Latest Posts

Imola- Oscar Piastri pierde poziția 2 de pe grila de start

Vizualizări: 9363

Oscar Piastri nu poate lua startul din prima linie la Imola. Blocajul împotriva lui Kevin Magnussen în turul din Q1 costă scump McLaren.

Oscar Piastri nu s-a putut bucura de locul doi pe grila de start de la Imola decât timp de două ore. Apoi a fost nevoit să părăsească terenul. În primul segment al calificărilor, el și McLaren-ul său au stat în calea Haas-ului lui Kevin Magnussen. Comisarii au intervenit și au văzut în fața lor un caz foarte clar.

Piastri a primit o penalizare standard de trei locuri pentru această greșeală. Ca urmare, a alunecat înapoi pe locul cinci pe grila de start, în spatele coechipierului său Lando Norris și a ambelor Ferrari. Deosebit de amar pentru pilotul McLaren: Incidentul a avut loc într-un moment în care nu mai avea nevoie să fie pe pistă.

Piastri

 

Erau ultimele minute ale primului tur. Pentru Magnussen, a fost totul în joc – era sub linie, dar după cum a dovedit în final Nico Hulkenberg, clasat pe locul zece, Haas-ul avea ritm pentru mult mai mult. Totul s-a terminat pentru Magnussen, pentru că în mijlocul șicanei Tamburello deja se întâlnea cu Piastri, care rula încet pe linia de cursă.

Piastri abia ieșise de la boxe. “Când m-am uitat în oglindă, nu am văzut nici un monopost venind”, a spus el mai târziu în conferința de presă. În fața comisarilor, el s-a referit la configurația pistei, care făcea o curbă acolo. Când în cele din urmă l-a văzut pe Magnussen chiar înainte de șicană, a încercat să accelereze, dar era prea târziu.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Piastri

McLaren ratează avertismentul pentru Magnussen

În cazul unui unghi mort, este responsabilitatea inginerului de cursă să îl avertizeze pe pilot. Cu toate acestea, acest inginer era ocupat să-i dea lui Piastri informațiile despre timpii delta pentru timpul maxim pe tur. Abia prea târziu a realizat la boxe că Magnussen era pe un tur rapid. Acest lucru a dus la o diferență de viteză de aproximativ 140 km/h.

Comisarii au analizat situații comparabile în care au fost implicați alți piloți și au constatat că în alte părți au reușit întotdeauna să dea un avertisment în timp util. În consecință, nu există nicio îndoială în mintea lor că Magnussen a fost obstrucționat în mod inutil. Vina principală este a lipsei de avertizare din partea echipei, de unde și cele trei locuri de penalizare.

“Avertismentul din partea inginerului de cursă a fost un pic cam târziu”, a recunoscut șeful echipei, Andrea Stella după calificări. El a lăudat modul în care Piastri a încercat totuși să îl evite pe Magnussen. Când a sosit hotărârea comisarilor la sfârșitul turului de presă, el a adăugat: “Acceptăm hotărârea și ne vom îmbunătăți procesele”

Piastri

Piastri primește o penalizare pentru un tur inutil din Q1

O pastilă amară pentru Piastri: faptul că a ieșit pentru a doua oară pe pistă în acest moment, cu puțin timp înainte de finalul Q1, a fost practic inutil. Cu un 1:15.940, el își luase deja biletul pentru Q2 cu nouă minute înainte de final. Acest timp a fost de neatins pentru cei din spate, care au montat ulterior pneuri noi. Buffer-ul lui Piastri în clasamentul final a fost de șapte zecimi.

Cu toate acestea, McLaren l-a trimis din nou pe pneuri soft folosite în ultimele minute. Acesta este adesea doar un procedeu de siguranță pentru ca echipele de top să poată reacționa dacă pista se îmbunătățește semnificativ în ultimele minute, contrar așteptărilor. Uneori, echipele vor doar să mențină mașina la temperatură, în special frânele. În acest caz particular, Piastri nici măcar nu a stabilit un timp. Doar un outlap, apoi un inlap.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss