Latest Posts

Inginerii de la Williams vor ca mașina lor de F1 să nu fie vopsită.

Vizualizări: 21034

Șefii inginerilor de la Williams Racing au sunat la departamentul de marketing al echipei de F1 pentru a vedea dacă ar putea îndepărta toată vopseaua de pe mașina actuală pentru a reduce greutatea.

Echipa de la Grove a îndepărtat vopseaua de pe FW44 în ultimele curse, prima etapă a avut loc în Australia, iar pentru recentul Mare Premiu al Emiliei Romagna au fost făcute alte modificări. Modificările, care au ca scop să ajute la reducerea greutății mașinii, au dus la îndepărtarea unei părți din vopseaua albastră care apărea pe nas, pe capacul motorului și pe sidepods pentru a lăsa doar fibra de carbon brută.

Solicitarea inginerilor de a reduce greutatea mașinii prin modificarea livretului a trebuit să fie aprobată de șefii de marketing ai Williams Racing, pentru a se asigura că nu afectează prea mult livrea și expunerea sponsorilor. Iar șeful de performanță al echipei, Dave Robson, a declarat că inginerii săi au mers până acolo încât au sondat șansele de a reduce toată mașina la carbon. „Bineînțeles. Absolut”, a zâmbit el, când a fost întrebat dacă s-a discutat această idee.

Williams, F1

Cu toate acestea, deși o mașină complet dezgolită nu a primit aprobarea, Dave Robson a spus că a înțeles de ce echipa trebuia să păstreze o formă de identitate. „Este doar chestia că ingineria întâlnește marketingul, nu-i așa?”, a spus Robson. „Cu toții vrem ca mașina să arate uimitor, ceea ce face parte din acest sport. Și nu este vorba doar despre livrea de pe mașină; aceasta dă tonul întregului brand, ceea ce este în mod clar foarte important”.

El a adăugat: „Cu siguranță este un compromis. Mașina trebuie să aibă o anumită personalitate vizibilă. Dar, în același timp, este în interesul sponsorilor să o facă cât mai rapidă posibil”. Williams Racing nu este singura echipă care a recurs la eliminarea de greutate de pe mașina sa în încercarea de a se apropia de limita de greutate majorată a F1 pentru acest an. Aston Martin F1, Red Bull Racing, McLaren F1 și Red Bull Racing au eliminat vopseaua de pe zone cheie ale mașinilor lor în încercarea de a economisi greutate.

Dar, având în vedere că aproape toată grila de start se luptă cu greutatea mașinii, există un argument care sugerează că F1 și-a stabilit greșit obiectivele atunci când a stabilit limita actuală. Dave Robson a declarat: „Cred că am știut de ceva vreme că atingerea limitei (minime) de greutate va fi incredibil de dificilă. În plus, cu complexitatea suplimentară a plafonului de costuri, în special pentru echipele mari, cum o poți atinge?”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Williams, F1

„Într-o oarecare măsură, este un număr ușor arbitrar, deoarece dacă FIA ar stabili limita de greutate la 500 kg, nu ai putea niciodată să o atingi, așa că depinde de ceea ce noi, ca sport, considerăm că este scopul acestui număr. Dacă este vorba de marea majoritate a echipelor, sau de toate echipele în afară de una, unde ne aflăm acum, atunci ai spune că pentru sport este mai bine să crești acel număr. Dar pot să înțeleg perfect că, dacă există o singură echipă care nu are nevoie de creșterea numărului, atunci bineînțeles că nu ar fi de acord cu asta”.

„În timp ce Dave Robson nu va dezvălui exact cât de multă greutate a fost eliminată de pe mașinile echipei Williams Racing prin modificările aduse livrei, el este clar că schimbarea este „semnificativă”. Și, deși toate echipele lucrează la alte soluții de economisire a greutății, el nu crede că Williams Racing va fi în situația de a dori să pună din nou vopseaua mai târziu în cursul anului.

„Schema de vopsea este puțin mai mult decât o decizie pur inginerească, dar îmi imaginez că va rămâne pentru că va fi costisitor și va consuma mult timp să găsim greutatea în alt mod”, a explicat Robson. „Dacă suntem mulțumiți de felul în care arată mașina acum, este mai bine să cheltuiești acel buget de inginerie pe altceva și să faci mașina mai rapidă. Sper să rămână așa”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss