare viteză de bază de până acum în Brazilia.

Isotta

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss